۲۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۴

بازدید چند نماینده از تأسیسات هسته‌ای

خلاصه نتیجه این بازدید این خواهد بود که متوجه شویم دقیقاً بر سر تأسیسات هسته‌ای ایران چه آمده است.
کد خبر : ۳۱۷۳۳۶
صراط: عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی از بازدید اعضای این کمیسیون از تأسیسات هسته‌ای اراک و فردو با هدف ارائه اولین گزارش نتایج برجام به صحن علنی مجلس خبر داد.

هاجر چنارانی در گفت‌وگو با فارس با اشاره به بازدید اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی از تأسیسات هسته‌ای اظهار داشت: این سفر در راستای ارائه گزارش اول برجام که کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی موظف است تا ابتدای شهریورماه به مجلس ارائه دهد، برنامه‌ریزی‌شده و این بازدید از امروز آغاز می‌شود.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه بیشتر برجام بر محور فعالیت‌های هسته‌ای است این بازدید از مرکز هسته‌ای فردو و آب‌سنگین اراک خواهد بود.

نماینده مردم نیشابور و فیروزه در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: بازدید از مرکز آب‌سنگین اراک و شرکت در جلسه شورای اداری از برنامه‌های روز اول خواهد بود.

چنارانی بازدید میدانی از مرکز هسته‌ای فردو تا سه‌شنبه ظهر را ادامه این سفر کاری عنوان کرد و افزود: هدف اصلی این بازدید ارزیابی وضعیت هسته‌ای و رسیدن به این جواب است که وضعیت تأسیسات هسته‌ای دقیقاً به چه نحوی است، چه قسمت‌های تخریب و غیرقابل ‌بازگشت و چه قسمت‌هایی برگشت‌پذیر خواهد بود.

وی تصریح کرد: خلاصه نتیجه این بازدید این خواهد بود که متوجه شویم دقیقاً بر سر تأسیسات هسته‌ای ایران چه آمده است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با تأکید بر اینکه نمایندگان باید متوجه شوند ما که متعهد به تعهداتمان بوده‌ایم و غربی‌ها تخلف کرده‌اند آینده این توافق به چه نحو پیش خواهد رفت، گفت: برخی گزارشات را نیز وزیر امور خارجه روز گذشته در کمیسیون ارائه کردند، اعضای کمیسیون پس‌ از این بازدید و جمع‌بندی نتایج گزارشات، نتایج گزارش‌ها و بازدیدها را برای اولین گزارش برجام به صحن مجلس ارائه خواهند داد.
خبر فوری

رئیسی عزیز خستگی نمی‌شناخت/ پنج روز عزای عمومی اعلام میکنم