۰۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۹

درگیری معترضان به ترامپ با پلیس در آمریکا

درحالیکه دونالد ترامپ به عنوان رییس جمهوری منتخب آمریکا روز پنجشنبه وارد واشنگتن شد تا خود را برای مراسم تحلیف آماده کند، میان مخالفانش با پلیس درگیری‌های گسترده‌ای صورت گرفت.
کد خبر : ۳۴۴۹۳۹
صراط: درحالیکه دونالد ترامپ به عنوان رییس جمهوری منتخب آمریکا روز پنجشنبه وارد واشنگتن شد تا خود را برای مراسم تحلیف آماده کند، میان مخالفانش با پلیس درگیری‌های گسترده‌ای صورت گرفت.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، صدها تن از مخالفان ترامپ در خیابان منتهی به محل برگزاری مراسمی از سوی حامیان ترامپ آتش روشن کردند و پلیس ضد شورش با گاز فلفل با آنها مقابله کرد.

معترضان همچنین به سوی افرادی که به سمت محل برگزاری مراسم در ساختمان "نشنال پرس کلاب" می‌رفتند، تخم مرغ پرتاب کردند.

ترامپ در این مراسم حضور نداشت و در ضیافت شامی با حضور کارمندان و حامیان کمپین انتخاباتی‌اش بود. وی تنها با اشاره به معترضان گفت: این افراد کاملا دیوانه هستند! ما به دنبال اتحاد کشور هستیم. ما می‌خواهیم آمریکا را برای مردم، بار دیگر بزرگ و قدرتمند کنیم.

انتظار می‌رود که حدود 900 هزار تن در مراسم تحلیف ترامپ که امروز (جمعه) برگزار می‌شود شرکت کنند. همچنین جی جانسون، وزیر امنیت ملی آمریکا گفته که 28 هزار مامور پلیس برای این مراسم مستقر می‌شوند.

در همین حال حدود 70 تن از اعضای کنگره آمریکا گفته‌اند که مراسم تحلیف را بایکوت می‌کنند.

 یک سازمان موسوم به "J20" نیز تهدید کرده که تظاهراتی را در ایست‌های بازرسی و امنیتی که مسئول بررسی بلیت‌ها برای ورود افراد در مراسم تحلیف هستند، برگزار می‌کند. گروه‌های دیگر نظیر "اشغال تحلیف" نیز گفته‌اند که دست به تظاهرات می‌زنند.