۰۵ دی ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۶

فروش سنگ خام در کشور متوقف می‌شود

وزیر صنعت، معدن و تجارت در خصوص پرداخت سهم دو درصد به بافق و عدم پرداخت سهم طبس گفت: در خصوص پرداخت دو درصد سهم فروش محصولات معدنی موافقم و واحدهای مرتبط در حوزه معدنی این مهم را عملیاتی کنند.
کد خبر : ۳۴۰۰۵۴
صراط: وزیر صنعت، معدن و تجارت در خصوص پرداخت سهم دو درصد به بافق و عدم پرداخت سهم طبس گفت: در خصوص پرداخت دو درصد سهم فروش محصولات معدنی موافقم و واحدهای مرتبط در حوزه معدنی این مهم را عملیاتی کنند.

به گزارش فارس از طبس، محمدرضا نعمت‌زاده شنبه شب در نشست چند ساعته و تخصصی صنایع و معادن طبس ضمن عرض خدا قوت به خدمتگزاران عرصه تولید و اقتصاد مقاومتی، اظهار داشت: سیاست‌های اقتصاد مقاومتی به عنوان الگوی حرکتی دولت تدبیر و امید است و باید سعی کنیم در این عرصه اقدامات لازم صورت پذیرد.

وی تصریح کرد: امروز بحث اصلی معادن بحث اقتصاد مقاومتی است و رهبر معظم انقلاب هم در سیاست‌های 24گانه این را ابلاغ کرده و به خود بنده هم تاکیدات لازم را ارائه فرمودند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به تنوع محصولات معدنی در خراسان جنوبی گفت: بیش از 60 نوع مواد اولیه در خراسان جنوبی وجود دارد، بنابراین عین اقتصاد مقاومتی این است ارزش افزوده ایجاد کنیم و مواد خام صادر نکنیم.

نعمت‌زاده در خصوص فروش سنگ خام در کشور افزود: فروش سنگ خام در کشور باید متوقف می‌شد که این کار علی‌رغم جبهه‌گیری‌های برخی دلالان انجام شد و در واقع طبق فرموده رهبر معظم انقلاب که یک ماه قبل به بنده اعلام کرده بودند اقدام و سعی داریم این ماده را تبدیل به فرآورده‌های مورد نیاز کنیم.

وی در خصوص راه‌اندازی کارخانه فولاد در طبس افزود: با توجه به مشکلات آبی طبس راه‌اندازی مجتمع فولاد امکان‌پذیر نیست.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اینکه بحث پژوهشکده زغال را دنبال می‌کنیم، ادامه داد: باید توسعه معدن که مستقیم با فناوری و دانش و اقتصاد دانش‌بنیان مرتبط است، توجه ویژه‌ای شود و از طرفی صنایع جوار معدنی زغال‌سنگ نیز نیازمند مطالعه و بررسی است که باید روی مدل‌های اقتصادی پیشنهادی بررسی شود.

نعمت‌زاده با توجه به تاکیدات معاون استاندار و فرماندار ویژه طبس در خصوص پرداخت سهم دو درصد به بافق و عدم پرداخت سهم طبس، افزود: در خصوص پرداخت دو درصد سهم فروش محصولات معدنی موافقم و واحدهای مرتبط در حوزه معدنی این مهم را عملیاتی کنند چرا که در مسائل اجتماعی و رفاهی مردم منطقه بسیار تاثیرگذار است.

وی عنوان داشت: در خصوص اعتبار جهت تجهیز معادن زغال‌سنگ هیچ اعتباری وجود ندارد و هر چه در این حوزه هزینه می‌شود از درآمد معادن موجود است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با توجه به تاکیدات نماینده مردم طبس، فردوس، بشرویه و سرایان در مجلس شورای اسلامی، بیان داشت: طرح جامع زغال‌سنگ چنانچه نیاز به بازنگری دارد اقدام و در دستور کار قرار گیرد و  و در خصوص شرکت کک براساس اطلاعات موجود نیاز به تولید کسانتره زغال بیشتری است و باید این تولید افزایش یابد.

نعمت زاده تصریح کرد: صنایع پایین دستی زغال باید بیشتر افزایش پیدا کند و کار اقتصادی ملاک امروز است و از علاقه‌مندان و سرمایه‌گذاران خارجی و داخلی دعوت می‌کنم از پتانسیل‌های شهرستان طبس استفاده کنند