۰۸ دی ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۴
صلاحی:

برجام و فتنه 88 دو روی یک سکه اند

رئیس سازمان بسیج اساتید گفت: فتنه 88 محصول دو حرکت بود یکی شکست آمریکا در عراق و منطقه و دوم قدرت‌طلبی برخی‌ها در داخل که در پی یک دیکتاتوری خانوادگی بودند.
کد خبر : ۳۴۰۷۱۴
صراط: رئیس سازمان بسیج اساتید گفت: فتنه 88 محصول دو حرکت بود یکی شکست آمریکا در عراق و منطقه و دوم قدرت‌طلبی برخی‌ها در داخل که در پی یک دیکتاتوری خانوادگی بودند.

به گزارش فارس، سهراب صلاحی رئیس سازمان بسیج اساتید کشور در همایش «فتنه 88،‌ ایران و آمریکا، تسلیم یا مقاومت» که در سالن همایش های بین‌المللی صدا و سیما برگزار شد، گفت: مقام معظم رهبری فرموده‌‌اند که «بحث ما و آمریکا یک خصومت تمدنی است» که این جمله خلاصه دو هزار سال تاریخ شرق و غرب است.

وی ادامه داد: ظهور اسلام خصومت آمریکا را تشدید کرد. غربی‌ها برای خودشان یک حق طبیعی و ارثی حاکم هستند و این را می‌توان در گفته‌ها و آثارشان دید.

صلاحی تاکید کرد: مشکل آمریکا با اسلام ما این است که اسلام توانسته شرق اسلامی را از گلوی آنها بیرون بکشد وگرنه آنها با اسلامی که در عربستان است هیچ مشکلی ندارند.

رئیس سازمان بسیج اساتید گفت: اسلام تحریفاتی که در دین پاک الهی حضرت عیسی، غربی‌ها انجام دادند را برملا کرد. غرب در مقابل مسیحیت مقاومت می‌کرد و بعد این دین‌ آسمانی را زمین‌گیر کردند.

وی افزود: انقلاب اسلامی مسیر یک‌طرفه غرب به شرق را برگرداند و مسلمانان به یک قدرت تبدیل شدند.

صلاحی یادآور شد: آمریکا برای توجیه برنامه‌هایشان به جهان هم باید دیگران را بترساند و هم داخل خودشان را توجیه کند، آمریکایی‌ها برای حاکم شدن بر جهان سعی می‌کنند دو اهرم انرژی و فرهنگ آمریکایی را داشته باشند و به همین خاطر بحث جهانی‌سازی را مطرح کردند که آنجا انقلاب اسلامی را در مقابل خودشان دیدند.

وی ادامه داد: آمریکایی‌ها برای ضربه زدن به ایران ابتدا به سراغ افغانستان، عراق و سوریه رفتند ولی وقتی دیدند که ایران در افغانستان، عراق و سوریه در مقابل آمریکا پیروز شد پس گفتند باید به ایران فشار بیشتری بیاورند.

رئیس سازمان بسیج اساتید تصریح کرد: این پیش‌پرداخت‌های سنگین در بحث هسته‌ای را دیدیم، معلوم است دوستی آمریکا جلب نمی‌شود. دلیلش هم این است که عده‌ای خوش‌بینانه به تحولات نگاه کردند و درک‌شان ضعیف بود و نتوانستند بفهمند که خصومت آمریکا خصومت تمدنی است.

وی در ادامه برجام و فتنه 88 را دو روی یک سکه دانست و گفت: چون هر دو باعث شدند دشمن در راهبردش علیه ما یعنی راهبرد تحریم به قطعیت بیشتری برسد می‌توان گفت برجام و فتنه 88 دو روی یک سکه هستند.

وی افزود: کلینتون در فتنه 88 گفت که کورسویی برای ما باز شد و از طرفی عناصری که می‌رفتند و به انگلیس پیام می‌دادند را داشتیم. امروز هم شاهد خفت عناصر ضد انقلاب در نامه‌ای که به ترامپ نوشته‌ بودند بودیم.

صلاحی ادامه داد: چرا مقالات علمی ما قبل از برجام مشکل نداشت ولی حالا مشکل پیدا کرده است. قبل از برجام شرکت‌های دارویی ما می‌توانستند در نمایشگاه‌های بین‌المللی حضور داشته باشند ولی امروز به لطف برجام نمی‌توانند چون برجام هم مانند فتنه 88 به دشمن کد داد که می‌تواند به ما فشار بیشتری وارد کنند.

صلاحی در ادامه تصریح کرد: چرا مجلس از رئیس‌جمهور سوال نمی‌کند که چرا گفته‌ است که مذاکرات باعث می‌شوند آمریکایی‌ها دست از دشمنی با ما بردارند ولی این گونه نشده‌اند یا اینکه چرا تحریم‌ها برداشته نشده‌اند.

صلاحی اضافه کرد: هرچقدر ما قوی شویم آمریکایی‌ها ضعیف می‌شوند. اگر در این منطقه سه ماه نفت را با دلار نفروشند خواهید دید که قدرت اقتصادی آمریکا چگونه سقوط خواهد کرد.

صلاحی تاکید کرد: رزمندگان قهرمان یمن خواب را به آل‌سعود حرام کردند و به فضل الهی مکه و مدینه را هم آزاد خواهند کرد. امروز آمریکای لاتین مناطق نفوذ استراتژیک نظام اسلامی است و در آنجا راهنمای قهرمانان مبارزه با سلطه، فرماندهان و بزرگان انقلاب اسلامی هستند. متاسفیم که دولت برجام آمریکای لاتین را فراموش کرده است.

رئیس سازمان بسیج اساتید در ادامه اظهار داشت: کلینتون می‌گوید ایران در حیاط‌خلوت ما هم نفوذ کرده است. باید بگوییم که ایران در درون شما هم نفوذ کرده است.

وی گفت: فتنه 88 محصول دو حرکت بود. یکی شکست آمریکا در عراق و منطقه و دوم قدرت‌طلبی برخی‌ها در داخل که در پی ایجاد یک دیکتاتوری در ایران بودند. همان‌هایی که با پیام دروغ تقلب آمدند.

صلاحی تصریح کرد: اگر توانسته بودند انتخابات را باطل کنند بی‌شک و تردید جنگ داخلی در کشور شکل می‌گرفت. آن زمان آمریکایی‌ها از اطراف مرزهای ما وارد می‌شدند و خاک ایران را توبره می‌کردند و حتی به کسانی که برایشان فرش قرمز هم پهن می‌کنند رحم نمی‌کردند.