۰۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۸:۰۲

جزییات نخستین دستور ضد ایرانی ترامپ

رئیس جمهور آمریکا دستور اجرایی جلوگیری از ورود مهاجران از 7 کشور به مدت 90 روز و نیز لغو پذیرش پناهجویان به مدت چهار ماه را امضا کرد.
کد خبر : ۳۴۶۴۶۵
صراط: رئیس جمهور آمریکا دستور اجرایی جلوگیری از ورود مهاجران از 7 کشور به مدت 90 روز و نیز لغو پذیرش پناهجویان به مدت چهار ماه را امضا کرد.

به گزارش میزان به نقل از خبرگزاری آسوشیتد پرس، دونالد ترامپ جمعه شب دستور اجرایی جلوگیری از ورود مهاجران از 7 کشور و نیز لغو پذیرش پناهجویان به مدت چهار ماه را امضا کرد.

طبق این دستور وزارت امور خارجه آمریکا صدور ویزا برای مهاجران از هفت کشور به آمریکا را تا 3 ماه لغو می‌کند.

این هفت کشور شامل ایران، سوریه، عراق، سودان، سومالی، لیبی و یمن هستند.

در این دستور اجرایی از مقامات وزارت امنیت داخلی و امور خارجه آمریکا و همچنین مقام هماهنگ کننده اطلاعات ملی این کشور خواسته شده است تا لیستی از کشورهایی ارائه دهند که حاضر به همکاری و دادن اطلاعات لازم در زمینه بررسی اتباع خارجی نیستند.

در این قانون به کشورها 60 روز فرصت ارائه اطلاعات شهروندان خود به مقامات مربوط داده شده و در غیر اینصورت از ورود مهاجران این کشورها به آمریکا جلوگیری می‌شود.

ترامپ همچنین ورود پناهجویان به آمریکا را به مدت 4 ماه لغو کرده و اعلام کرده که این روند تا زمانی ادامه می‌یابد که دولت قادر به بررسی وضعیت کامل پناهجویان برای ورود به این کشور باشد.

در دستور اجرایی جدید ترامپ همچنین پذیرش پناهجو از سراسر جهان را در سال جاری به کمتر از نصف و حدود 50 هزار نفر کاهش داده است.

در سال گذشته آمریکا پذیرای حدود 85 هزار پناهجو بود و اوباما رئیس جمهور پیشین آمریکا حد مجاز ورود پناهجو به آمریکا را 110 هزار نفر تعیین کرده است.