۲۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۰

برانکو: هیچ داربی مثل اینجا نیست

سرمربی پرسپولیس در نشست خبری داربی 83 گفت: این چهارمین داربی است که در ایران تجربه می‌کنم و هیچ داربی مثل بازی استقلال - پرسپولیس نیست.
کد خبر : ۳۲۲۹۱۷
صراط: سرمربی پرسپولیس در نشست خبری داربی 83 گفت: این چهارمین داربی است که در ایران تجربه می‌کنم و هیچ داربی مثل بازی استقلال - پرسپولیس نیست.

به گزارش ایسنا، برانکو ایوانکوویچ سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس در نشست خبری پیش از دیدار تیمش برابر استقلال در چارچوب رقابتهای لیگ برتر فوتبال حاضر شد.

برانکو ایوانکوویچ صحبت های خود را این طور آغاز کرد: از تعداد زیاد خبرنگاران معلوم است که داربی نزدیک است. قبل از هرچیزی عید قربان را تبریک می گویم. می دانیم که این داربی 83 است. همه منتظر هستیم تا داربی آغاز شود. خوشحال هستم از این فضا و جو حاکم راضی هستم. مفتخر هستم که جزئی از این داربی که بزرگترین داربی آسیا است، هستم. این چهارمین داربی من است اما در کشورهای دیگر هم داربی را تجربه کرده‌ام اما هیچ داربی ای مثل اینجا نیست. تفاوت این داربی با بقیه داربی ها این است که در اینجور بازی ها، تیمی از پیش برنده نیست. داربی، بازی ای است که ربطی به جدول ندارد و وضعیت فعلی تیم ها تعیین کننده نتیجه بازی نخواهد بود.

او افزود: می توان انتظار هر نتیجه ای را در داربی داشت. همه خوشحال هستیم که صد هزار تماشاگر به ورزشگاه می آیند. آنچه که مرا خرسند می کند این است که در سه داربی قبلی همه عالی کار کرده اند و بازی جوانمردانه ای را از سوی دو تیم شاهد بودیم. هواداران تیم های خود را تشویق کرده اند. از همین جا هوادارانمان را دعوت می کنم که به ورزشگاه بیایند و مطمئنم که آنها یار دوازدهم ما خواهند بود.

سرمربی پرسپولیس در پاسخ به این سوال که نظرش راجع به اینکه منصوریان سال گذشته تیمش را شکست داده، عنوان کرد: منصوریان در نفت مربی گری خوب خود را نشان داده است. او نتایج خوبی بدست آورد و دو سال قبل باید قهرمان می شد. هیچ شکی در کیفیت او نباید داشت. پارسال نفت تهران ما را متوقف کرد و نتوانستیم پیروز شویم ولی بازی قبلش در تختی یک بازی خوب را ارائه دادیم و باید با اختلاف بالا بازی را می‌بردیم. البته من و منصوریان مهم نیستیم، از همه مهم تر بازیکنان هستند که وظایف و مسائل دیگر بر عهده آنها است.

او در پاسخ به این سوال که آیا سوپرایزی برای داربی دارد، عنوان کرد: داربی فرداست. ما امروز تمرین داریم. بازیکنان تصمیم گیرنده هستند نه من. هرکسی که بخواهد بازی کند، مطمئنا تلاش زیادی در زمین ارائه می کند.

برانکو در پاسخ به سوالی درباره تیم داوری بازی که فینال المپیک را هم سوت زده است، گفت: من به تیم داوری ایران که فینال المپیک را برگزار کرده تبریک می گویم. هرکسی که به این درجه می رسد که فینال المپیک را سوت بزند، یعنی کیفیت بالایی دارد. بهترین داوران دنیا می توانند فینال المپیک را سوت بزنند و این افتخاری بزرگ برای آنها است. این افتخاری بزرگ برای فدراسیون و کمیته داوران فوتبال ایران است. من صمیمانه به این تیم تبریک می گویم چون کمتر کسی به این مرحله می رسد تا فینال المپیک را سوت بزند. فکر نمی کنم کسی حق داشته باشد درباره کیفیت این تیم صحبتی کند. فردا ایران بهترین های خودش را نشان می دهد. بهترین تیم ها و بهترین داوران دنیا بازی را برگزار می کنند. طبیعی است که داوران اشتباه دارند مثل هرکدام از ما ولی مهم ترین مسئله این است که بازی ها با روح ورزشی برگزار شود.

وی در پاسخ به این سوال که با توجه به شرایط جدولی، تیمش دچار غرور نمی شود، عنوان کرد: همیشه غرور می تواند مشکل ساز شود. من نمی توانم باور کنم که بازیکنان من با غرور کاذب وارد زمین شوند. شاید یکبار دیگر لازم باشد تاکید کنم که استقلال تیم خوبی دارد و این فقط یک داستان یا یک صحبت عادی نیست. آنها رحمتی را به عنوان دروازه بان دارند که در کنار بیرانوند بهترین دروازه بان ایران هستند. آنها غفوری ملی پوش، مگویان، ابراهیمی، باقری، خسرو حیدری، کاوه رضایی که با لباس ذوب آهن به ما گل زده، جابر انصاری که هر دفعه به ما گل زده، محسن کریمی و ... را دارند. آیا کسی می تواند این تیم را دست کم بگیرد؟ شاید الان موقعیت خوبی در جدول نداشته باشند اما این تیمی است که استحقاقش بالاتر از این هاست. اگر کسی آنها را دست کم بگیرد به مشکل می خورد.

برانکو در پاسخ به این سوال که شاید در صورت باخت استقلال، منصوریان برکنار شود و استقلالی ها به همین دلیل بسته بازی کنند و آیا شما برنامه ای برای حل این مسئله دارید، گفت: طبیعتا ما خودمان را آماده هر اتفاقی می کنیم. استقلال تاکنون بردی نداشته است. نیازی نیست که باز بگویم که برای منصوریان و استقلال احترام قائلیم. همین الان گفتم که چند بازیکن خوب دارند. 7 بازیکن ملی پوش فعلی و ملی پوش سابق در اختیار استقلال است.

وی درپاسخ به این سوال که آیا بدون وحید امیری تیمش دچار مشکل نمی شود، بیان کرد: طبیعی است که نبودن وحید امیری یک بحران بزرگ برای ماست. او یکی از بهترین های ماست. ما در همان زمان بستن تیممان تلاش کردیم بازیکنان خوبی در همه خطوط داشته باشیم. علیپور هم یک سال پیش به استقلال گل زد. من به او و باقی بازیکنان اعتماد دارم. همه چیز در زمین مشخص می شود.

سرمربی پرسپولیس در پاسخ به این سوال که نظرش راجع به حضور پروین و کریمی در تمرین تیمش و اینکه آیا تساوی در داربی به ضرر تیمش نخواهد بود، گفت: هر نتیجه ای که مثبت باشد برای ما خوب است. ما همیشه به برد فکر می کنیم و فرقی ندارد چه تیمی برابر ما باشد. در داربی گزینه از قبل برنده وجود ندارد و موقعیت فعلی تیم ها تصمیم گیرنده نیست. بلکه موقعیت در زمین مشخص می کند که چه کسی برنده است. اما درباره بخش اول سوالتان باید بگویم که از پروین متشکرم که از ما حمایت کرد. او در کل تمرین دیروز کنار ما بود. خیلی افتخار می کنم که اسطوره‌های بزرگ پرسپولیس و ایران در کنار ما هستند. او آمد و ما را تشویق کرد. امروز هم علی کریمی به تمرین آمد ولی من اینجا بودم و نشد که او را ببینم. آمدن او و حمایت او برای ما خیلی ارزشمند است. از هر دوی این بزرگواران تشکر می کنم.

برانکو در پاسخ به این سوال که آیا تیمش می تواند نتیجه ماندگاری مثل بازی 4-2 رقم بزند، گفت: آنچه برای من مهم است اینکه بازیکنان توان کامل خود را بگذارند و تلاش کنند تا هواداران را شاد کنند. طبیعی است استقلال هم همین را می خواهد. اینکه به این فکر کنیم که چند گل بزنیم، رفتار ورزشی نیست. برای من برد مهم است نه تعداد گل.