۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۵

ثروت ایران در عسلویه دود می‌شود و «هوا» را از مردم می‌گیرد +تصاویر

تصاویر ماهواره‌ای که از عسلویه گرفته شده نشان می‌دهد که مشعل‌سوزی در این منطقه به‌طور کامل از بین نرفته و دود ناشی از آن ساکنان این منطقه را با مشکلات زیست محیطی مواجه کرده است.
کد خبر : ۳۶۲۱۱۶
صراط: تصاویر ماهواره‌ای که از عسلویه گرفته شده نشان می‌دهد که مشعل‌سوزی در این منطقه به‌طور کامل از بین نرفته و دود ناشی از آن ساکنان این منطقه را با مشکلات زیست محیطی مواجه کرده است.

به گزارش مشرق، در اولین مناظره انتخاباتی نامزدهای ریاست جمهوری ، محیط زیست یکی از سؤالاتی بود که همه نامزدها درباره آن اظهار نظر کردند. حسن روحانی و ضربه گیر و پوشش وی [اسحاق جهانگیری] با حمله به شهرداری تهران؛ آلودگی هوای پایتخت را هم مانند دیگر موضوعات (که به دولت قبل نسبت می دادند) تقصیر شهرداری عنوان کردند و مدعی شدند دولت یازدهم برای کاهش آلودگی هوا اقدامات اساسی انجام داده است. اما بررسی دقیق تر تنها یکی از موارد در یکی از استان های نفت خیز اما محروم کشور، نشان می دهد کوچکترین موارد و معضلات نیز با وجود تاکیدات مکرر مقامات، همچنان پابرجاست.
دستور رهبر انقلاب 6 سال بر زمین ماند/ در انتظار مدیریت و کار جهادی

از ابتدای فعالیت پارس جنوبی و ساخت و توسعه فازهای مختلف در منطقه عسلویه، مشعل‌سوزی و آلایندگی حاصل از آن به عنوان یکی از مهم‌ترین چالش‌ها و دغدغه‌های مردم و اهالی آن منطقه مطرح بوده است.

موسی سوری مدیرعامل اسبق شرکت نفت وگاز پارس پس از بازدید مقام معظم رهبری از منطقه عسلویه در سال 90 طی مصاحبه‌ای گفته بود: «در بازدید از عسلویه وقتی آقا به مشعل‌هایی رسیدند که شعله‌های بسیار بلندی داشت، اشاره کردند که چرا این شعله‌ها این‌قدر بلند است؟ یکی از دوستان توضیح داد که این به لحاظ فنی است. گفتند من دو سؤال دارم؛ اول این‌که آیا این شعله‌ها گاز است و ارزش اقتصادی دارد؟ گفتیم بله. آقا گفتند: دوم این‌که آیا محیط زیست را آلوده می‌کند؟ گفتیم بله. گفتند: پس باید تدبیر کنید. توجیه نکنید، تدبیر کنید».

تصاویر ماهواره‌ای که در اختیار مشرق قرار گرفته است، نشان می‌دهد که مشعل سوزی در این منطقه به‌طور کامل از بین نرفته است و همانطور که رهبر انقلاب در دیدار کارگران تاکید کردند؛ کشور جز با کار پرحجم، جهادی و انقلابی به سامان نخواهد رسید...

ثروت ایران در عسلویه دود می‌شود و «هوا» را از مردم می‌گیرد +تصاویر

ثروت ایران در عسلویه دود می‌شود و «هوا» را از مردم می‌گیرد +تصاویر

ثروت ایران در عسلویه دود می‌شود و «هوا» را از مردم می‌گیرد +تصاویر

اخیرا مسئولان پالایشگاه اول پارس جنوبی بعد از نزدیک به 6 سال از فرمایش مقام معظم رهبری، توانستند مشعل سوزی در پالایشگاه اول پارس جنوبی را به میزان 50 درصد کاهش دهند و در فروردین ماه اعلام کردند که این پالایشگاه برای اولین بار در تاریخ صنعت گاز کشور، یکی از فلرهای خود را به صورت کامل حذف کرد. البته دولت هم باید تدبیر کند تا هرچه زودتر تمام فلرها جمع آوری شوند تا آسیب کمتری به محیط زیست وارد شود.