۱۱ مهر ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۸

واکنش رئیس پلیس راهور به توقف طرح LEZ

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ در واکنش به توقف طرح LEZ و جریمه دوربینی این طرح توضیحاتی ارائه داد.
کد خبر : ۳۲۶۰۵۰
صراط: رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ در واکنش به توقف طرح LEZ و جریمه دوربینی این طرح توضیحاتی ارائه داد.

به گزارش مهر، سردار سید تیمور حسینی در حاشیه همایش تقدیر از نمونه های ترافیکی درباره توقف اجرای طرح LEZ گفت: بحث طرح کاهش همچنان در حال اجرا است و چند روزی ثبت جرایم دوربینی آن متوقف شده است، اما این توقف به معنای توقف کلی طرح نیست.

وی درباره نامه ای که وزارت کشور درباره توقف ثبت دوربینی جرایم به پلیس نوشته است نیز گفت: این نامه خطاب به پلیس راهور تهران نبوده و اطلاعی از آن ندارم.

حسینی ادامه داد: طرح LEZ تعطیل بردار نیست فقط ثبت دوربینی جرایم موقتا متوقف شده هرچند که ثبت دوربینی جرایم بار دیگر از سر گرفته می شود.

وی با اعلام اینکه ماموران پلیس راهور همچنان خودروهای فاقد برگه معاینه فنی را به مبلغ ۵۰ هزار تومان جریمه می کنند، افزود: پلیس راهور مشکلی در ثبت تخلفات دوربینی و همچنین تخلفات ورود خودروهای فاقد معاینه فنی به محدوده زوج و فرد ندارد همانطور که جانشین رئیس پلیس راهور اعلام کردند ۱۰ روز برای دریافت معاینه فنی به رانندگان فرصت داده شده و با اتمام این فرصت ۱۰ روزه بار دیگر دوربین ها تخلفات را ثبت خواهند کرد.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ ادامه داد: دریافت معاینه فنی مانند دریافت گواهینامه نیست که یک بار انجام شود و نیاز به تمدید آن نباشد. دریافت معاینه فنی برای خودروهای ۵ سال و بیشتر از آن تاریخ تولیدشان گذشته است، اجباری است و باید هر سال تکرار شود. خودروهای امدادی در حال ماموریت بر اساس قانون می توانند یک سری از تخلفات همچون عبور از چراغ قرمز و سرعت غیرمجاز را انجام دهند، اما این تخلفات در صورتی که خودروی مورد نظر در حال ماموریت نباشد، جرم محسوب می شود و با راننده برخورد خواهد شد.

حسینی درباره جرایم خودروهای ناوگان حمل و نقل عمومی نیز اظهار داشت: بر اساس آمارها میزان تخلفات ناوگان حمل و نقل عمومی همواره در حال کاهش است و البته در این بین کاهش جرایم ناوگان اتوبوسرانی به نسبت ناوگان تاکسیرانی بیشتر بوده است. اگر بخواهیم میزان تخلفات ناوگان حمل و نقل عمومی را با توجه به نسبت پیمایش و ترددشان در معابر بررسی کنیم، میزان تخلفات رانندگی این افراد در مقایسه با خودروهای عمومی بسیار کم است.

در پایان این همایش از تعدادی از رانندگان نمونه که تصادف و تخلفی نداشتند با اهدای لوح و سکه تقدیر شد.
خبر فوری

رئیسی عزیز خستگی نمی‌شناخت/ پنج روز عزای عمومی اعلام میکنم