۱۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۹

داعش قبل از فرار منازل تدمر را بمب‌گذاری کرد

داعش صدها بمب دستی را در خانه ها و نهادهای دولتی و نظامی تحت تسلط خود در تدمر کاشته است .
کد خبر : ۳۵۲۲۶۷
صراط: فرمانده نیروهای عشایر پشتیبان ارتش سوریه در عملیات شرق حمص با بیان اینکه همه محورهای تدمر به روی تروریست های داعش مسدود شده گفت: یگان‌های مهندسی در حال خنثی سازی صدها بمب کاشته توسط داعش در منازل و نهادهای دولتی و نظامی هستند.

شیخ «ترکی حمود»، فرمانده نیروهای عشایر پشتیبان ارتش سوریه در عملیات شرق استان حمص در گفت وگو با فارس در خصوص تازه ترین تحولات میدانی تدمر اظهار داشت: ارتش و متحدانش روز گذشته پس از ساعت ها درگیری، قصر موزه و ارتفاعات پیرامون آن و همچنین هتل دیدمان و هتل سمیرا میس در غرب تدمر را به تسلط خود درآوردند.

وی افزود: به دنبال درگیری های بسیار شدید و با پشتیبانی قوی نیروی هوایی روسیه و سوریه ارتش سوریه توانست کوه های الهیل و الطار ، بلندترین ارتفاعات مشرف به شهر تدمر را تحت سلطه خود بگیرد تا تثبیت مواضعی که به سمت آن پیشروی صورت گرفته کامل شود.

این فرمانده سوری گفت: ارتش و متحدانش همچنین از محور شمال شرقی  حمص، میدان های گازی جزل و شاعر را تحت سیطره کامل گرفتند و همچنین با تصرف قلعه تدمر پرچم سوریه را بر فراز آن به اهتزاز درآورده و موقعیت خود را در آنجا مستحکم کردند.

حمود از افشای نقشه و تاکتیک ارتش سوریه و متحدانش در آزادی تدمر خودداری کرد و افزود: طی ساعات آتی شاهد تسلط کامل ارتش بر شهر تدمر خواهیم بود.

وی با بیان اینکه هنوز ارتش سوریه وارد عمق شهر تدمر نشده گفت: درگیری ها هم اینک با تروریست های داعش در محله ها و خیابان های اطراف قلعه جریان دارد و صدای انفجارهای قوی در منطقه شنیده می شود که ناشی از انفجار بمب های دستی و مین های کاشته توسط تروریست ها برای ممانعت از پیشروی ارتش است.

فرمانده سوری تصریح کرد: داعش صدها بمب دستی را در خانه ها و نهادهای دولتی و نظامی تحت تسلط خود در تدمر کاشته است اما یگان های مهندسی نظامی همراه با پیاده نظام های ارتش به پیشروی سریع در همه محورهای شهر تدمر کمک می کنند.

حمود گفت: تروریست های داعش هم به سمت منطقه السخنه در شهر تدمر در حال عقب نشینی هستند که نیروی هوایی سوریه کاروان آنها را هدف گرفته است.

وی بر عزم قاطع و روحیه بالای نظامیان ارتش و نیروهای پشتیبان آن برای آزادی کامل تدمر تاکید کرد و گفت: با توجه به ماهیت نبرد جاری در تدمر، رویارویی با داعش تلفات قابل ذکری برای ارتش سوریه و متحدانش نداشته است.

فرمانده سوری با بیان اینکه نظامیان سوری با خودروهای بمب گذاری شده و خط شکن های داعش به خوبی مقابله کرده افزود: همه محورهای شهر تدمر هم اینک به روی تروریست های داعش بسته است و هیچ سرنوشتی جز مرگ یا تسلیم در انتظار آنها نیست.
برچسب ها: صراط تدمر پالمیرا