۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۳

واکنش یک مقام کارگری به اعتراض کارگران به روحانی

رئیس مجمع عالی نمایندگان کارگران ایران با اعلام این خبر که تعطیلی کارخانجات تولیدی و افزایش مشکلات معیشتی منجر به اعتراض کارگران در مرقد مطهر امام (ره) شده است، گفت: اعتراض حق قانونی کارگران است.
کد خبر : ۳۶۲۱۹۲
صراط:رئیس مجمع عالی نمایندگان کارگران ایران با اعلام این خبر که تعطیلی کارخانجات تولیدی و افزایش مشکلات معیشتی منجر به اعتراض کارگران در مرقد مطهر امام (ره) شده است، گفت: اعتراض حق قانونی کارگران است.

سید محمد یاراحمدیان رئیس مجمع عالی نمایندگان کارگران ایران در گفت‌وگو با فارس با اشاره به اعتراض امروز کارگران کارخانه‌های تعطیل شده به رئیس جمهور درباره مشکلات معیشتی و تعدیلشان، اظهار داشت: مشکلات معیشتی کارگران تا حد زیادی افزایش پیدا کرده است و بسیاری از کارخانجات با وجود تلاش برای باقی ماندن در خط تولید، ناچار به کاهش ظرفیت تولیدی و اخراج نیروی کار خود شده‌اند.

وی افزود: عدم توجه به مطالبات جامعه کارگری یکی از دلایل اعتراض کارگران است و یکی از مشکلات فعلی موضوع اصلاح قانون کار است که دولت بخشی از حقوق کارگران را نادیده گرفته است.

یاراحمدیان مطالبه اصلی جامعه کارگری از دولت را توجه به مشکلات معیشتیان و افزایش قدرت خرید اعلام کرد و گفت: هم‌اکنون بیش از 95 درصد از کارگران کشور قراردادی هستند و به دلیل نداشتن امنیت شغلی با مشکلات عدیده‌ای دست و پنجه نرم می‌کنند.

رئیس مجمع عالی نمایندگان کارگران ایران اعتراض در جامعه کارگری را حق مسلم آنان دانست و تصریح کرد: اینکه کارگران اعتراض کنند، مجری برنامه روز کارگر در تریبون حرم مطهر امام خمینی آنان را مزدور بخواند، بسیار تأسف‌آور است، چرا که امام راحل فردی عدالت‌گر و حامی قشر مستضعف بودند.

وی افزود: در مظلومیت کارگران همین بس که اخلال گر و مزدور‌خوانده شوند؛ ما به عنوان بزرگ‌ترین تشکل کارگری امروز اجازه حضور در جمع سخنرانان روز کارگر با حضور رئیس جمهور را نداشتیم و همواره مورد بی مهری قرار گرفته‌ایم.
یاراحمدیان با اعلام اینکه همواره مشکلات جامعه‌کارگری یک طرفه در‌مجامع بزرگ با حضور مسئولان عالی‌رتبه بیان شده است، تاکید کرد: جامعه کارگری تا حد زیادی مورد ظلم و ستم قرار گرفته است، درحالی که تریبونی هم‌در اختیار مجامع صنفی و اصلی کارگری قرار نمی‌گیرد.

وی افزود: کارگران کشور که از اقشار زحمتکش جامعه هستند، به دلیل مشکلات معیشتی رنج و سختی‌های فراوانی را تحمل کرده‌اند، اما امروز سعی کردند در محل سخنرانی رئیس جمهور حرفشان را به گوش عالی ترین مقام اجرایی کشور برسانند.

یاراحمدی تأکید کرد: کارخانه‌هایی که در گذشته هزاران کارگر را مشغول کار کرده‌ بود، امروز به خاطر واردات بی رویه، قاچاق، مشکلات فنی و رکود اقتصادی تعطیل شده و هزاران کارگران بیکار شدند، اما کارخانه‌ها در دولت فعلی به تعداد انگشت‌شمار فعالیت می‌کنند که آن هم به افزایش‌ بی‌تدبیری‌ دولت و نبود سیاست‌های مدون مربوط می‌شود.