۰۸ شهريور ۱۳۹۰ - ۱۶:۳۲

هشدار براي پايتخت‌نشينان

کد خبر : ۳۰۸۰۲

شرکت آب منطقه اي تهران با صدور اطلاعيه اي، نسبت به احتمال وقوع سيلاب در برخي از نقاط اين استان هشدار داد.

به گزارش صراط نیوز به نقل از ايسنا، در اين اطلاعيه آمده است: با توجه به بارشهاي اخير در استان تهران، توجه مسئولان امر و نيز شهروندان استان تهران به هشدارهاي سيل و سيلاب ضروري است.

براساس اعلام شرکت آب منطقه اي تهران، از ابتداي شهريور ماه جاري تاكنون تنها در حوزه سد لار و نيز نساء به ترتيب بيش از ۱۰۰ و ۷۶ ميلي متر بارش ثبت شده است و در ساير ايستگاه هاي استان نيز بارش هاي خوبي اتفاق افتاده است، لذا اين امر احتمال وقوع سيل را افزايش خواهد داد.

در اين اطلاعيه شهروندان تهراني و به ويژه ساكنان مناطق حاشيه رودخانه ها و مسيل ها در استان تهران خواسته شده است: با توجه به احتمال وقوع سيلاب، از ورود به حريم و بستر رودخانه جداً خودداري کنند.

در اين اطلاعيه از مديران امور مناطق شركت آب منطقه اي تهران نيز خواسته شده است: به منظور برنامه ريزي و مديريت سيل و در چارچوب طرح هاي اطلاع رساني و مهندسي رودخانه، اطلاعات بارندگي و سيلاب استان تهران را هرچه سريعتر تهيه و در دسترس قرار دهند.

همچنين ضروري است هماهنگي هاي لازم توسط اين امور با حوزه ستادي وزارت نيرو و ستاد حوادث غيرمترقبه استان به سرعت انجام گيرد و كارشناسان مربوطه بايد در زمان بارش و سيلاب احتمالي به منطقه اعزام و گزارش كاملي شامل مساحت تقريبي محدوده سيل، عمق متوسط آبگرفتگي، مختصات جغرافيايي منطقه سيلابي، تاريخ دقيق وقوع سيل،‌ اطلاعات سد مخزني و تاسيسات آبي واقع در مسير رودخانه را به طور صحيح و مشخص منعكس کنند و ذكر خسارتهاي وارد شده به منطقه نيز در گزارش بايد لحاظ شود.