۱۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۷

تلاش ناکام داعش برای شکست محاصره «تلعفر»

نیروهای الحشد الشعبی در غرب استان نینوی، تلاش‌های چندین باره داعش برای نفوذ به «تلعفر» و شکست محاصره این شهر را ناکام گذاشتند.
کد خبر : ۳۴۷۳۳۰
صراط: نیروهای الحشد الشعبی در غرب استان نینوی، تلاش‌های چندین باره داعش برای نفوذ به «تلعفر» و شکست محاصره این شهر را ناکام گذاشتند.

به گزارش فارس، تروریست‌های داعش سعی دارند روزنه‌ای برای ورود به شهر تلعفر(50 کیلومتری غرب موصل) و کمک‌رسانی به هم‌قطاران خود در داخل آن بیابند و در روزهای گذشته چندین مرتبه با نیروهای الحشد الشعبی که در اطراف شهر هستند درگیر شده و ناکام مانده‌اند.

به نوشته روزنامه الصباح عراق، در بیانیه صادره از سوی هیأت الحشد الشعبی آمده است که نیروهای این نهاد، با توپخانه تجمع تروریست‌ها را هدف قرار داده‌اند که در پی آن خودروهای آن‌ها آتش گرفته و چندین کشته از تروریست‌ها نیز بر جای مانده است.

بنا بر این بیانیه، اعضای داعش تلاش دارند از طریق بلندی‌های «تل سینو» به تلعفر نفوذ کنند که با گلوله‌باران شدید الحشد الشعبی مواجه می‌شوند.

نیروهای الحشد الشعبی روز گذشته نیز توانستند یک پهباد داعش را بر فراز جنوب تلعفر منهدم کنند.

از سوی دیگر با عملیات‌های شناسایی و اطلاعاتی الحشد الشعبی و دادن اطلاعات به نیروی هوایی، جنگنده‌های عراقی پناهگاههای داعش را در داخل شهر بمباران کرده‌اند که در پی آن نیز 21 تروریست کشته و 6 خودرو که دو دستگاه از آن‌ها آماده انجام عملیات انتحاری بودند؛ منهدم شدند.

تلاش‌های تروریست‌های داعش برای نفوذ به شهر تلعفر و شکست محاصره آن همراه با آزادی بخش شرقی موصل و آغاز قریب‌الوقوع عملیات بخش غربی این شهر، شدت گرفته و داعش سعی دارد تا پشتوانه خود را در صورت آغاز عملیات غرب موصل قوی‌ کند.