۲۷ شهريور ۱۳۹۰ - ۱۱:۳۹

صدر: تغييراتي در 7+8 در راه است

نایب رئیس‌ مجلس گفت: باید تلاش کرد که وحدت اصولگرایان و نیروهای دلسوز انقلاب اتفاق بیفتد چراکه ضرورت وحدت بیش از هر زمان دیگری احساس می‌شود. فتنه‌گران در صدد ایجاد اختلاف بین اصولگرایان هستند و از تفرقه‌ آنها بهره می‌برند.
کد خبر : ۳۳۲۷۳
به گزارش صراط نیوز سید شهاب‌الدین صدر، نایب رئیس مجلس شورای اسلامی و نماینده مردم تهران در گفتگوی با فارس با بیان اینکه خبرگزاری فارس از خبرگزاری‌های موفق پس از انقلاب اسلامی است، اظهار داشت: این خبرگزاری در مواقع مختلف و حساس، به دلیل حضور نیروهای متعهد و فعال، در اطلاع‌رسانی‌های ضروری اثرگذار بوده است.

وی ادامه داد: در کشور ما که هر سال یک انتخابات در آن برگزار شده و ارکان نظام توسط مردم تعیین می‌شود، نقش رسانه‌ها بسیار تعیین‌کننده و کلیدی است و در نظام مردم سالاری، هدایت افکار عمومی جزء مسائل بسیار مهم محسوب می‌شود از این رو افزایش آگاهی مردم در تصمیم‌گیری‌ آنها نقش دارد.

صدر در ادامه با اشاره به آرایش سیاسی اصولگرایان و سازوکار کمیته 8+7 در روند وحدت، تصریح کرد: تجربه کار انتخاباتی در دوره گذشته مجلس به این شکل بود که احمدی‌نژاد از 15 نفر برای حضور در جلسه‌ای جهت اتحاد و هماهنگی اصولگرایان دعوت کرد و از بین آنها 9 نفر برای طراحی سازوکار اجرایی انتخاب شدند.

وی افزود: این 9 نفر سازوکاری را در سال 85 طراحی کردند که به مدل 5+6 منجر شد؛ گروه 6 نفره متشکل از نمایندگان سه ضلع بودند؛ جبهه پیروان خط امام و رهبری و رایحه خوش خدمت که طرفداران احمدی‌نژاد بودند، دو نماینده و ایثارگران و رهپویان نیز هر کدام یک نماینده داشتند.

صدر با اشاره به اینکه کمیته 6 نفره در آن سال کمیته اجرایی بوده و کمیته 5 نفره نیز افراد حَکَم و داورهای مرضی‌الطرفین را انتخاب می‌کردند، ادامه داد: در آن دوره بادامچیان و بنده از طرف جبهه پیروان، فدایی و زاکانی از سوی ایثارگران و رهپویان بودند و مصلحی و محصولی نیز نماینده رایحه خوش خدمت محسوب می‌شدند.

" در آن جلسات دوستان محبت کردند و من را به عنوان دبیر کمیته 6 نفره انتخاب کردند، داورها نیز که آیت‌الله خوشوقت، ولایتی، تقوی، آشتیانی و ابوترابی، بودند و به این ترتیب شورای 5+6 شکل گرفت."

صدر با اشاره به اینکه در آن زمان مثلث قالیباف، لاریجانی و رضایی به میدان آمدند و با یکدیگر جلسه داشته و پیغام دادند که می‌خواهند در‌کنار جبهه متحد اصولگرایان فعالیت انتخاباتی کنند، افزود: ما جلسات مستمری با این سه نفر به شکل مجزا برگزار کردیم و تلاش داشتیم جریانی موازی با جبهه متحد اصولگرایان راه‌اندازی نشود.

وی اضافه کرد: تلاش کمیته 11 نفره مبنی بر گسترده کردن پوشش اصولگرایان بود و از این رو در استان‌ها نیز مدل 5+6 شکل گرفت؛ البته در روزهای آخر انتخابات مثلث قالیباف، لاریجانی و رضایی یک لیست انتخاباتی منتشر کردند و جبهه فراگیر اصولگرایان را تشکیل دادند و لیست آنها فقط در 5 نماینده با لیست جبهه متحد اصولگرایان متفاوت بود و در واقع 25 نماینده آنها از لیست ما بود.

دبیرکل جامعه اسلامی پزشکان با بیان اینکه قالیباف، لاریجانی و رضایی نزدیک انتخابات دچار تردید شده بودند اما لیست تبلیغاتی خود را تهیه و منتشر کرده بودند، گفت: یکی از کارها در آن دوره این بود که به صورت منظم خدمت آیت‌الله مهدوی کنی و آیت‌الله یزدی می‌‌رسیدیم و گزارش کمیته 5+6 و مصوبات را منتقل می‌کردیم و در عین‌حال از رهنمودهای دبیران جامعتین برخوردار می‌شدیم، در واقع آنها حضور مستقیم در فرآیند انتخابات نداشتند.

صدر متذکر شد: حدود 180 نفر از نامزدهایی که در کل کشور توسط کمیته 5+ 6 حمایت شده بودند، رأی آوردند که البته 40 نفر از نامزدهای اصولگرا در لیست ما نبودند و این امر باعث شد فراکسیون اصولگرایان با حضور 220 نفر شکل گرفته و به فراکسیون اکثریت تبدیل شود.

وی با اشاره به روند فعالیت اصولگرایان برای انتخابات مجلس نهم، تصریح کرد: احمدی‌نژاد برای این دوره در سال گذشته از 30 نفر دعوت کرد و در آن جلسه از لازمه وحدت اصولگرایان و وحدت در کشور بحث شد؛ در خصوص چرایی تشکیل این جلسه با محوریت احمدی‌نژاد نیز برخی معتقد بودند که باید دوباره فرآیند وحدت بین اصولگرایان به دلیل وقایع دو سال اخیر، شکل بگیرد.

نماینده مردم تهران در مجلس ادامه داد: در آن جلسه بنده گزارشی از عملکرد کمیته 5+6 ارائه کردم که پس از بحث‌های بسیار، احمدی‌نژاد گفت" از آنجایی که نمی‌توانم این مسائل را دنبال کنم، آقایان حداد عادل، عسگراولادی و ولایتی کار را دنبال کرده و وقتی به نتیجه رسید، دوباره در جلسه‌ای آن را به تصویب نهایی می‌رسانیم.

وی با بیان اینکه احمدی نژاد با رویکرد شخص حقیقی و نه شخص حقوقی در جلسات وحدت اصولگرایان شرکت می‌کرد، یادآور شد: رئیس جمهور نباید به عنوان یک شخصیت حقوقی در انتخابات دخالت کند.

* چالش احمدی نژاد با وزارت اطلاعات در روند وحدت اصولگرایان شکاف ایجاد کرد

صدر با اشاره به رایزنی‌ها و جلسات بسیار کمیته 3 نفره در این دوره برای رسیدن به یک سازوکار برای انتخابات مجلس نهم، خاطرنشان کرد: آنها به احمدی‌نژاد پیشنهاداتی دادند؛ مثلاً ابتدا آنها یک لیست 13 نفره را برای کار اجرایی انتخاب کردند اما این روند با چالش در مورد وزارت اطلاعات در ابتدای سال مواجه شد و در پیگیری و روند وحدت اصولگرایان شکاف ایجاد شد.

وی با بیان اینکه پس از بحث وزارت اطلاعات روند تغییر کرد و آن کمیته سه نفره با احمدی‌نژاد در مورد ادامه کار جلسه داشتند، گفت: پس از اینکه تا مدتی بحث وحدت متوقف ماند، دبیران جامعتین با کمیته سه نفره جلساتی تشکیل داده که در طی آن قرار شد کار را به شکل فعلی پیش ببرند.

نایب رئیس مجلس خاطرنشان کرد: برای رسیدن به سازوکار فعلی، جلساتی از سوی جامعتین برگزار شد و دیدار با آیت‌الله مهدوی کنی و آیت‌الله یزدی باعث شد موازی‌کاری صورت نگیرد و نهایتاً جامعتین افراد کمیته سه نفره را تأیید و در عین‌حال 4 نفر را به عنوان داور به آنها اضافه کند.

وی اضافه کرد: پس از تشکیل کمیته 7 نفره، آنها در صدد بودند که سه ضلع گذشته را به رسمیت بشناسند و از اضلاع گذشته نمایندگانی را انتخاب کنند؛ البته رایحه خوش خدمت چارچوب گذشته را نداشت و این امر باعث توجه به دسته‌بندی‌های جدید در بین طرفداران احمدی نژاد در مجلس شد.

صدر عنوان کرد: بنابراین کمیته وحدت اصولگرایان تلاش کرد که از بین نمایندگان طرفدار احمدی‌نژاد، دو نفر را دعوت کند که این مسئله منجر به تشکیل جبهه پایداری شد که برخی وزرای سابق رئیس‌جمهور آن را تشکیل می‌دهند.

وی در پاسخ به سؤال که آیا کمیته 7 نفره بر روی انتخاب اعضای گروه هشت اعمال نظر داشت یا خیر؟، تصریح کرد: کمیته 7 نفره به اضلاع پیام داد که هر کدام باید دو نفر را معرفی کنید؛ البته اول گفتند افراد خود را دو برابر معرفی کنید تا ما از بین آنها، خودمان نماینده انتخاب کنیم اما در نهایت وقتی دیدند که این افراد باید نماینده احزاب باشند، گفتند هر فردی که مورد نظرتان است را معرفی کنید.

نماینده مردم تهران در مجلس در خصوص برخی مخالفت‌ها با حضور باهنر در کمیته وحدت اصولگرایان و عدم توجه به نظرات آیت‌الله مهدوی در بعضی موارد، بیان داشت: آیت‌الله مهدوی‌کنی به شورای مرکزی جبهه پیروان پیغام داده بودند و در واقع به نحوی منتقل کردند که اگر فرد دیگری باشد، بهتر است.

به گفته وی، حضور اشخاص حقیقی کمیته وحدت اصولگرایان یعنی حضور لاریجانی و قالیباف بحثی است که به چالش کشیده شده بود چرا که مطرح می‌شد این اشخاص حقیقی در ذیل احزاب هم تعریف شوند، مثلاً قالیباف به ایثارگران و رهپویان نزدیک‌تر است و لاریجانی نیز به جبهه پیروان.

* جریان فتنه 88 برای بازگشت به قدرت مشغول طراحی و برنامه‌ریزی است

صدر با اشاره به عدم شرکت نمایندگان جبهه پایداری در جلسات 8+7 بیان داشت: باید تلاش کرد که وحدت اصولگرایان و نیروهای دلسوز انقلاب اتفاق بیفتد چراکه ضرورت وحدت بیش از هر زمان دیگری احساس می‌شود.

وی با اشاره به علل ضرورت وحدت اصولگرایان یادآور شد: جریاناتی که داخل توطئه می‌کردند، هنوز طرح خود را ادامه می‌دهند و در واقع سران فتنه و دنباله‌های آنها، جریان فتنه 88 را دنبال می‌کنند و برای بازگشت به قدرت مشغول طراحی هستند.

عضو هیئت رئیسه مجلس با بیان اینکه فتنه‌گران در صدد ایجاد اختلاف بین اصولگرایان هستند و از تفرقه‌ آنها بهره می‌برند، گفت: بنابراین همه اصولگرایان واقعی باید به وحدت برسند.

* سرمایه‌ این دوره اصولگرایان حضور آیت‌الله مهدوی کنی و یزدی است

وی اضافه کرد: سرمایه‌ای که این دوره به شکل پررنگ‌تری تجلی یافته است، حضور شخصیت‌هایی همچون آیت الله مهدوی کنی و یزدی به عنوان نیروهای برجسته نظام، یاران امام (ره) و رهبری و از شخصیت‌های شاخص روحانیت هستند و از این رو حضور آنها برای همه وفاداران انقلاب الزاماتی را فراهم می‌کند.

صدر با تأکید بر اینکه ریاست آیت‌الله مهدوی کنی بر مجلس خبرگان، حساسیت حضور وی را در کمیته وحدت اصولگرایی بیشتر می‌کند، متذکر شد: حضور آیت‌الله مهدوی باعث می‌شود همه معتقدان به نظام و انقلاب با دقت بیشتری در فرآیند انتخابات حضور یایند.

وی در ادامه گفت‌وگوی خود با فارس به نکته‌ای دیگر که باید در انتخابات مورد توجه قرار گیرد اشاره و عنوان کرد: اتفاقات منطقه و موج بیداری اسلامی همه کشورهای خاورمیانه را در برگرفته است و حکومت مصر، لیبی و تونس سقوط کرده و اردن و عربستان نیز دچار اشکالات جدی هستند؛ سقوط سفارت اسرائیل در مصر نیز اقدام بسیار بزرگی است که در حال تکرار در سایر کشورها است و این موضوع برای جمهوری اسلامی حائز اهمیت است و بر همین اساس شرایط کشور را باید با حساسیت بیشتری دنبال کرد.

صدر به طراحی‌های صورت گرفته از خارج کشور برای ایجاد اختلال در سیستم اجرایی اشاره کرد و گفت: باید به گونه‌ای فعالیت کنیم که دستگاه‌های مختلف نظام در چارچوب‌های قانونی وظایف خود را انجام دهند و از ایجاد چالش‌ بین دستگاه‌ها جلوگیری شود.

نماینده مردم تهران در مجلس جلسه رؤسای سه قوه را علی‌رغم تأخیر در برگزاری آن، مثبت دانست و تصریح کرد: افرادی که امروز نامحرم انقلاب و نظام هستند به اختلال دستگاه‌های مختلف کشور و شرایط بحرانی پیش از انتخابات دلخوش کرده‌اند از این رو باید طوری فعالیت کنیم که همه اصولگرایان و نیروهای طرفدار رهبری در چارچوب وحدت قرار گیرند و از شخصیت آیت‌الله مهدوی‌کنی و یزدی بهره ببرند.

* جریان انحرافی برای انتخابات بیکار نیست و از نفوذ خود سوءاستفاده می‌کند

وی با تأکید بر اینکه حداکثر پوشش و گستره برای اصولگرایان باید انجام گیرد تا مجلس آینده را طرفداران انقلاب ونظام تشکیل دهند، خاطرنشان کرد: همانطور که جریان فتنه 88 در حال توطئه و تلاش است، جریان انحرافی هم بیکار ننشسته و از امکانات و نفوذ خود سوءاستفاده می‌کند.

صدر با اشاره به سخنان وزیر اطلاعات در اجلاس خبرگان، یادآور شد: مجموعه جریان فتنه و جریان انحرافی یک حلقه علیه نظام، رهبری و نیروهای اصولگرا محسوب می‌شوند.

نایب رئیس مجلس ادامه داد: در مورد اینکه آیا جبهه پیروان امام و رهبری به نظر آیت‌الله مهدوی‌کنی توجه کرده است یا نه، باید گفت که همه باید احترام نظرات رهبران جامعتین را رعایت کنند چراکه بی‌توجهی به آن باعث اختلاف و شکاف می‌شود.

* عسگراولادی باید درباره حضور برخی افراد در کمیته 8+7 پاسخ بدهد

وی اظهار داشت: اگر این موضوع توضیحی داشته باشد، آقای عسگراولادی باید توضیح دهند اما توصیه ما توجه به نظرات جامعتین است.

صدر افزود: نظر بنده در جبهه پیروان و مجلس مشخص است و امروز باید نسبت به مسائل کلان مراقبت کنیم که تبعیت محض از نظرات مقام معظم رهبری داشته باشیم بنابراین برخی اختلاف‌نظرها در مجلس نسبت به عملکرد برخی اصولگرایان وجود دارد که چرا در جریان فتنه، وظیفه خود را انجام ندادند و تحلیل دیگری داشتند.

* ممکن است در کمیته 8+7 تغییراتی انجام گیرد

وی با بیان اینکه ممکن است در کمیته 8+7 تغییراتی انجام گیرد، به اصولگرایان توصیه کرد که به صورت عملی از رهنمودهای آیت‌الله مهدوی‌کنی و آیت‌الله یزدی بهره گیرند.

دبیرکل جامعه اسلامی پزشکان با اشاره به اینکه اعضای جبهه پیروان پایداری افرادی هستند که سابقه خوبی دارند اما مفهوم انتقادی که به یکدیگر وارد می‌کنند این است که باید در عمل نشان داد که از روحانیت تبعیت می‌کنیم نه اینکه از آن به عنوان ابزاری برای رفع مشکلات بهره می‌گیریم.

وی ادامه داد: در حال حاضر جبهه پیروان و پایداری باید به گونه‌ای رفتار کنند که مردم واقعاً باور کنند آنها تبعیت از روحانیت را قبول دارند.

صدر در خصوص اینکه منشور اصولگرایی تصریح کرده کسانی که در جریان فتنه مواضع روشنی نداشته نباید در 7+8 حضور داشته باشند و از این‌رو به حضور باهنر انتقاداتی وارد است و با توجه به دوری از کانون‌های قدرت و ثروت حضور برخی نمایندگان در کمیته وحدت چگونه قابل ارزیابی است، اظهار داشت: اشکال این سؤال اشاره مستقیم به اشخاص است؛ این آقایان از برادران عزیز ما هستند که خدمات بسیاری در کشور ارائه داده‌اند بنابراین بحث درباره اشخاص محدودیت دارد.

وی اضافه کرد: بنده بدون اشاره به مصادیق مطالب را بیان می‌کنم چرا که تطبیق موضوعات با مصادیق مشکل است اما خوشبختانه جامعه ما بینش و بصیرت کافی را داراست.

"اصولگرایان باید به گونه‌ای حرکت کنند که فرمایشات و رهنمودهای مقام معظم رهبری محقق شود و لازمه شکل‌گیری وحدت و حضور حداکثری مردم، عدم تسامح نسبت به نظرات رهبری است."

* افرادی که در فتنه سکوت معناددار داشتند نباید برای اصولگرایان تصمیم‌گیری کنند

وی با اشاره به فتنه 88 و موضع مسئولان در قبال آن، خاطرنشان کرد: این فتنه یک برنامه‌ریزی 15 ساله برای ساقط کردن نظام بود از این‌رو تمام افرادی که در موضع‌گیری خود نسبت به فتنه تعلل کرده و با سران فتنه همراه شده یا زمانی که آنها در مقابل مقام معظم رهبری و مصالح عالی انقلاب قد علم کردند، با سکوت معنادار خود آب به آسیاب دشمن ریختند، نمی‌توانند در مرکزیت جریان اصولگرایی تصمیم‌گیر و تعیین کننده باشند و این امر در منشور جامعتین نیز تصریح شده است.

* مردودشدگان فتنه نباید مرکزیت اصولگرایی را مدیریت کنند

صدر گفت:‌ آنچه مورد درخواست همه نیروهای انقلاب قرار دارد، این است که افرادی که موضع سکوت و همراهی در قبال فتنه داشتند نباید در مرکزیت اصولگرایی باشند چرا که به تعبیر مقام معظم رهبری این افراد در امتحان فتنه، مردود شدند لذا باید اجازه دهند کسانی که در فتنه امتحان خوبی پس داده‌اند و مرتکب اشتباهات بزرگ نشدند، مرکزیت اصولگرایی را مدیریت کنند.

وی عنوان کرد: وقتی مقام معظم رهبری بیش از 90 بار در دو سال گذشته درباره فتنه 88 تذکر داده و آن را خطر بزرگ دانستند، ما به عنوان سربازان انقلاب و رهبری باید مسیر تعیین شده توسط ایشان را طی کنیم اما مسئله‌ای که در حال حاضر باعث گله‌مندی و نگرانی شده عدم توجه کافی به این موضوع است.

عضو فراکسیون اصولگرایان افزود: باید به موضع‌‌گیری در قبال فتنه به عنوان یک شاخص توجه شود تا نیروهای معتقد و حزب‌اللهی احساس کنند که این شاخص‌ها رعایت شده و به افرادی که در زمان‌های حساس رهبری را تنها گذاشته و مواضع دیگری اتخاذ کرده‌اند، در مرکزیت اصولگرایان جایی داده نمی‌شود.

* وام‌دار شدن به کانون‌های قدرت و ثروت برای انتخابات خطر بزرگی است

وی در خصوص حضور نمایندگان کانون‌های قدرت و ثروت در کمیته وحدت اصولگرایان،‌ گفت: هشدار مقام معظم رهبری در خصوص کانون‌‌های قدرت و ثروت به نمایندگان مجلس این بود که همه افراد که قصد حضور در انتخابات را دارند باید مراقب باشند که به این کانون‌ها وارد نشوند چرا که برخی از این افراد ممکن است صحنه‌گردان انتخابات شده و نمایندگان را وام‌دار خود کنند که این امر خطر بزرگی است.

صدر گفت: آیت‌الله مهدوی‌کنی، آیت‌الله یزدی و به طورکلی مجموعه جامعتین به این تذکرات توجه لازم را دارند و انتقاداتی را که گروه‌ها و اشخاص داشته‌اند به آنها منتقل شده که از این‌رو ملاحظات لازم صورت می‌گیرد.

وی در خصوص اینکه آیا اصلاحات در مدل 8+7 را لازم می‌دانید یا خیر، تصریح کرد: برداشت بنده این است که باید به این شاخص‌های موردنظر منشور اصولگرایی توجه شود اما از آنجایی که احترام به آقایان مهدوی‌کنی و یزدی را وظیفه خود می‌دانیم، معتقد هستیم که آنها با تدبیر مناسب رعایت مصالح انقلاب را می‌کنند.

"آنچه مسلم است اینکه باید تمام نیروهای اصولگرا، تشکل‌ها و احزابی که دلسوز نظام و انقلاب هستند، برای انتخابات فعال شوند و فرآیند 8 + 7 باید بتواند برای تمام آنها اطمینان خاطر ایجاد کند تا این گروه‌ها بتوانند همکاری لازم را بکنند و 8+7 در این مسیر موفق باشد"

دبیرکل جامعه اسلامی پزشکان در خصوص نقدهایی مبنی بر عدم نماینده داشتن تمام گروه‌های کمیته هشت در کمیته داوری، افزود: جبهه پایداری با آیت‌الله مهدوی‌کنی و کمیته 7 نفره دیدار داشتند و انتقادات خود را در این زمینه منتقل کردند؛ حتی اشکالات سایر گروه‌ها نیز به کمیته داوری رسیده است، از این رو امیدوار هستیم فرآیند وحدت به‌گونه‌ای باشد که تمام گروه‌های اصولگرا را با خود همراه کند.

* نامزدهای کمیته 8+7 باید مرزبندی روشنی با فتنه و جریان انحرافی داشته باشند

وی برخورد با فتنه و جریان انحرافی را شاخص‌هایی دانست که در انتخاب تصمیم گیرندگان و نامزدهایی که برای مجلس معرفی می‌شوند، مؤثر است و ادامه داد: نامزدهای معرفی شده از سوی کمیته 8 + 7 باید مرزبندی روشنی با جریان فتنه و انحرافی داشته باشند.

صدر در پاسخ به این سؤال که برای برخورد با جریان فتنه و جریان انحرافی تاکنون چه اقداماتی انجام داده‌اید، خاطرنشان کرد: بنده ارتباط تنگاتنگی با افراد کمیته 8 + 7 و حضرت‌ آیت‌الله مهدوی‌کنی و آیت‌الله یزدی دارم و دیدارهای منظمی نیز با آنها داشته‌ام چرا که در دوره‌های گذشته بخشی از مسئولیت وحدت اصولگرایان برعهده من بوده و باید تجربیات خود را منتقل کنم.

"تمام تلاش ما این است که نگذاریم علی‌رغم وجود برخی انتقادات، شکاف عمیق شود و سعی می‌کنیم که گروه‌هایی که انتقادهایی دارند به فرآیند متحد بپیوندند، هر چند ممکن است در فرآیندهای سیاسی همیشه وحدت کامل به وجود نیاید اما همیشه برای رسیدن به وحدت، تمام اشخاص و گروه‌ها باید با یک تنازل و تعادل کار را جلو ببرند."

* اتهام به جبهه پایداری در راستای ایجاد شکاف عمیق بین اصولگرایان انجام می‌شود

وی در خصوص هجمه‌های اخیر به جبهه پایداری و متهم کردن آنها به سهم‌خواهی و ارتباط با جریان انحرافی، عنوان کرد: در پشت این اتفاقات هم در خارج از کشور و هم جریانات مربوط به فتنه و اصلاح‌طلبان کار می‌کنند و این امر بسیار واضح است؛ آنها درصدد هستند این اختلاف‌نظرها را به یک شکاف عمیق بین اصولگرایان تبدیل کنند.

* طبق اطلاعات دقیق برخی جریانات سیاسی درصدد شکست اصولگرایان هستند

صدر با یادآوری این نکته که برخی اشخاص و گروه‌ها مایل نیستند وحدت حداکثری بین اصولگرایان ایجاد شود، ‌خاطرنشان کرد: اگر وحدت جامع در جریان اصولگرایی ایجاد شود در نتیجه انتخابات بسیار تأثیرگذار است و از این‌رو طبق اطلاعات دقیق می‌دانیم برخی جریانات سیاسی درصدد شکست اصولگرایان هستند.

وی ادامه داد: نقطه نظرات اصلاحی به کمیته 8 + 7 رسیده است و ممکن است تعداد کمیته 8 + 7 تغییر کند.

* شواهد نشانگر مخالفت جبهه پایداری با نفوذ جریان انحرافی در دولت است

نایب رئیس مجلس هشتم در ادامه این گفت‌وگوی تفصیلی با اشاره به اتهامات وارده به جبهه پایداری، گفت: اتفاقی که افتاده این است که در بین طرفداران آقای احمدی‌نژاد اعضای جبهه پایداری با بیانیه‌ها و اطلاعیه‌ها خود اعلام کرده‌اند که با جریان انحرافی و سران آن مخالف هستند و در این رابطه موضع‌گیری کردند لذا شواهد خارجی بر مخالفت جبهه پایداری با نفوذ جریان انحرافی در دولت دلالت می‌کند و از سوی دیگر فردی همچون آیت‌الله مصابح که در رأس پایداری قرار دارد، انحراف این جریان را زود اعلام کردند.

صدر تأکید کرد: جبهه متحد اصولگرایان باید مرزبندی مشخص با فتنه 88 و جریان انحرافی داشته باشد همانطور که منشور اصولگرایی نیز بر این نکته تأکید دارد.

وی ابراز امیدواری کرد که در آینده نزدیک وحدت و هماهنگی بین جریان اصولگرا شکل بگیرد و یادآور شد: لازمه اینکه نیروهای دلسوز انقلاب به پیروزی و موفقیت در انتخابات برسند، وحدت آنها با یکدیگر است تا از این طریق جلوی سوءاستفاده جریانات مختلف که با اصل نظام و رهبری مشکل دارند، گرفته شود هر چند برخی گروه‌های اصولگرا باید نظرات خود را تعدیل کنند.

صدر در خاتمه عنوان کرد: طبق اعلام گروه 8+7 آنها قائل به تغییراتی برای تحقق وحدت کامل در اصولگرایان هستند.
برچسب ها: صدر 8+7