۱۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۷

صالحی: به زودی ۹۰۰ تن کیک زرد وارد می‌کنیم

رئیس سازمان انرژی اتمی ایران در سخنرانی خود در جشنواره کارآفرینان گفت که به زودی ۶۰۰ تا ۹۰۰ تن کیک زرد وارد می‌کنیم.
کد خبر : ۳۵۳۴۸۷
صراط: رئیس سازمان انرژی اتمی ایران در سخنرانی خود در جشنواره کارآفرینان گفت که به زودی ۶۰۰ تا ۹۰۰ تن کیک زرد وارد می‌کنیم.

به گزارش تسنیم، "علی اکبر صالحی" رییس سازمان انرژی اتمی در نشست هفتمین جشنواره کارافرینان که امروز پنجشنبه در سالن همایشهای صدا و سیمابرگزار شد، با بیان اینکه امید یکی از عناصر محرکه هر جامعه است، گفت: انسان با امید حرکت میکند.

وی افزود: نمیدانم به چه دلایلی کشوری که با این قدمت از گردنه های متعدد عبور کرده و در موضوع هسته ای آنچه حقش بود را بگیرد مورد اظهار نظرهایی قرار بگیرد و نمیداند چه چیزی را باید نگه میداشتیم و نگه نداشته ایم.

معاون رییس جمهور با بیان اینکه بزودی 600 تا 900 تن کیک زرد وارد می‌کنیم،گفت: ما شتاب گرفته ایم و واقعا چه باید میکردیم. گفته میشود 20 هزار سانتریفیوژ خارج شد ولی از این تعداد 10 هزار تا کار نمیکرد و برای سایر آنها هم اورانیوم نبود .

اگر ادامه میدادیم و اورانیوم تمام میشد کل صنعت هسته ای خودبخود می ایستاد.

صالحی گفت: گاهی ما خودمان فضای یاس و ابهام و تشویش را ایجاد میکنیم که این بر خلاف جوانمردی و اسلام است. ما در عرصه بین المللی نقش آفرین هستیم و کلید طلایی خاورمیانه در ایران است.

وی گفت:برخی از این مسائلی که برای ما پیش آمده ناشی از نابلدی خودمان بوده که پول خود را به درستی سرمایه گذاری نکرده ایم.

وی با اشاره به لوله کشی گاز به طول 270 هزار کیلومتر در کشور اظهار داشت: این کار طی ٣٧ سال گذشته انجام شده و 90 درصد کشور از لوله کشی گاز استفاده میکند. ما هاب برق منطقه شده ایم.

معاون رییس جمهور با اشاره به اینکه ایران روی یک سکوی جهش قرار گرفته، گفت: فارغ التحصیل دانشگاه صنعتی شریف در ریاضی نوبل میگیرد و این همه دانشمند قابل افتخار است که طی این سالها ایجاد شده است.