۲۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۰:۵۳

‌کشوری که در یک سال ۸۸۰ زلزله را تجربه کرد

مرکز لرزه‌نگاری سوئیس اعلام کرد: در سال ۲۰۱۶ میلادی ۸۸۰ زمین لرزه در این کشور رخ داده که از میانگین ۴۰ ساله بیشتر بوده است.
کد خبر : ۳۴۸۶۲۸
صراط:   مرکز لرزه‌نگاری سوئیس اعلام کرد: در سال ۲۰۱۶ میلادی ۸۸۰ زمین لرزه در این کشور رخ داده که از میانگین ۴۰ ساله بیشتر بوده  است.

به گزارش میزان به نقل از ایسنا، طبق اعلام مرکز لرزه‌نگاری سوئیس ۳۱۱ مورد از این زلزله‌های ثبت شده، بیشتر از ۲.۵ ریشتر قدرت داشته‌اند. همچنین در دو "کانتون" (ایالت‌های سوئیس) "وله" و "گراوبوندن" بیشترین تعداد زلزله ثبت شده است.

بر اساس گزارش این مرکز، بزرگترین زمین لرزه سال ۲۰۱۶ در این کشور، زلزله ۴.۱ ریشتری در روستای "وله" بوده که البته خسارتی به دنبال نداشته است.

زمین لرزه‌ای با این ریشتر، تنها هر یک تا سه سال، یکبار در سوئیس رخ می‌دهد که آخرین بار آن در سال ۲۰۱۳ بوده است.

با این حال کارشناسان مرکز لرزه نگاری سوئیس معتقدند اگرچه این کشور در سال ۲۰۱۶ بیشترین تعداد وقوع زلزله را از میانگین ۴۰ ساله تجربه کرده اما چنین حوادثی طبیعی است و هشداری برای سال‌های بعدی به حساب نمی‌آید.

به گزارش سایت اینترنتی لوکال، همچنین در این کشور وقوع زمین لرزه‌های مهیبی به بزرگی ۶ ریشتر یا بیشتر تنها هر ۵۰ تا ۱۵۰ سال یکبار رخ می‌دهد و از آنجا که آخرین زلزله ۶.۲ ریشتری در سال ۱۹۴۶ در "وله" رخ داده به این ترتیب متخصصان زمین‌شناسی پیش‌بینی می‌کنند که این کشور تا سال ۲۰۴۰ یک زمین‌لرزه بزرگ دیگر را تجربه می‌کند.

با این حال ایتالیا در همسایگی این کشور امسال (۲۰۱۶) شاهد چندین زمین لرزه مرگبار بود که برخی از آنها در جنوب سوئیس نیز احساس شدند.