۰۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۰:۱۵

شکایت وکلای آمریکایی دو پناهجوی عراقی از ترامپ

وکلای آمریکایی دو پناهجوی عراقی که امروز در راستای اجرای دستور مهاجرتی ترامپ در فرودگاه شهر نیویورک بازداشت شدند، از دولت آمریکا شکایت کردند.
کد خبر : ۳۴۶۶۱۷
صراط:  وکلای آمریکایی دو پناهجوی عراقی که امروز در راستای اجرای دستور مهاجرتی ترامپ در فرودگاه شهر نیویورک بازداشت شدند، از دولت آمریکا شکایت کردند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از رویترز، وکلای مهاجرتی دو پناهجوی عراقی که امروز (شنبه) در راستای اجرای دستور مهاجرتی «دونالد ترامپ»، رئیس‌‌جمهور آمریکا و بلافاصله پس از صدور این فرمان، در فرودگاه بین‌المللی «جان اف. کندی» نیویورک بازداشت شدند، از دولت آمریکا شکایت کردند. نکته جالب اینجاست که یکی از این پناهجویان برای دولت سابق آمریکا در عراق خدمت می‌کرده و نفر دوم نیز همسر پیمانکار سابق آمریکایی در این کشور است. 

ترامپ امروز، با امضای حکم اجرایی جدیدی، صدور روادید برای شهروندان 7 کشور از جمله ایران، برای سفر به آمریکا را به‌مدت سه ماه به حالت تعلیق درآورد. وی همچنین با صدور این دستور، ورود پناهجویان را به این کشور ممنوع کرد.  

وکلای حقوقی بسیاری از نهادهای مهاجرتی و مدنی آمریکا امروز، دادخواست خود را علیه ترامپ و دولت آمریکا به دادگاه فدرال این کشور تسلیم کردند. تنظیم‌کنندگان این دادخواست خواستار آزادی این دو نفر و توقف اجرای دستور ترامپ شده‌اند.