۰۵ مهر ۱۳۹۰ - ۱۰:۱۶

دلیل شکنجه در زندان ابوغریب!

یک مطالعه جدید نشان می دهد افرادی که موقعیت متزلزلی در راس قدرت در حکومت ها دارند، تمایل بیشتری برای آزار و اذیت دیگران نشان می دهند.
کد خبر : ۳۴۶۱۳

به گزارش صراط نیوز به نقل از برنا نتایج این مطالعات که توسط سه دانشگاه در آمریکا انجام شده است، نشان می دهد که این افراد که با وجود داشتن قدرت مقام که به طعم آنان در خور شان آن ها است، به دست نیاورده اند، حتی ممکن است به شکنجه افراد دیگر نیز دست بزنند.

بر اساس این گزارش، نتیجه این تحقیقات دلیل وقوع حوادثی چون شکنجه زندانیان در زندان ابوغریب بغداد و یا تمایل کارمندان یک اداره برای گستاخ بودن در قبال مردم را به طور کامل روشن می کند.

در مقاله ای که در این زمینه در نشریه سوشال سایکولوجی به چاپ رسیده است، محققان رابطه بین موقعیت و مقام را با قدرت یک شغل بررسی کرده اند و به این نتیجه رسیده اند که ترکیب مسئولیت با وضعیت متزلزل در یک نهاد می تواند به شدت خطرناک باشد.

ناتانائیل فاست استادیار دانشگاه مارشال در کالیفرنیا در این باره می گوید: ما در تحقیقات خود به این نتیجه رسیده ایم که افرادی که هم قدرت بالا و هم سمت خوبی داشتند، افرادی خونسرد بودند، اما افرادی که دارای قدرت زیاد و در عین حال فاقد موقعیت مناسب شغلی هستند، از قدرت خود برای بدرفتاری و خوار شمردن دیگران استفاده می کنند.

برچسب ها: شکنجه ابوغریب