۰۵ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۸:۲۱

تولید 2 برابری زباله شمال کشور در ایام نوروز

مدیر کل دفتر شهری و شوراهای استانداری مازندران گفت: تولید زباله در مازندران در ایام پیک مسافر به دو برابر رسیده است.
کد خبر : ۳۵۵۴۹۳
صراط:مدیر کل دفتر شهری و شوراهای استانداری مازندران گفت: تولید زباله در مازندران در ایام پیک مسافر به دو برابر رسیده است.

به گزارش ایسنا، فرهاد عسگری در ستاد خدمات سفر مازندران در ساری با اشاره به وجود 58 شهرداری در مازندران، اظهار کرد: پاکسازی و جمع‎آوری زباله‎ها، نصب المان‎های شهری و زیباسازی شهرها بخشی از فعالیت‌های شهرداری‌ها پیش از آغاز نوروز بود تا روزهای خوبی برای شهروندان ایجاد شود.

وی تصریح کرد: در تمام شهرداری‎ها، مکان های استقرار مسافران اعلام شده و همه خدمات در اندازه منزلت مسافران ارائه و امسال آنچه در شهرها مشاهده می‎ شود نشان دهنده به روزرسانی فرآیندها است و آمار برخی از شهرداری‎های در بخش خرید تجهیزات، از میلیارد تومان بیشتر شده است.

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراها استانداری مازندران با اشاره به ساماندهی بحث پسماند در این استان اظهار کرد: روزانه 3 هزار تن زباله در مازندران تولید می‎شود و این میزان در زمان پیک مسافر تا 6 هزار تن نیز می‎رسد.

عسگری ابراز امیدواری کرد: در سال جاری، پروژه زباله‎سوز 450 تنی ساری به اتمام برسد و برای زباله‎سوز 220 تنی نوشهر نیز که بیش از 70 درصد پیشرفت دارد، 42 میلیارد تومان اختصاص یافته است و تلاش می‌شود تا پایان سال به اتمام برسد، همچنین پروژه کمپوست عباس‌آباد - تنکابن و کمپوست نور نیز در دست اقدام است.

وی در پایان گفت: در سال گذشته 6 شهر مازندران به عنوان شهرهای نمونه انتخاب شدند و در نهایت شهرهای ساری و رامسر به مرحله کشوری راه یافتند و شهرداران این شهرها مورد تقدیر قرار گرفتند و امسال نیز 6 شهر استان براساس شاخص‌های ملی در نظر گرفته شده و به عنوان شهرهای برتر در جذب گردشگر معرفی می‌شوند.
برچسب ها: زباله شمال کشور