۰۸ شهريور ۱۳۹۰ - ۱۲:۲۹

نرخ دیه به کارشناسی بیشتر نیاز دارد

کد خبر : ۳۰۷۰۴

معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: بخش بیمه کشور با اجرای طرح تحویل صنعت بیمه و فرمان ده ماده ای رییس جمهور روند رو به رشد و شادابی دارد و باید همه تلاش کنند ضریب نفوذ بیمه بیشتر شود.


به گزارش صراط نیوز به نقل از واحد مرکزی خبر، اصغر ابوالحسنی افزود: ضریب نفوذ بیمه ( سهم خدمات بیمه ای از تولید ناخالص داخلی) که در سال ۱۳۸۴ حدود یک و ۲۷ دهم درصد بود ، هم اکنون به بیش از یک و نیم درصد رسیده است و باید این روند تقویت شود.

وی درباره نرخ جدید دیه و بیمه شخص ثالث گفت: باید شرایط بازار خدمات بیمه ای را طوری مدیریت کنیم که ضریب نفوذ بیمه و استقبال مردم برای خرید بیمه نامه افزایش یابد.

ابوالحسنی تصریح کرد: اگر نرخ دیه ۴۵ میلیون تومان ماههای عادی و ۶۰ میلیون تومان ماه های حرام به ترتیب به ۹۰ و ۱۲۰ میلیون تومان برسد بیشتر افراد در جامعه نمی توانند بیمه نامه شخص ثالث را تهیه کنند.

ابوالحسنی گفت: در آن صورت افراد بیشتری به دلیل نداشتن بیمه شخص ثالث اگر دچار حادثه رانندگی شوند ، روانه زندان خواهند شد.

معاون وزیر اقتصاد گفت: چون نرخ دیه به روابط مردم در جامعه سر و کار دارد ، چند ماه پیش رییس قوه قضاییه دستور بررسی مجدد را داده بود و دولت هم لایحه ای تهیه کرده است تا این موضوع ، کارشناسی بیشتری شود و مردم دچار مشکل نشوند.

معاون امور بانکی ؛ بیمه و شرکتهای دولتی وزارت اقتصاد تاکید کرد : اگر نرخ دیه به صورت یکباره و با این میزان، افزایش یابد ، شوک آور خواهد بود و آثار نامطلوبی خواهد داشت.

وی با بیان اینکه حلقه های بعدی هدفمندی یارانه ها نیز باید اجرا شود نباید اجازه دهیم متغیرهای کلان اقتصادی بیشتر تحت تاثیر قرار گیرد.

نظرات بینندگان
علیرضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۵۵ - ۱۳ شهريور ۱۳۹۰
۰
۰
به علت کم بودن مبلغ دیه در ایران شرکتهای تولیدی وساختمانی استانداردهای ایمنی را برای کارگران رعایت نمیکنند . و همینطورخودرو و موتورسیکلت وجادههای غیر استاندارد داریم و رانندگان وسایل نقلیه نیز ارزشی برای جان عابرین قائل نیستند .