۰۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۲

ابوطالبی خطاب به ترامپ: تاریخ را خوانده‌اید؟

معاون سیاسی دفتر رئیس جمهور خطاب به رئیس جمهور آمریکا گفت: آقای رئیس جمهور! به یاد داشته باشید ملت ایران بیش از سه هزار سال استوار و سربلند ایستاده است؛ ایرانی را در طول تاریخش هیچ کس نتوانسته تحقیرکند.
کد خبر : ۳۴۶۵۰۴
صراط: معاون سیاسی دفتر رئیس جمهور خطاب به رئیس جمهور آمریکا گفت: آقای رئیس جمهور! به یاد داشته باشید ملت ایران بیش از سه هزار سال استوار و سربلند ایستاده است؛ ایرانی را در طول تاریخش هیچ کس نتوانسته تحقیرکند.

به گزارش فارس، حمید ابوطالبی معاون سیاسی دفتر رئیس جمهور در واکنش به اقدام اخیر ترامپ رئیس جمهور آمریکا در صفحه شخصی خود در توئیتر خطاب به رئیس جدید آمریکا نوشته است:

جناب آقای رئیس جمهور آمریکا

ملت ایران نماد هویت و تاریخ آریایی، انسانیت اسلامی، آزادی، آزادگی و انسان دوستی است؛ حتما منشور کوروش را دیده اید؟

ملت ایران ملت کهن و بسیار متمدنی است؛ خشونت و ترور را بر نمی تابد و با آن می ستیزد؛ حتما انوار مشعشع تمدن و فرهنگ چند هزار ساله آن را رویت کرده اید؟

ملت ایران ملت دینداری است و به زرتشتیت، یهودیت، مسیحیت و اسلام افتخارمی کند؛ حتما افتخار آفرینی های آنها را درتاریخ شنیده اید؟

ملت ایران ملت پر غرور و پرافتخاری است، که نقش او را در تاریخ سازی کسی نمی تواند انکار کند؛ حتما تاریخ را خوانده اید؟

آقای رییس جمهور! به یاد داشته باشید ملت ایران بیش از سه هزار  سال استوار و سربلند ایستاده است؛ ایرانی را در طول تاریخش هیچ کس نتوانسته تحقیر کند.

به گزارش فارس، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا روز جمعه (بامداد شنبه به وقت تهران) فرمان اجرایی بررسی سخت‌گیرانه سوابق مهاجران به آمریکا را امضا کرد.

بر اساس متن نهایی این فرمان، صدور روادید برای اتباع کشورهای «مضر برای منافع ایالات متحده» به مدت 90 روز تعلیق شده است. این بازه زمانی در پیش‌نویس فرمان 30 روز بود.

هرچند فهرست دقیقی از کشورهای هدف منتشر نشده، اما بر اساس ارجاعات متن به نظر می‌رسد این فرمان شامل حال اتباع دستکم هفت کشور ایران، عراق، سوریه، یمن، لیبی، سودان و سومالی باشد.

در این فرمان به فهرست «دولت‌های حامی تروریسم»، کشورهایی که «تهدیدی فوق‌العاده» به شمار آمده و آمریکا علیه آن‌ها وضعیت اضطراری اعلام کرده و همچنین کشورهای حاضر در فهرست «کشورها یا مناطق مایه نگرانی» وزارت امنیت داخلی قرار دارند (هفت کشور فوق‌الذکر)، اشاره شده است.

در متن همچنین از عبارت «ممانعت از ورود» استفاده شده، به این معنی که احتمالا افرادی که از قبل روادید داشته باشند هم برای 90 روز اجازه ورود به آمریکا را نخواهند داشت.