۲۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۹

اپل رکورد فروش سامسونگ را شکست +نمودار

کمپانی اپل موفق شد به لطف فروش مدل‌های آیفون 7 رکورد بالاترین فروش در سه ماهه پایانی سال 2016 را از آن خود کند.
کد خبر : ۳۴۹۱۳۲
صراط: کمپانی اپل موفق شد به لطف فروش مدل‌های آیفون 7 رکورد بالاترین فروش در سه ماهه پایانی سال 2016 را از آن خود کند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران و به نقل از استتیستا؛ کمپانی کره‌ای سامسونگ برای سال‌های متوالی رکورد بیشترین فروش گوشی‌های هوشمند را در جهان به خود اختصاص داده بود تا اینکه رسوایی مدل‌های نوت 7 ضربه جبران ناپذیری بر سطح مقبولیت آن وارد کرد. در همین زمان بود که کمپانی آمریکایی اپل مدل‌های آیفون 7 را به بازار معرفی کرد و خیلی خوب توانست انتظارات کاربران را برآورده سازد.

اپل رکورد فروش سامسونگ را شکست +نمودار

آمارهای رسمی نشان می‌دهد کمپانی اپل در سه ماهه پایانی سال 2016، 78 میلیون و 300 هزار دستگاه گوشی آیفون به فروش رسانده است. فروش اپل نه تنها از پیش‌بینی‌های اولیه کارشناسان (فروش 78 میلیون دستگاه) فراتر رفت؛ بلکه رکورد انحصاری این برند را نیز 3.5 میلیون دستگاه ارتقاء بخشید.

در این میان عرضه مدل "آیفون 7 پلاس" به بازار کمک بسزایی در افزایش آمار فروش اپل کرد. طراحان اپل متوجه شدند کاربران به گوشی‌های بزرگتر علاقه بیشتری دارند و به همین دلیل عرضه مدل 7 پلاس، فکر هوشمندانه‌ای بود.

به این ترتیب اپل موفق شد پس از مدت‌ها رکورد بیشترین فروش گوشی هوشمند را از انحصار سامسونگ خارج کند. سامسونگ در بازه زمانی اکتبر تا دسامبر 2016 موفق به فروش 77 میلیون و 500 هزار دستگاه گوشی شد.

انفجار باتری‌های مدل نوت 7 سامسونگ و جمع‌آوری کامل آن از سطح بازار، افت شدیدی در رکورد فروش این کمپانی کره‌ای بوجود آورد.

اپل رکورد فروش سامسونگ را شکست +نمودار

آخرین باری که اپل موفق شده بود رکورد بیشترین فروش محصول را از آن خود کند به سه ماهه پایانی سال 2011 باز می‌گردد که در آن زمان مدل آیفون 4 اس را به بازار عرضه کرده بود.

اپل در سه ماهه پایانی 2016 به رکورد دیگری نیز دست یافت که به میانگین قیمت آیفون مربوط می‌شود. در این بازه زمانی میانگین محصولات آیفون 695 دلار قیمت داشتند که بالاترین قیمت محصولات فروخته شده اپل به حساب می‌آید.