۱۵ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۸
بررسی اظهارات معاون ظریف

"سفیدنمایی" عراقچی در تلویزیون!/ باز شدن راه برای توجیه بدعهدی های آینده غرب!

معاون ظریف برای محکم کاری بر باقی ماندن برخی تحریم ها هم تاکید کرد(!) و گفت: "ما از روز اول گفتیم که تحریم‌های اولیه آمریکا و تحریم‌های غیر مرتبط با هسته‌ای سر جای خود می‌ماند"!
کد خبر : ۲۹۰۸۸۲
گروه سیاسی صراط - سید عباس عراقچی معاون وزیر امور خارجه دیشب در تلویزیون اظهاراتی بر زبان راند که مطابق با سیاق گذشته دولت و وزارت خارجه، بر محور توجیه بدعهدی های غرب در خصوص برجام و انداختن تقصیرات گردن منتقدان داخلی دولت استوار شده بود.

به گزارش صراط، عراقچی در بخشی از اظهارات خود، ضمن اشاره به لغو تمام تحریم هایی که قرار بود لغو شوند(؟)، طوری وانمود کرد که گویی طرف غربی دیگر تعهدی در زمینه تحریم ها ندارد. او در ادامه اظهارنظرهای روحانی و ظریف، تحریم سوئیفت را هم رفع شده عنوان کرد و توضیح نداد که چرا فعالان اقتصادی بارها اعلام کرده اند که این تحریم عملا رفع نشده است.

معاون وزیر خارجه حتی یک گام هم جلوتر رفت و برای محکم کاری بر باقی ماندن برخی تحریم ها تاکید کرد و گفت: "ما از روز اول گفتیم که تحریم‌های اولیه آمریکا و تحریم‌های غیر مرتبط با هسته‌ای سر جای خود می‌ماند"!

عراقچی حتی نظر رییس جمهور یک کشور اروپایی – اتریش – درباره عدم لغو تحریم سوئیفت را متاثر از سوال خبرنگار صداوسیما دانست! به نظر عراقچی، فیشر رییس جمهور اتریش به این دلیل برداشته نشدن تحریم سوئیفت را تایید کرده که سوال خبرنگار صداوسیما این موضوع را به او القا کرده است!

او برای توجیه برداشته نشدن تحریم دلار هم آن را جزء تحریم های اولیه دانست و ضمن کنایه زدن به منتقدان دولت که "نمی‌دانم چرا برخی اینقدر به دلار علاقه مند شده اند"، کل ماجرا را به مذاکرات دوجانبه با آمریکا گره زد و در نهایت با این توجیه که اجازه چنین کاری را نداریم، رفع تحریم دلار را تلویحا منتفی دانست!

عراقچی در نهایت با انتقاد غیرمستقیم از رسانه های منتقد دولت و بیان اینکه "ما خودمان فضای بی اعتمادی را دامن می‌زنیم"، عملا بخش بزرگی از عملی نشدن وعده های دولت درباره جذب سرمایه گذاری خارجی و رفع مشکلات اقتصادی را به انتقادها نسبت داد!

آنچه به طور خلاصه از اظهارات عراقچی برداشت می شود تلاش او برای توجیه اقدامات طرف غربی است و این سفیدنمایی(!) تا جایی پیش می رود که گاهی به این اعتقاد می رسیم که گویا غرب تمامی تعهدات خود را عملی کرده و این ایران است که بدهکار آنها شده! اظهاراتی مانند "غربی ها تعهد نداده اند برای ما مشتری پیدا کنند"، یا "لزوما اسکناس نباید بیاید داخل کشور" بیان دیگری از همان مواردی است که غرب نیز بر آنها تاکید دارد!

اما شاید شاه بیت اظهارات عراقچی در مورد تحریم های ادامه دار آمریکا علیه افراد و شرکت های ایرانی بود. معاون ظریف اینکه تحریم افراد نقض برجام تلقی می شود یا خیر را به "تشخیص هیات نظارت بر برجام" ربط داد و این یعنی باز شدن راه برای توجیه بدعهدی های بعدی غرب!

نظرات بینندگان
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۰۵ - ۱۵ فروردين ۱۳۹۵
۳۶
۱۷
وقتی رهبری بارها و بارها اعلان عمومی کردند که فقط راجب بحث هسته ای و تحریمهای مربوط به آن اجازه مذاکره دارید کسی حق انتظار بی جا هم نباید داشته باشه.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
مقام معظم رهبری در روز اول فروردین ماه فرمودند که امریکا به تعهداتش در برجام عمل نکرده و برجام خسارت محض است .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۲۴ - ۱۵ فروردين ۱۳۹۵
۵۸
۲۷
شما افراطی های بی مغز مگر اجازه دادید که وزارت خارجه از تلاشش نتیجه بهتری بگیرد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
افراطی بی مغز تویی که نتیجه ندادن برجام بدفرجام و عملکرد ضعیف تیم مذاکره کننده را ماله کشی میکنی !
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
آدم خوبه اینقدر بی حیا نباشه.... راحت بگید اشتباه کردیم دیگه چرا اینقدر بهانه میارید..... شما که هرکاری خواستید تو مذاکرات کردید الان که هیچ اتفاقی نیفتاده میگید تقصیر تندروهاست.....
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۵۲ - ۱۵ فروردين ۱۳۹۵
۳۱
۲۶
اکثر مردم به برجام خوشبینند اگر دردی از مردم دوا نکند باز مردم به فضای ایجاد شده وکور سوی امید ایجاد شده امیدوار بوده .وتازه مطمئنا رهبری هم از امیدواری مردم خشنود بوده وایشان اگر حس کنند که امیدی به برجام نیست لحظه ای درنگ نکرده ویکطرفه برجام را ملغا اعلام میداند بنابداین با این شرایط فتنه انگیزی از هر جناحی ممنوع است
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
مردم به خوبی متوجه شدند که برجام هیچ تاثیر مثبتی بر بهبود معیشت شون و اقتصاد کشور نداشته است و از دولت روحانی ....
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۵۳ - ۱۵ فروردين ۱۳۹۵
۲۹
۸
اشتباه قابل بخشش است و ملت آنرا هم درک میکند و هم می پذیرد اما دفاع از اشتباه و اصرار غلط بر اشتباه نه قابل درک است و نه بخشش. لااقل اعتراف به اشتباه در نگاه و عمل را از خود غربی ها بیاموزید اگر آموزش از قرآن و روایات و تاریخ اسلام برایتان سخت و تلخ است.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۰۸ - ۱۵ فروردين ۱۳۹۵
۱۴
۴
کاربرد واژه افراطی در مسائل دینی سیاسیکاملاً غلط است مثلاً ما افراط در توحید یا در اعتقاد به آخرت و...نداریم یا افراط در حفظ استقلال و حفظ تمامیت ارضی. واژه صحیح در این گفتمان ها واژه «انحراف»است که البته باید برسی شود و با شاخص های قابل سنجش چه کسی یا جریانی دارای تفکر انحرافی است.به عنوان مثال داعش جریانی است که از باء بسم الله دارای انحراف فکری است.کاربرد واژه اعتدال نیز در حوزه حق است و نه میان حق و باطل.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۲۲ - ۱۵ فروردين ۱۳۹۵
۲۱
۲۷
با سلام
اگر همین افراطی های بی مغز !!! نبودند شما و امثال شماها تا امروز کشور و نظام را دودستی تحویل کدخدا تون داده بودید
خاتم
|
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس ...منظور ت اختلاسهای چند هزار میلیاردی...که به کدخدا های ...تقدیم شد؟؟؟؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۲۸ - ۱۵ فروردين ۱۳۹۵
۱۶
۱۶
دیگه چی میخواستید بدن ،اصلاچیزی موند که نداده باشن ،نکنه راکتور اراک داره کار میکنه یواشکی؟ اهان منظورتون موشکاست ،یاشاید بالاتر عزت وناموسو چون ماکه دیگه هسته ای نداریم ،شایدم منظورتون سرقفلی چاهای نفته اونم که زنگه جون قبلا ....،شایدم زیر سلطه بودنو ،چه قد چیزو ما اجازه ندادیم بدیم نه حق باشماست !
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۷ - ۱۵ فروردين ۱۳۹۵
۱۴
۱۷
قلب راکتور اراک را بتن ریختن و 11 تن اورانیوم غنی شده را به خارج کشور فرستادند و دو سوم سانتریفیوژها جمع آوری شد اما عملا"هیچ تحریمی لغو نشده و فقط روی کاغذ برخی تحریمها لغو شده است !
حمید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۴ - ۱۵ فروردين ۱۳۹۵
۱۵
۱۲
اقای عراقچی توافق انجام شده روی کاغذ را مقایسه کردند با گرفتن حکم تخلیه برای مستاجر از دادگاه .!!!
وقتی شما حکم تخلیه را از دادگاه دریافت میکنید مطمئن هستید قوه قاهره و قدرت حکومت ضامن اجرای ان حکم است و به همین دلیل اهمیت پیدا می کند.
اما ضامن اجرای تعهدات انجام گرفته به وسیله امریکا کدام قدرت است؟
همگان شاهد هستیم امریکا با کمال قلدری و پر رویی تعهداتی را که پذیرفته است انجام نمی دهد در حالیکه ما به همه تعهدات عمل کرده ایم.
در برجام کدام قوه قاهره ای پیش بینی شده است تا امریکا را مجیور به انجام تعهداتش نماید؟
عبدالعلی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۲۶ - ۱۵ فروردين ۱۳۹۵
۲۱
۲۱
پس ، دلواپسان حق داشتند
خبر فوری

رئیسی عزیز خستگی نمی‌شناخت/ پنج روز عزای عمومی اعلام میکنم