۱۴ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۶

غرضی روش‌های دولت را مربوط به 50 سال قبل خواند

کد خبر : ۳۵۶۶۸۴
صراط: وزیر دولت سازندگی با بیان اینکه ایران امروز به منبع مصرف تبدیل شده است،گفت: بعید می‌دانم دولت با روش‌های گذشته بتواند اشتغال‌زایی کند و قادر به تحقق اقتصاد مقاومتی در کشور نیست.

سیدمحمد غرضی در گفت‌وگو با فارس درباره شعار سال جاری که «اقتصاد مقاومتی؛ تولید و اشتغال» نام‌گذاری شده است، اظهار کرد: رهبری امسال هم مانند سال گذشته بر اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و توجه به تولید و اشتغال تأکید بسیار داشتند.

وی ادامه داد: مشکلات در حوزه تولید و اشتغال باعث شد تا مقام معظم رهبری شعار سال 96 را اقتصاد مقاومتی؛ تولید و اشتغال نام‌گذاری کنند و بر رونق این دو حوزه تأکید بسیار داشتند.

وزیر پست، تلگراف و تلفن دولت سازندگی با تأکید بر اینکه دولت با روش‌های گذشته نمی‌تواند اقتصاد مقاومتی را در کشور اجرایی کند، تصریح کرد: بعید می‌دانم با این سیاست‌ها بتوانند اشتغال‌زایی کنند.

غرضی با اشاره به اینکه در این موارد مفصل کتاب و مقاله نوشته‌ و کار کرده است، اضافه کرد: مردم باید این را بدانند که وقتی هزینه سرمایه‌گذاری بالاست، تولید شکل نمی‌گیرد.

وی با بیان اینکه ایران در گذشته منبع تولید بود، تصریح کرد: ایران امروز به منبع مصرف تبدیل شده و این در حالی است که رقبای ایران در جهان هزینه سرمایه‌گذاری را به صفر یا یکی دو درصد رسانده‌اند.

غرضی با تأکید بر اینکه غیرممکن است فرمایش مقام معظم رهبری توسط مسؤولان دولت محقق شود و به نتیجه برسد، اضافه کرد: هر دولتی هم بیاید و همین روش‌های 50 یا 60 سال گذشته را اجرا کند، تولید را از بین می‌برد و بیکاری در کشور افزون می‌شود.

وی گفت: بانک‌ها سپرده‌های مردم را می‌گیرند و بالای 20 درصد سود می‌دهند و با این شرایط، کسی در تولیدی که در نهایت پنج درصد سود دارد، سرمایه‌گذاری نمی‌کند.

غرضی با بیان اینکه چندین سال است این حرف را می‌زند و کسی گوش نمی‌کند، اظهار کرد: این‌قدر در دولت‌ها با افراد مختلف بحث و با مسؤولان نشست و برخواست داشتم؛ ولی هیچ فایده‌ای ندارد.
برچسب ها: صراط غرضی