۰۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۸

دستور رهبری/ آتش‌نشان‌های جانباخته شهید محسوب شوند

رئیس ستاد تشییع شهدای آتش نشان جزئیات مراسم تشییع شهدای آتش نشان را تشریح کرد.
کد خبر : ۳۴۵۸۸۶
صراط: رئیس ستاد تشییع شهدای آتش نشان جزئیات مراسم تشییع شهدای آتش نشان را تشریح کرد.

به گزارش میزان، مجتبی عبداللهی در نشست خبری که ظهر امروز برگزار شد گفت: مقام معظم رهبری مقرر کردند که شهدای آتش نشان به عنوان شهدا منظور شوند و از این بابت از ایشان تشکر و قدردانی می کنیم.

وی افزود: همکاران شهید ما در آتش نشانی، همه مردم عاطفی ایران را داغدار کرد. این جایگاه برای همه آنها مبارک اما برای ما بسیار سخت است.

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران با اشاره به آمار ها و اطلاع رسانی های صورت گرفته اظهارکرد: نیروهای ما که در عملیات و حادثه ساختمان پلاسکو حضور داشتند، در مجموع 16 آتش نشان در صحنه حادثه به درجه رفیع شهادت نائل آمده اند.

رئیس ستاد تشییع شهدای آتش نشان ادامه داد: با بررسی های دقیق صورت گرفته، اطلاعات دقیق مبنی بر این است که ما 16 تن از همکاران خود را در حادثه پلاسکو از دست داده ایم.

عبداللهی در خصوص پیکرهای پاک شناسایی شده تاکنون خاطرنشان کرد: 3 پیکر متعلق به آتش نشان ها و 4 پیکر نیز متعلق به شهروندان بوده اند که شناسایی شده و تلاش می کنیم تا روز 5 شنبه که قرار است مراسم تشییع پیکر شهدا برگزار شود، سایر پیکرها را پیدا کنیم.

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران با تاکید بر دشوار بودن شرایط برای جستجوی آوارها تصریح کرد: روز پنج شنبه از دانشگاه تهران پیکر شهدا تشییع می شود. مراسم راس ساعت 8 و 30 دقیقه برگزار می شود. بر پیکر شهدا نماز خوانده خواهد شد و در مسیر از خیابان انقلاب به سمت خیابان حافظ و پس از آن به سمت بهشت زهرا، پیکر ها انتقال داده خواهد شد.

رئیس ستاد تشییع شهدای آتش نشان از برگزار یک مراسم بزرگداشت برای شهدای آتش نشان گفت: این مجموعه از ساعت 10 تا 12 در مجموعه مدرسه عالی شهید مطهری برگزار خواهد شد.

وی با تقدیر از مردم ایران که با پیام های خود و حضور در ایستگاه های مختلف آتش نشانی با آتش نشان ها ابراز همدردنی کردند گفت: ضمن تشکر از ملت ایران، از مردم دعوت می کنم در مراسم با شکوه تشییع شهدای آتش نشان حضور پیدا کنند.

عبداللهی با تاکید بر توجه به خانواده شهدا بیان کرد: وظیفه خود می دانیم که به خانواده شهدا توجه داشته باشیم و تاکنون سرکشی هایی به خانه های آنها داشته ایم.