۲۸ آذر ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۸

اختلاف در اردوگاه رئیس جمهور مسنعفی یمن

افزایش کشته‌های حمله انتحاری به تجمع نظامیان وابسته به رئیس جمهور مستعفی یمن در عدن، با استعفای فرمانده امنیتی این استان منجر شد.
کد خبر : ۳۳۸۸۲۰
صراط: افزایش کشته‌های حمله انتحاری به تجمع نظامیان وابسته به رئیس جمهور مستعفی یمن در عدن، با استعفای فرمانده امنیتی این استان منجر شد.

به گزارش فارس، در پی افزایش شمار کشته‌های انفجار انتحاری روز یکشنبه (امروز) در عدن، فرمانده امنیتی دولت مستعفی یمن در این استان عدن استعفا کرد.

یک منبع محلی به خبرگزاری «اسپوتنیک»،‌ گفت شمار کشته‌های حمله انتحاری به تجمع نظامیان وابسته به هادی در عدن به 49 نفر رسیده است و ده‌ها نفر دیگر زخمی شده‌اند.

پایگاه خبری «یمن پرس»، نزدیک به دولت مستعفی یمن اعلام کرده که «شلال علی شائع» فرمانده امنیتی استان یمن در متن استعفای خود اعلام کرده قادر به انجام وظیفه در این پُست نیست.

پیشتر گزارش شده بود که شایع به دلیل اختلاف نظری که با «عیدروس الزبیدی» استاندار عدن داشته به نشانه اعتراض نزدیک به دو ماه در امارات مانده بوده تا اینکه «عبدربه منصور هادی» رئیس جمهور مستعفی یمن از او خواسته بود تا به عدن برود.

یمن پرس مدعی است که هادی احتمالا با استعفای شایع مخالفت کند و اعتراف کرده که او با استعفا می‌خواهد از شکست امنیتی‌اش در عدن فرار کند و این مسأله آینده سیاسی او را از بین خواهد بُرد.

صبح امروز یک انتحاری خود را در میان تجمع نیروهای ویژه وابسته به عبدربه منصور هادی منفجر کرد که بر اساس آخرین آمار 49 نفر در این حمله کشته شده‌اند.

نیروهای وابسته به هادی که به گفته شبکه خبری «الجزیره»، چند افسر هم در میان آن‌ها حضور داشته در نزدیکی پایگاه نظامی الصولبان در خور مکسر در عدن تجمع کرده بودند تا حقوق خود را از یکی از فرماندهان وابسته به هادی دریافت کنند.

استان عدن که در کنترل شبه نظامیان وابسته به هادی و ائتلاف عربی-سعودی است، شاهد حملات تروریستی متعدد، هرج و مرج و نا امنی است و در سایه بی کفایتی نیروهای هادی در اداره این استان گروهک‌های تروریستی القاعده و داعش در این منطقه قدرت گرفته‌اند.
خبر فوری

رئیسی عزیز خستگی نمی‌شناخت/ پنج روز عزای عمومی اعلام میکنم