۰۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۵

هشدار آیت الله مصباح درباره انحراف انقلاب

رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) گفت: انقلاب اسلامی، ارزش‌ها و باورهای دینی را در میان مردم جامعه زنده کرد و تحولی عمیق در اندیشه انسان‌ها به وجود آورد، به همین دلیل روح انقلاب، ارزش‌های فرهنگی مبتنی بر معارف دینی است.
کد خبر : ۳۴۶۲۹۱
صراط: رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) گفت: انقلاب اسلامی، ارزش‌ها و باورهای دینی را در میان مردم جامعه زنده کرد و تحولی عمیق در اندیشه انسان‌ها به وجود آورد، به همین دلیل روح انقلاب، ارزش‌های فرهنگی مبتنی بر معارف دینی است.

به گزارش ایرنا، آیت الله محمد تقی مصباح یزدی روز پنجشنبه در همایش «حوزه انقلابی و رسالت های آن» در مصلای قدس شهر مقدس قم، بیان کرد: انقلاب تحول بنیادین است، که گاهی سطحی و هنگامی نیز عمیق و بنیادی است، به نحوی که در جامعه انسانی، بینش افراد در عرصه های مختلف به خصوص در حوزه فرهنگی تغییر می کند.

وی بیان کرد: در تاریخ تحولی بنیادین که همه قشرهای مردم را در بخش های مختلف در برگیرد همچون اتفاقی که در جریان پیروزی انقلاب اسلامی رخ داد، کم نظیر است و این نشان می دهد انقلاب برای ملت ایران یک نعمت اجتماعی بسیار بزرگی است.

وی با اشاره به این که انقلاب اسلامی حاصل فداکاری ها و مجاهدت های فراوان امام راحل و ملت ایران است، ادامه داد: این انقلاب به دلیل در برگرفتن ارزش های دینی و احکام مکتب اسلام در درون خود ارزش فراوانی دارد، به خصوص آن که توسط رهبری آگاه و مدبر اداره می شود.

آیت الله مصباح یزدی گفت: بسیاری از احکام و ارزش های دینی تا قبل از پیروزی انقلاب اسلامی در جامعه ایران مطرح نبود و بسیاری از عالمان دین هم امیدی نداشتند که این احکام روزی در جامعه تحقق پیدا کند.

وی ادامه داد: به برکت انقلاب، ارزش های اسلامی در جامعه، عملی شد و این نهضت که در حقیقت ماهیتی فرهنگی دارد توانست باورها و ارزش های مردم را تغییر دهد.

رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) گفت: ارزش های اسلامی در تمام بخش های اجتماعی تاثیرگذار است و روحانیت که بزرگترین نقش را در تحقق انقلاب اسلامی و صدور ارزش های آن به جهانیان برعهده دارد باید برای تمام نیازهای جامعه اسلامی در بخش های فردی و اجتماعی پاسخ داشته باشد.

وی ادامه داد: با توجه به این که ریشه انقلاب در باورها و ارزش های اسلامی است، روحانیت و حوزه های انقلابی بزرگترین نقش را در حفظ و گسترش این انقلاب برعهده دارند و باید مراقب بود تا انحراف ها نتواند به حقیقت مساله انقلاب آسیب وارد کند.

وی افزود: حوزویان باید اسلام و احکام آن را به خوبی شناخته و سپس آن را به مردم منتقل کنند؛ نخستین وظیفه حوزه انقلابی این است که اسلام را در تمام ابعاد فردی و اجتماعی مورد توجه قرار دهد، حوزه های مختلف آن را بشناسد و به دیگران بشناساند.

آیت الله مصباح یزدی با اشاره به این که اسلام تمام ابعاد زندگی انسان را مورد توجه قرار می دهد و برای آنها برنامه دارد، گفت: حوزه انقلابی، خود باید عمل کننده به احکام شرع باشد و سپس مردم را به سمت معارف دینی دعوت کند و این راهی است که تمام انبیا و صالحان در آن گام نهاده اند.

وی افزود: در مسیر معرفی ارزش های دینی و معارف اسلامی باید همت بلند داشت و برای تحقق احکام الهی حرکت کرد، امدادهای خداوند متعال در این مسیر شامل حال مبلغان می شود.

همایش «حوزه انقلابی و رسالت های آن» که روز گذشته با تشکیل چهار نشست های تخصصی در شهر مقدس قم آغاز به کار کرد،امروز در نوبت صبح با سخنرانی آیات حسین نوری همدانی از مراجع تقلید و محسن اراکی دبیرکلی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی و با حضور شماری از فعالان انقلابی حوزه در مصلای قدس این شهر ادامه یافت؛ هم چنین قرار است عصر امروز آیات عباس کعبی از اعضای مجلس خبرگان رهبری و علیرضا اعرافی مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور در این همایش سخنرانی کنند.
برچسب ها: مصباح یزدی صراط
خبر فوری

علت شلیک پدافند هوایی در اصفهان و تبریز