۲۲ شهريور ۱۳۹۰ - ۱۸:۰۰

ايرانیان بدون ويزا به گرجستان سفر كنند

سرکنسول گرجستان تاکید کرد: تجار و مردم ایران و گرجستان بدون ویزا می‌توانند به مدت 45 روز بین دو کشور تردد کنند.
کد خبر : ۳۲۸۲۷
به گزارش صراط نیوز ‌روبین مورگوشینا بعد از ظهر امروز در حاشیه بازدید از جاذبه‌های تاریخی این شهر در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بجنورد اظهار داشت: اکنون سطح مبادلات تجاری جمهوری اسلامی ایران با گرجستان به عنوان کشورهای عضو اکو، در حداقل قرار دارد.
وی با بیان اینکه سطح تبادل کالا بین دو کشور در حد ظرفیت‌های موجود در دو کشور نیست، تصریح کرد: سالانه صرفاً 100 میلیون دلار کالا بین گرجستان و ایران مبادله می‌شود که رقم اندکی است.
مورگوشینا گفت: کشور ترکیه سالانه نزدیک به 2 میلیون دلار با گرجستان تبادلات اقتصادی دارد که این ظرفیت در بین دو کشور دوست جمهوری اسلامی و گرجستان بوده که سطح مبادلات و همکاری‌های اقتصادی خود را به چند برابر افزایش دهند.
وی ادامه داد: یکی از مهم‌ترین مأموریت‌های دولت‌ها این بوده که فضایی ایجاد کنند تا تجار و بخش خصوصی بتوانند به راحتی فعالیت کنند و در این راستا دولت ایران و گرجستان فضای مناسبی را ایجاد کرده تا این تعاملات افزایش یابد.
سرکنسول گرجستان یکی از مهم‌ترین اقدامات دو کشور برای توسعه روابط دو کشور را لغو روادید عنوان کرد و گفت: تجار و مردم ایران و گرجستان بدون ویزا می‌توانند به مدت 45 روز بین دو کشور تردد کنند.
وی افزود: همچنین یکسری پروژه‌هایی که دولت‌ها برای سرمایه‌گذاری و مناقصه ارائه می‌کنند، بخش خصوصی دو کشور این ظرفیت را داشته تا برای سرمایه‌گذاری ورود پیدا کنند.
مورگوشینا با بیان اینکه اقدامات لازم توسط دولت‌ ایران و گرجستان ایجاد شده است، گفت: برای توسعه سطح همکاری‌ها به ویژه در بخش اقتصادی و تجاری، باید بخش خصوصی و تجار دو کشور فعالیت بیشتری را داشته باشند.
برچسب ها: گرجستان ویزا