۲۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۴

آزادسازی 3 هزار کیلومتر مربع در محور غربی موصل

شماری از فرماندهان بسیج مردمی عراق با اشاره به آزادسازی 3 هزار کیلومتر مربع از محور غربی موصل توسط این نیرو تأکید کردند بسیج مردمی نقشی اساسی در عملیات آزادسازی موصل ایفا می‌کند.
کد خبر : ۳۴۹۶۱۵
صراط: شماری از فرماندهان بسیج مردمی عراق با اشاره به آزادسازی 3 هزار کیلومتر مربع از محور غربی موصل توسط این نیرو تأکید کردند بسیج مردمی نقشی اساسی در عملیات آزادسازی موصل ایفا می‌کند.

به گزارش فارس در بغداد، فرماندهان نیروی بسیج مردمی عراق موسوم به «الجیش الشعبی» تاکید می‌کنند، مشارکت این نیرو در عملیات آزادسازی کرانه راست شهر موصل چه از نظر کاهش میزان خسارات انسانی و چه از حیث تسریع در زمان آزادسازی از اهمیت بسیاری برخوردار است.

النوری: بسیج مردمی منتظر آغاز عملیات است

در این ارتباط «کریم النوری»، یکی از فرماندهان بسیج مردمی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در بغداد تصریح کرد: مشارکت این نیرو در عملیات کرانه راست راه پیشروی برای دیگر نیروهای شرکت کننده در عملیات را هموار خواهد کرد.

النوری با بیان اینکه حضور بسیج مردمی در این محور داعش را تحت فشار خواهد گذاشت و موجب نگرانی و بهم ریختگی صفوف آنها خواهد شد، افزود: این مشارکت از حیث کاهش خسارت‌ها و تعیین سرنوشت نبرد در زمان و با نتیجه‌ای مناسب اهمیت بسیاری دارد.

وی خاطر نشان می‌کند: مشارکت بسیج مردمی در مرحله آینده عملیات آزادسازی موصل امری حتمی است، اما تاکنون ساعت صفر و محورهای عملیاتی این نیرو مشخص نشده است.

این فرمانده بسیج مردمی افزود: این نیرو تحت فرمان فرمانده کل نیروهای مسلح است و هر ماموریتی به آن محول شود، آماده اجرای آن است و از این حیث برای مشارکت در مرحله آتی عملیات آزادسازی موصل در آمادگی کامل بسر می‌برد.

وی اظهار داشت: بسیج مردمی پس از آزادسازی فرودگاه تلعفر و تل عطبه و اغلب روستاهای اطراف ناحیه تلعفر و بزرگراه سنجار – تلعفر و قطع راه‌های امدادی و کمک‌رسانی داعش و تنگ کردن حلقه محاصره داعش، اکنون منتظر اوامر جهت مشارکت در عملیات کرانه راست موصل هستند.

الاسدی: آزادسازی 3 هزار کیلومترمربع در محور غربی

از سوی دیگر، «حسین الاسدی»، مدیر دفتر سخنگوی بسیج مردمی نیز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس تصریح کرد: آنچه این نیرو در محور غربی محقق کرد، آزادسازی حدود 3 هزار کیلومتر مربع از مناطق قرار گرفته در این محور بوده که زمینه پیشروی دیگر نیروهای شرکت‌کننده در عملیات آزادسازی موصل در مابقی محورها را هموار کرد.

الاسدی افزود: این دستاوردها بیانگر میزان پیروزی‌های محقق شده در عراق به ویژه پس از آزادی شهرهای قرار گرفته در دو استان الانبار و صلاح الدین است، به گونه‌ای که هم اکنون تنها چند نقطه در این دو استان در تصرف داعش است که به زودی آنها نیز آزاد و پاکسازی خواهند شد.

به نظر می‌رسد، ماموریت بسیج مردمی تنها به مشارکت در عملیات آزادسازی کرانه راست موصل محدود نخواهد شد، بلکه در آینده ماموریت‌هایی برعهده این نیرو است که آن را تبدیل به مهمترین نیرو در عملیات آزادسازی الحویجه خواهد کرد.

در این راستا، «حسن الساری»، فرمانده «سرایا الجهاد» از گروه‌های تشکیل‌دهنده بسیج مردمی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس تصریح کرد: این احتمال وجود دارد که پس از آزادسازی موصل نقشه میدانی جدیدی برای آزادسازی الحویجه کشیده شود و البته مقرر است بسیج مردمی در این عملیات مشارکت داشته باشد.

الساری می‌افزاید: توافقات و ایده‌های اولیه بر مشارکت بسیج مردمی به عنوان نیروی پیشتیبان ارتش و پلیس فدرال در مناطق نزدیک به حویجه حکایت دارد، با این حال باید در انتظار تعیین سرنوشت نبرد موصل بود تا تصمیم گیری نهایی برای عملیات حویجه صورت گیرد.
برچسب ها: موصل عراق داعش صراط