۲۷ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۵

۲۸۰ کیلومتر جاده در لرستان تخریب شد

استاندار لرستان گفت: ۲۵۰ کیلومتر از راه‌های روستایی و ۳۰ کیلومتر از محورهای اصلی استان لرستان تخریب شد.
کد خبر : ۲۹۳۱۶۴
صراط: استاندار لرستان گفت: ۲۵۰ کیلومتر از راه‌های روستایی و ۳۰ کیلومتر از محورهای اصلی استان لرستان تخریب شد.

به گزارش تسنیم هوشنگ بازوند عصر امروز در جلسه ستاد بحران استان که در سالن جلسات استانداری لرستان برگزار شد اظهار داشت: حدود 90 ساعت بارندگی که در استان بوده 160 میلی‌متر بارندگی در استان داشته‌ایم.

وی با بیان اینکه بیشترین میزان بارندگی در شهرستان‌های پلدختر و خرم‌آباد بوده افزود: بارندگی در شهرستان خرم‌آباد 196 میلی‌متر اعلام‌شده که رقم بسیار بالایی است و منجر به سیل شد.

استاندار لرستان عنوان کرد: در حال حاضر راه ارتباطی 80 روستای استان با مراکز شهرستان‌ها قطع است و علی‌رغم تلاش‌های فراوانی که برای بازگشایی این راه‌ها انجام‌ شده ولی هنوز ارتباط به‌ صورت کامل برقرار نشده است.

وی اشاره به اینکه تا روز دوشنبه هفته آینده باید ارتباط این روستاها برقرار شود بیان کرد: 100 دهنه از پل‌های بزرگ و کوچک تخریب‌ شده و حدود 30 کیلومتر از محورهای اصلی استان دچار خسارت شده است.

بازوند تصریح کرد: به 250 کیلومتر از راه‌های روستایی استان خسارت جدی واردشده که هنوز نتوانستیم این میزان خسارت را تبدیل به رقم کنیم.

وی خاطرنشان کرد: در سایر شهرستان‌ها هزار و 500 واحد مسکونی دچار آب‌گرفتگی شده که بیشترین میزان خسارت مربوط به شهرستان خرم‌آباد است و به وسایل زندگی مردم خسارت جدی وارد شد.

استاندار لرستان گفت: دستور تخریب پل‌های موقت داده شد و تأکید می‌شود هر کدام از پل‌های موقتی که احساس می‌شود مشکل‌ساز هستند بدون درنگ تخریب شوند تا منجر به خسارت نشوند.

وی اظهار داشت: پل‌های موقت در راستای بحث ترافیکی احداث‌ شده‌اند و شاید مطالعات کارشناسی زیادی روی آن‌ها صورت نگرفته و در مواقع سیل مشکلاتی ایجاد می‌کنند.

بازوند افزود: در روستاهای استاندو هزار واحد آب‌گرفتگی داشتیم که بنیاد مسکن در این زمینه کار کارشناسی انجام دهد.

وی عنوان کرد: محور پل زال- خرم‌آباد به علت رانش زمین مسدود شد که بازگشایی صورت گرفت و با توجه به طغیان رودخانه کشکان محور پلدختر- خرم‌آباد در سه‌ نقطه کوه ریزش کرده و دچار مسدودی شد و بازگشایی این محور نیز انجام شد.

استاندار لرستان با اشاره به اینکه شهرستان پلدختر با مشکل آب شرب مواجه هستند بیان کرد: به علت اینکه آب شرب باید از عرض رودخانه عبور می‌کرد و خروجی دبی آب دو هزار و 300 مترمکعب در ثانیه بود منجر به تخریب لوله آب شرب پلدختر شده که مرمت آن در حال انجام  است و 12 تانکر آب در این شهرستان مشغول آب‌رسانی هستند.

وی تصریح کرد: خسارت سنگینی به بخش کشاورزی وارد شده به‌ ویژه به باغات استان که باید میزان خسارت‌ها تا روز دوشنبه به‌ صورت نهایی اعلام شود.

بازوند خاطرنشان کرد: در بحث راه‌آهن علاوه بر ریزش کوه در حوزه لرستان، پایه‌های پل در حوزه زاگرس از بین رفته و هنوز تردد در خطوط ریلی مسدود است.

وی گفت: آب شرب 143 روستای استان قطع شد که آب شرب 127 روستا وصل و در حال حاضر آب شرب 15 روستا هنوز قطع است.

استاندار لرستان اظهار داشت: خسارات زیادی به راه‌ها، پل‌ها، آب شرب، برق، کشاورزی، و زیرساخت‌ها واردشده که امیدواریم هر چه زودتر خسارات برآورد و اعلام کنیم.