۱۰ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۱

آموزش دو گروه تروریستی توسط ترکیه

ترکیه در شمال سوریه و در ادامه اشغالگری خود، در حال آموزش دو گروه تروریستی موسوم به «لواء سمرقند و جیش‌الاحفاد» است؛ گروه‌هایی که دنباله‌رو صرف این کشور هستند.
کد خبر : ۳۵۱۸۴۵
صراط:  ترکیه در شمال سوریه و در ادامه اشغالگری خود، در حال آموزش دو گروه تروریستی موسوم به «لواء سمرقند و جیش‌الاحفاد» است؛ گروه‌هایی که دنباله‌رو صرف این کشور هستند.

به گزارش خبرگزاری دانشجو، منابع اطلاع رسانی تروریستها از تلاش ترکیه برای تربیت تروریستهای وابسته به خود در شمال سوریه خبر میدهند.

شبکه خبری «المنار» به نقل از این منابع اعلام کرد، این گروهها که در حال آموزش سطح بالایی هستند و در واقع هسته گروه موسوم به «ارتش ملی سوریه» خواهند بود که مناطق تحت اشغال ترکیه و تروریستهای عملیات «سپر فرات» را در مرزهای مشترک این کشور با سوریه اداره خواهند کرد.

یک منبع نظامی حاضر در سپر فرات نیز در این زمینه تأکید کرد، آنکارا طی هفته های گذشته دو گروه نظامی از تروریستهای معارض را در شرایط فوق العاده تشکیل داده و دوره های فشرده آموزشی برای آنان در نظر گرفته است.

به گفته این منبع، یکی از این گروهها «لواء سمرقند» و دیگری «جیش الاحفاد» نام دارد.

به گزارش رسانه های معارض، این گروهها دنباله رو صرف ترکیه هستند و هیچ ارتباطی به اتاق عملیاتهای «الموک و الموم» یا آمریکا یا سایر کشورها ندارند.

این منبع در ادامه تصریح کرد که هنوز شمار اعضای این گروهها اندک است و هر گروه بیش از 300 تروریست عضور ندارد و بیشتر اعضای حاضر در این گروههای از ریف حلب هستند.

به گفته وی، حقوق این گروههای 300 دلار آمریکاست و این گروهها بعدها جانشین گروههای تروریستی قدیمی خواهند شد.