۲۲ شهريور ۱۳۹۰ - ۱۱:۴۹

«معمای شاه» سریال می‌شود

نگارش فیلمنامه‌ سریال «معمای شاه» که به زندگی محمدرضا پهلوی می‌پردازد، توسط فرید مصطفوی ادامه دارد.
کد خبر : ۳۲۷۵۲

به گزارش صراط نیوز نقل از خبر آنلاین تهیه‌کننده این سریال گفت: «فیلمنامه به لحاظ تاریخی و درام، خوب پیش می‌رود و سریال خوبی خواهد شد. اگر تلویزیون همکاری و حمایت کند، «معمای شاه» کار ماندگاری خواهد بود، زیرا به لحاظ تحقیقی، تاریخ‌شناسی و درام مورد توجه قرار گرفته است.»

علی لدنی در پاسخ به پرسشی درباره‌ محدودیت‌های احتمالی برای پرداختن به زندگی خصوصی محمدرضا شاه، گفت: «هیچ محدودیتی نداریم. زندگی محمدرضا شاه از کودکی که شخصیتش شکل می‌گیرد تا زمان مرگ به شکل کامل در فیلمنامه می‌آید. زندگی سایر اعضای خانواده‌ی پهلوی مثل اشرف، شمس و پسر محمدرضا شاه نیز در این سریال بررسی خواهد شد.»

وی ادامه داد: «انقلاب اسلامی سال 1357 و فرار و دربه‌دری محمدرضا شاه در خارج از کشور و مشکلاتش نیز در فیلمنامه وجود دارند و اگر لازم باشد برای تصویربرداری صحنه‌هایی از سریال به خارج از کشور سفر خواهیم کرد.»

لدنی با اعلام این که طبق پیش‌بینی سازمان صداوسیما، «معمای شاه» برای پخش در سال 1392 آماده می‌شود، خاطرنشان کرد: «بر اساس زمان‌بندی که انجام داده‌ایم، زمستان امسال کار را کلید می‌زنیم و وارد تولید می‌شویم.»

تهیه‌کننده «معمای شاه» درباره‌ی انتخاب بازیگر نقش محمدرضا شاه گفت: «به دنبال شباهت بیشتر با محمدرضا هستیم. باید کسی را که به محمدرضا شاه شبیه باشد و به این نقش بخورد پیدا کنیم.»

«معمای شاه» به کارگردانی محمدرضا ورزی برای شبکه اول سیما تولید می‌شود. این سریال در 30 قسمت 45 دقیقه‌ای به زندگی شخصی و خانوادگی محمدرضا شاه در بستر اجتماعی می‌پردازد.

برچسب ها: شاه سریال
خبر فوری

رئیسی عزیز خستگی نمی‌شناخت/ پنج روز عزای عمومی اعلام میکنم