۲۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۹

سیامند رحمان کاندیدای بهترین پارالمپین جهان

جایزه و نشان جهانی لاروس فردا شب، بیست و ششم بهمن‌ماه به بهترین ورزشکار پارالمپین جهان در موناکو اعطا می‌شود.
کد خبر : ۳۴۹۳۵۴
صراط: جایزه و نشان جهانی لاروس فردا شب، بیست و ششم بهمن‌ماه به بهترین ورزشکار پارالمپین جهان در موناکو اعطا می‌شود.

به گزارش ایسنا، از سوی بنیاد لاروس ۶ ورزشکار پارالمپین کاندیدای دریافت نشان جهانی شده‌اند: سیامند رحمان قویترین مرد پارالمپین جهان و دارنده مدال طلای دسته ۱۰۷+ کیلوگرم پارالمپیک‌های ریو ۲۰۱۶ و لندن ۲۰۱۲، ایهار بوکی شناگر اهل بلاروس، خانم عمرا دوراند دونده اهل کوبا، مارسل هاگ دونده اهل سوییس، خانم صوفی پاسکو شناگر نیوزلند، خانم بئاتریس ماریا ویو از ایتالیا در رشته شمشیربازی با ویلچر؛ شش کاندیدای دریافت نشان جهانی هستند.
۲۲ سپتامبر ۲۰۱۶ بنیاد جهانی لاروس نام سیامند رحمان را به عنوان یکی از شش کاندیدای شایسته دریافت نشان جهانی اعلام کرد.

سیامند رحمان، قهرمان دسته‌ی فوق سنگین بازی‌های پارالمپیک ریو و لندن، در آستانه‌ی سفر به موناکو برای حضور در مراسم بنیاد جهانی لاروس گفت: به غیر از من پنج ورزشکار دیگر نیز برای دریافت جایزه جهانی بنیاد لاروس در بخش پارالمپیک نامزد شده‌اند و تصور می‌کنم در مورد من، عملکردم در بازی‌های پارالمپیک ریو و ثبت رکورد تاریخی ۳۱۰ کیلوگرم، دلیل اصلی برای نامزدی دریافت این جایزه است.

رحمان افزود: این انتخاب بر اساس رای مردم نیست و توسط هیات داوران این بنیاد انجام می‌شود، بنابراین هیچ احتمالی نمی‌توان داد که این جایزه را دریافت خواهم کرد یا خیر. نتیجه هر چه باشد، همین که به عنوان نماینده کشورم و نماینده ورزش معلولان ایران در این مراسم حضور پیدا می‌کنم، برایم افتخار بزرگی است.

با توجه به پایان سال ۹۵، رحمان از تکرار عنوان قهرمانی در بازی‌های پارالمپیک به عنوان بهترین رویداد زندگی حرفه‌یی‌اش در این سال یاد کرد و گفت: رکورد شکنی در بازی‌های پارالمپیک ریو مهم‌ترین اتفاق سال ۹۵ برای من بود که چهار سال برای محقق شدن آن منتظر بودم و خوشحالم که در نهایت این رکورد به نام کشورم ثبت شد.

سیامند رحمان، ملی پوش پرافتخار تیم وزنه‌برداری ایران، امشب عازم مونیخ خواهد شد و پس از آن با پروازی دیگر به فرانسه سفر می‌کند تا در نهایت شامگاه سه‌شنبه، ۲۶ بهمن‌ماه در مراسم اهدای جایزه بهترین ورزشکاران المپیکی و پارالمپیک سال ۲۰۱۶ که در موناکو برگزار می‌شود، حضور یابد.

جایزه جهانی بنیاد لاروس از معتبرترین جوایز ورزشی دنیاست که هر ساله به بهترین ورزشکاران در بخش المپیک و پارالمپیک اهدا می شود.

پیش از این کاظم رجبی، پیشکسوت تیم ملی وزنه‌برداری نیز به عنوان نامزد این جایزه جهانی معرفی شده است و سیامند رحمان دومین ورزشکار پارالمپیکی ایران است که به انتخاب این بنیاد کاندیدای دریافت جایزه شده است.

این جایزه یکی از بزرگ‌ترین و معتبرترین جوایز جهانی است که هر ساله برگزار می‌شود و به بهترین ورزشکاران جهان در بخش‌های مختلف اعطا می‌شود. از میان برگزیدگان ادوار گذشته جایزه لاروس می‌توان به نواک جوکوویچ، یوسین بولت، سرنا ویلیامز و دانیل دیاس اشاره کرد.