۱۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۹

وقتی "خواب" در سفر بلای جان می‌شود

تامین انرژی در سفر بسیار مهم است و این مسئله از طریق خواب جبران می شود اگر در طول سفر خواب شما دچار اختلال شود قطعا سفر شما نیز دچار مشکل خواهد شد.
کد خبر : ۳۲۶۶۹۳
صراط: تامین انرژی در سفر بسیار مهم است و این مسئله از طریق خواب جبران می شود اگر در طول سفر خواب شما دچار اختلال شود قطعا سفر شما نیز دچار مشکل خواهد شد.

به گزارش تیترشهر، خواب و تامین انرژی یکی از اصلی ترین بخش های زندگی انسان است، به طوری که اگر انسان در خواب دچار اختلال شود زندگی او به نحوی فلج خواهد شد. اختلال خواب در سفر به ویژه در سفرهای خارج از کشور یکی از مهمترین چالش هایی است که یک مسافر با آن می تواند رو به رو شود و اگر نتواند آن را حل تا پایان سفر با نوعی گیجی مواجه خواهد شد. اگر فیلم سینمایی بی خوابی را دیده باشید خواهید دید که نقش اول فیلم که یک پلیس جنایی است برای بررسی یک پرونده به شمال کانادا می رود و در آن جا بی خوابی را تجربه می کند و نزدیک به 5 روز بیدار می ماند این مشکل به راحتی میتواند برای کسانی که به شمال اروپا سفر می کنند پیش بیاید و اگر به شرق آسیا سفر کنید مدام دچار خواب آلودگی خواهید شد و این نشان از بی نظمی ساعت بدن می دهد.

چگونه با کم خوابی کنار بیایم؟

خستگی، سردر گمی و تاخیر در پرواز هواپیما برای مسافران بین المللی بسیار آشنا است. هیچ راه حلی برای تاخیر هواپیما وجود ندارد اما راه حل هایی وجود دارد تا فرد بتواند کمبود خواب را جبران کند و زمانی که به مقصد رسید از هر لحاظ آماده باشد.برخی از مسافران از قرص های خواب آور استفاده می کنند برخی دیگر نیز به چرت زدن راضی می شوند.قبل از سفر کارهای بسیاری برای انجام دادن دارید که شما را خسته خواهد کرد، پس بعد از قرار گرفتن در جای خود در هواپیما و بستن کمربندها خوابیدن و استراحت کردن بهترین راه است. اگر نتوانستید بخوابید از قرص کمک بگیرید. بعد از خوردن قرص خواب آلود می شوید و میتوانید خواب راحتی حتی تا مقصد داشته باشید. بهبود گردش خون در پا باعث آسودگی شما در خواب خواهد شد، پس چند حرکت کششی داشته باشید تا جریان خون شما به خواب راحت شما کمک کند. در همین حال می توانید قبل از آغاز سفر و تشریفات پرواز مطالعه کنید. مطالعه ذهن را به آرامش می رساند و کمک می کند که شما در زمانی که به ثبات فعالیت رسیدید به خواب خوبی فرو بروید.

ساعت بدن خود را تنظیم کنیم

حداقل دو روز قبل از سفر خوابیدن و بیدار شدنتان را با ساعت مقصدتان هماهنگ کنید. تمامی استانداردهای قبل از سفر را رعایت کنید، مثلا آب کافی بنوشید، در هواپیما گاهی به بهانه ای بلند شده و حرکت کنید، غذای سالم بخورید.در سفرهای بین المللی معمولا ساعت های طولانی در هواپیما خواهید بود و با راه حل های بالا و بعد از تاخیر هواپیما، بدن شما خسته و به خواب راحتی خواهید رفت. بعد از پیاده شدن از هواپیما و اقامت داشتن در هتل، دیگر سعی نکنید که بخوابید، یک دوش بگیرید و به گشت و گذار در اطراف بپردازید و به دیدن مکان های محلی بروید.

حرکتی برای داشتن یک روز ایده آل

کمبود خواب مشکلات شما را در طول سفر تشدید خواهد کرد. خو گرفتن با آب و هوای جدید هم مشکلی دیگر است. اگر به منظور مسابقه ی ورزشی یا چیزی شبیه این به کشوری سفر می کنید حتما چند روز قبل از مسابقه این کار را انجام دهید تا آب و هوای مقصد خو بگیرید و هم کمبود خواب و خستگیتان رفع شود. سعی کنید در طول روز به گردش بروید. غذا در ساعتهای معمول هتل سرو کنید و شب هم زود بخوابید. زود خوابیدن یکی از اصلی ترین شروط سرحالی در روز دوم سفر است. شور و شوق رسیدن به مقصد مانع از خوابیدن خواهد شد لذا اکر می خواهید فردا بسیار سرحالی داشته باشید و روز را با تمام قوا شروع کنید شب را زود بخوابید و صبح زود به رستوران هتل بروید سعی کنید از غذاهای سنگین استفاده نکنید و صبح خود را با میوه و خوراکی های ساده و پر انرژی شروع کنید.
برچسب ها: خواب بلا سفر صراط