۲۷ آبان ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۷

محاکمه دمیرتاش آغاز شد

محاکمه رهبر و رئیس مشترک حزب دموکراتیک خلق‌های ترکیه با درخواست ۵ سال زندان به اتهام تبلیغ برای گروه تروریستی در دادگاه جزایی دوم استان آدانا آغاز شد.
کد خبر : ۳۳۳۷۸۹
صراط: محاکمه رهبر و رئیس مشترک حزب دموکراتیک خلق‌های ترکیه با درخواست ۵ سال زندان به اتهام تبلیغ برای گروه تروریستی در دادگاه جزایی دوم استان آدانا آغاز شد.

به گزارش تسنیم به نقل از خبرگزاری آناتولی، محاکمه صلاح الدین دمیرتاش رهبر و رئیس مشترک حزب دموکراتیک خلق‌های ترکیه و نماینده مجلس این کشور با درخواست 5 سال زندان از سوی دادستانی به اتهام "تبلیغ گروه تروریستی" در دادگاه جزایی دوم استان آدانا آغاز شد.

دمیرتاش متهم است که در سخنرانی خود در سال 2011 برای گروه پ.ک.ک تبلیغ کرده است.

در حالی قاضی پرونده خواستار شرکت دمیرتاش در جلسه محاکمه و ارائه دفاعیات از سوی وی توسط ویدئو کنفرانس شده بود که صلاح الدین دمیرتاش از چنین درخواستی امتناع به عمل آورده است.

دمیرتاش با رد درخواست قاضی برای شرکت در جلسه محاکمه و ارائه دفاعیات توسط ویدئو کنفرانس، خواستار ارائه دفاعیات از سوی وکلای خود شده است.

ودات اوزکان از وکلای مدافع دمیرتاش نیز که به نمایندگی از وی در جلسه دادگاه سخن می‌گفت خواستار دیدار با موکلش و اطلاع از دفاعیات وی شده است.

جلسه دادگاه به دلیل درخواست وکلای دمیرتاش به تاریخ 10 ژانویه موکول شد.