۲۲ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۳
حضور سردار سلیمانی/ تحقیر تفنگداران آمریکایی‌

لحظه به لحظه با راهپیمایی ۲۲ بهمن/ از غرفه «ممانعت از جنگ با خدا» تا تبلیغات غیرقانونی کاندیداها

مردم ایران صبح امروز با حضور خود در راهپیمایی 22 بهمن اتحاد و ایستادگی خود را در سی‌و هفتمین فجر انقلاب اسلامی جشن گرفتند.
کد خبر : ۲۸۵۳۳۲

صراط: مردم ایران اسلامی صبح امروز و همزمان با سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی بار دیگر با حضور خود در راهپیمایی 22 بهمن اتحاد و ایستادگی خود را در سی‌و هفتمین فجر انقلاب اسلامی جشن گرفتند.

به گزارش صراط به نقل از فارس، گزارش خبرنگاران اعزامی در سراسر شهرهای ایران حاکی از آن است که علی‌رغم سردی هوا مردم از دقایق آغازین صبح با حضور در خیابان‌ها برای سی‌و هفتمین سال متوالی، ایستادگی خود بر اصول و ارزش‌های انقلابی را به رخ جهانیان کشیدند.

*راهپیمایان تهرانی به یاری مستضعفان شتافتند

راهپیمایان تهرانی در مسیرهای 10 گانه کمک‌های نقدی خود را به مستمندان اهداء می‌کنند. این کمک‌ها برای پوشاک شب عید مستضعفان اختصاص می‌یابد.

*حضور سردار قاسم سلیمانی در میان راهپیمایان تهرانی

سردار قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه دقایق اولیه صبح امروز در میان راهپیمایان تهرانی حضور یافت.

* تصاویر شهدای مدافع حرم زینت‌بخش در خیابان‌های تهران

عده‌ای از جوانان تهرانی با نقاشی کردن تصویر شهدای مدافع حرم در راهپیمایی امروز یاد و خاطره این شهیدان را گرامی داشتند.

*کنایه تهرانی‌ها به شیطان بزرگ/ تفنگداران متجاوز آمریکایی به راهپیمایی 22 بهمن آمدند

در حاشیه راهپیمایی  امروز و در حوالی میدان انقلاب برخی جوانان تهرانی با پوشیدن لباس‌های تفنگداران آمریکایی و نشستن بر کف یک قایق، صحنه دستگیری متجاوزان آمریکایی را بازسازی کردند.

جوانان تهرانی این اقدام خود را نوعی کنایه به آمریکایی‌ها توصیف کردند و تاکید کردند که هیچ گاه تجاوز به خاک کشورشان را نخواهند پذیرفت.

دی ماه سال جاری نیروی دریایی سپاه 2 فروند قایق نظامی آمریکایی با 10 سرنشین آن را در آبهای ایران و در حوالی جزیره فارسی توقیف کرد.

*پرچم‌های آمریکا، اسرائیل و انگلیس زیر پای راهپیمایان تهرانی

راهپیمایان تهرانی که از ساعات اولیه صبح امروز در مسیرهای تعیین شده یوم‌الله 22 بهمن شرکت کردند با پیاده روی بر روی پرچم آمریکا، رژیم صهیونیستی و انگلیس انزجار و بی‌اعتمادی خود را از سیاست‌ها و اقدامات سلطه‌جویانه و ددمنشانه این کشورها نشان دادند.

*برپایی غرفه «ممانعت از جنگ با خدا» در راهپیمایی 22 بهمن

غرفه «ممانعت از جنگ با خدا» در راهپیمایی 22 بهمن برپا شده است.

شهروندان تهرانی در حالی که تصاویر امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری را در دست دارند در حال حرکت به سمت میدان آزادی هستند.

در مسیر راهپیمایی حدفاصل خیابان‌های وصال و قدس غرفه‌ای با عنوان ممانعت از جنگ با خدا برپا شده است.

گردانندگان این غرفه ضمن انتقاد از رویه موجود در سیستم بانکی، بانک‌ها را عامل اصلی ترویج ربا در کشور توصیف می‌کنند و خواستار تغییر رویه سیستم بانکی کشور شدند.

همچنین در کنار این غرفه طوماری به امضای مردم می‌رسد که در آن ضمن تشریح نظر علما پیرامون ربا خواستار این شدند که سیستم بانکی کشور روش‌های ربوی را از رباخواری پاک شود.

*حضور برخی داوطلبان مجلس خبرگان با تبلیغات انتخاباتی در راهپیمایی 22 بهمن

تبلیغات داوطلبان انتخابات مجلس خبرگان رهبری از امروز آغاز شده که در همین زمینه برخی داوطلبان از فرصت راهپیمایی برای طرح دیدگاه‌هایشان بهره می‌برند.

برپایه این خبر تبلیغات انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری از امروز پنجشنبه آغاز شده که به همین دلیل تبلیغات برخی داوطلبان در مسیرهای ده‌گانه راهپیمایی به چشم می‌خورد.

در این بین برخی راهپیمایان نیز در محل تبلیغات داوطلبان مجلس خبرگان حضور یافته و سوالاتی پیرامون کارنامه و عملکرد داوطلب انتخابات از متولیان ستاد انتخاباتی داوطلب مذکور مطرح می‌کنند.

*شعار «مرگ بر آل سعود» در خیابان‌های تهران طنین انداز شد

مردم انقلابی تهران با سر دادن شعار مرگ بر آل سعود، جنایت‌های حکومت فاسد سعودی را محکوم کردند.

«مرگ بر آل سعود» و «مرگ بر آمریکا» از جمله شعارهایی است که مردم انقلابی تهران در بیزاری جستن از جنایت‌های حکومت فاسد سعودی و حمایت آمریکا از این رژیم سر دادند.

شهادت شیخ نمر و کشته شدن حجاج در حادثه منا و کشتن شیعیان بخشی از جنایت‌های حکومت آل سعود در ماههای اخیر است.

*تبلیغات غیرقانونی برخی کاندیداها و گرو‌ه‌های سیاسی مجلس در راهپیمایی 22 بهمن

برخی کاندیداها و گروههای سیاسی مجلس اقدام به نصب پوسترهای تبلیغاتی خود در راهپیمایی 22 بهمن کرده اند.

درحالیکه هنوز چند روزی تا آغاز رسمی و قانونی تبلیغات انتخابات مجلس شورای اسلامی باقی مانده، برخی افراد و کاندیداها اقدام به شروع تبلیغات کرده اند.

پوسترهای تبلیغاتی این افراد و گروهها در مسیرهای راهپیمایی 22 بهمن تهران نصب شده است.

*نمایشگاهی از تفسیر سوره اسراء برای تحلیل دلایل کمک ایران به محور مقاومت

چند تن از شهروندان تهرانی در خیابان آزادی بخش‌هایی از تفسیر سوره اسراء را ارائه کرده‌اند و از طریق آن دلایل کمک ایران به محور مقاومت را تحلیل کردند.

همچنین بر این اساس شهروندان تهرانی چالش‌های استکبار و صهیونیسم و قدرت انقلاب اسلامی را بررسی و تحلیل کردند.

در حاشیه راهپیمایی امروز مردم تهران خانه شهریاران جوان منطقه 16 با پخش کردن بنر بزرگی بر روی زمین از جوانان تهرانی خواست تا جملاتی را در رابطه با پیروزی انقلاب اسلامی یادداشت کنند که جوانان ایرانی جملاتی مانند «لبیک یا خامنه‌ای» و «مرگ بر آمریکا» را در این بنر حک کردند.

*راهپیمایان تهرانی به جنگ داعش رفتند

راهپیمایان تهرانی با پوشیدن کفن به جنگ داعش رفتند.

راهپیمایان تهرانی دست‌نوشته‌هایی مربوط به انتخابات در دست داشته و از حضور گسترده خود در عرصه انتخابات سخن می‌گویند.

در حاشیه این راهپیمایی جمعی از هموطنان‌مان که از حوالی خیابان توحید به جمع راهپیمایان پیوستند ضمن پوشیدن کفن تأکید کردند حاضرند برای جنگ با داعش به سوریه و عراق اعزام شوند.

راهپیمایان تهرانی همچنین با سر دادن شعار «مرگ بر داعش» تأکید کردند که تمام جهان اسلام دشمن داعش است.

پرویز داودی: مردم پرشورتر و با امید بیشتر در راهپیمایی 22 بهمن شرکت کردند

پرویز داودی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام امروز در حاشیه راهپیمایی 22 بهمن و سی و هفتمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: امسال نیز مردم پرشکوه‌تر، بانشاط‌تر و با امیدتر در سی و هفتمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی و راهپیمایی 22 بهمن حضور پیدا کردند که قطعاً برکت آن از آن ملت و نظام خواهد بود.

وی در پاسخ به این سؤال که اولویت‌‌‌های کاری سال آینده کشور و دولت چیست، گفت: اولویت‌های کاری دولت، مجلس و تمام مسئولان در سال آینده مطمئناً رفع مشکلات اقتصادی است.

داودی تأکید کرد: رفع مشکل معیشتی مردم، ایجاد اشتغال، بهبود فضای کسب و کار و راه‌انداختن چرخه تولید که باید حرکت‌های جدی در سال 95 در این زمینه‌ها صورت بگیرد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره پیام‌های این حضور باشکوه مردم در راهپیمایی 22 بهمن اظهار داشت:‌ این حضور باشکوه مردم پیام‌های زیادی نه تنها برای غربی‌ها بلکه برای سایر کشورهای منطقه و... دارد و مردم با حضورشان در این راهپیمایی تأکید دارند که همواره بر اصول خود ایستاده‌اند و بر آن پافشاری دارند و در ادامه هم بر اصول انقلاب و کشور خود خواهند بود و در واقع این اصول است که می‌تواند کشور ما را به مقصود نهایی خود برساند.

*کواکبیان: حضور مردم نشان دهنده حمایت از سیاست‌های نظام است

مصطفی کواکبیان رئیس حزب مردم سالاری در حاشیه راهپیمایی 22 بهمن ماه در جمع خبرنگاران گفت: حضور مردم بسیار خوب است به طوریکه گویا مردم تعهد کرده‌اند که با شکوه‌تر از سال‌های قبل در راهپیمایی شرکت کنند.

وی افزود: حضور باشکوه مردم در راهپیمایی 22 بهمن ماه نشان دهنده اقتدار ملت ایران است و مردم با این حضور نشان می‌دهند که پشت سیاست‌های نظام، مقام معظم رهبری و برجام هستند.

وی ادامه داد: حضور مردم در راهپیمایی 22 بهمن ماه مقدمه مشارکت حداکثری آنان در انتخابات است.

کواکبیان در رابطه با چگونگی رفع موانع اقتصادی پس از اجرای برجام گفت: رفع موانع اقتصادی یک‌شبه میسر نمی‌شود. تحریم‌ها در طول 8-7 سال گذشته تاثیراتی داشته است که بهبود آن زمان می‌طلبد.

*طهرانچی: استقبال مردم از راهپیمایی 22 بهمن تبلور استقلال کشور است

محمد مهدی طهرانچی رئیس دانشگاه شهید بهشتی در حاشیه راهپیمایی 22 بهمن گفت: راهپیمایی 22 بهمن هر سال با سختی‌ها و مشکلاتی همراه بوده ولی با توجه به اتفاقاتی که رخ می‌دهد مردم هر سال بیشتر از سال گذشته در راهپیمایی شرکت می‌کنند.

وی افزود: مردم ایران در راهپیمایی‌هایی شرکت کرده‌اند که هواپیمای جنگی بالاسرشان بوده است یا راهپیمایی بعد از فاو و راهپیمایی پس از جنگ؛ و این مسئله نشان دهنده این است که مردم ایران هدف والایی دارند و آن هدف را پس از 37 سال همچنان دنبال می‌کنند.

طهرانچی ادامه داد: مردم ایران به استقلال و بالندگی کشور می‌اندیشند و حضور پرشکوه آنان در راهپیمایی 22 بهمن تبلور استقلال میهن اسلامی ما است.

*مردم خواستار عملکرد شفاف نمایندگان در بیان عملکرد خود شدند

بسیج دانشجویی دانشگاه شریف غرفه‌ای به عنوان شفافیت عملکرد نمایندگان مجلس در برابر ساختمان این دانشگاه که در مسیر راهپیمایی امروز یوم‌الله 22 بهمن قرار دارد بر پا کرده است.

در این غرفه با تأکید بر اینکه آگاهی از عملکرد نمایندگان مجلس دست مردم است، از مردم خواسته می‌شود با امضای طومار حمایت خود را از این موضوع اعلام کنند.

در بخشی از این غرفه با نصب تصاویری از نمایندگان کنونی مجلس و نیز کاندیداهای انتخابات زمان دوره مجلس شورای اسلامی که درباره عملکرد خود توضیحات لازم را داده‌اند، مواجه هستیم، همچنین در بخش دیگر نیز تصاویر دیگر نمایندگان مجلس که با وجود دعوت بسیج دانشجویی دانشگاه شریف پاسخی در این باره ندادند نصب شده است. 

*دست‌نوشته راهپیمایان برای فرجام برجام/ «منتظر چرخش زندگی‌مان هستیم»

راهپیمایان تهرانی در حالی که دست‌نوشته فرجام برجام؛ منتظر چرخش زندگی‌مان هستیم به دست دارند در حال حرکت به سمت میدان آزادی هستند.

راهپیمایان تهرانی دست‌نوشته‌هایی با مضامینی همچون «حضور در انتخابات آگاهی است؛ بصیرت است» به دست گرفته‌اند.

تبلیغات برخی داوطلبان انتخاباتی مجلس خبرگان رهبری نیز در طول مسیرهای منتهی به میدان آزادی بین مردم توزیع می‌شود.

در حاشیه این راهپیمایی جمعی از هموطنان که از تقاطع خیابان‌های رودکی و آزادی به جمع راهپیمایان پیوستند دست‌نوشته‌هایی درباره مسائل اقتصادی کشور به دست گرفته‌اند.

این افراد دست‌نوشته‌هایی با مضمون اینکه «همچنان به آ‌مریکا بی‌اعتمادیم»، «برجام به فرجام رسید»، «منتظر چرخش زندگی‌مان هستیم» و ... در دست دارند.

این افراد همچنین شعارهایی با مضمون «این همه لشکر آمده به عشق رهبر آمده»، «خونی که در رگ ماست، هدیه به رهبر ماست»، «می‌جنگیم، می‌میریم، ذلت نمی‌پذیریم» و ... در دست دارند.

* ویژگی‌های کاندیداهای شایسته مجلس و خبرگان از منظر راهپیمایان تهرانی

مردم تهران ویژگی‌های لازم برای نمایندگان دهمین دوره مجلس و پنجمین دوره خبرگان را مکتوب کردند.

راهپیمایان یوم‌الله 22 بهمن امروز درباره داوطلبان صاحب صلاحیت برای حضور در پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری و دهمین دوره مجلس شورای اسلامی نظرات خود را ارائه دادند.

بر این اساس، راهپیمایان تهرانی هنگام عبور از مقابل غرفه گفت‌وگو و بحث دانشگاه صنعتی شریف خطاب به ویژگی‌های مورد انتظار خود درباره اعضای دوره آینده مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی پرداختند.

وفاداری به امام و انقلاب، حزب‌اللهی بودن، اعتقاد به اسلام ناب محمدی، تبعیت محض از رهبری، الگو قرار دادن شهیدان بزرگواری همچون حسن باقری، پرهیز از دنبال کردن منابع شخصی و حزبی، پرهیز از هر گونه وعده دروغ به مردم و عدم دلبستگی به برقراری رابطه با آمریکا از جمله ویژگی‌هایی بود که مردم تهران در روز پیروزی انقلاب اسلامی برای نمایندگان دوره آتی مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی برشمردند.

*حسینی: ملت بعد از دو سال و نیم هنوز منتظر رفع مشکلات اقتصادی است/دولت به جای وعده‌های جدید مطالبات مردم را پاسخ دهد

سیدمحمد حسینی وزیر سابق ارشاد در حاشیه راهپیمایی باشکوه 22 بهمن در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، گفت:‌ پس از برجام که به تصور غربی‌ها جمهوری اسلامی در مواضع خود انعطاف و نرمش نشان داده است این اولین راهپیمایی است که در 22 بهمن برگزار می‌شود و حماسه پرشکوه و شعارهای کوبنده مردم علیه آمریکا یکبار دیگر صلابت و اقتدار ملت ایرانی را به نمایش می‌گذارد.

وی افزود: این حضور ثابت می کند که مردم با گذشت 37 سال هنوز آرمان‌ها و اهداف انقلاب را فراموش نکرده‌اند و از دستاوردهای نظام صیانت می‌کنند و گوش به فرمان رهبری در مسیر پیشرفت کشور تلاش خواهند کرد.

حسینی اضافه کرد: در 37 سال گذشته علی‌رغم وجود برخی کمبودها و کاستی‌ها مردم همواره از انقلاب حمایت کرده و در سال‌های اخیر تحریم‌های ظالمانه را تأثیرگذار در مشکلات اقتصادی می‌دانند لذا در هر فرصت ممکن انزجار خود را نسبت به نظام سلطه و قدرت‌های شیطانی نشان می‌دهند.

وی خاطرنشان کرد: این مردم اگر گلایه‌هایی از کوتاهی بعضی مدیران دارند آن را با حمایت از اصل نظام مغایر می‌دانند و عدم حضور در انتخابات را نه تنها راه برون‌رفت از مشکلات می‌دانند بلکه موجب جسارت بیشتر به بدخواهان خارجی و داخلی قلمداد می‌کنند.

وزیر سابق ارشاد تصریح کرد: تاکنون مردم در برابر وعده‌ها بردباری کردند و با گذشت دو سال و نیم انتظار دارند دولت با یک حرکت جدی بخش اقتصادی را ساماندهی کنند و به دور از فرافکنی‌ها و وعده‌های دیگر حداقل به بخشی از مطالبات معقول و منطقی جامعه پاسخ دهند نه اینکه گفته های گذشته را که برجام موجب فتح‌الفتوح و معجزه قرن و بزرگ‌ترین دستاورد تاریخ ملت ایران یاد می‌کردند به فراموشی بسپرند و در حال دادن امتیازات بیشتر به غرب باشند. با این استدلال که هر چه منافع آنها را بیشتر اجرا کنیم اجرا و ادامه برجام قوی‌تر خواهد بود.

حسینی خاطرنشان کرد: به هر حال با روند دو و نیم سال گذشته اگر بخواهند کشور را اداره کنند نتایج ملموسی برای کشور وجود نخواهد داشت و ناامیدی مردم از توانمندی و کارایی دولت را به همراه خواهد داشت لذا امیدواریم یک تجدیدنظر اساسی در رویکرد و اقدامات برای خدمت به مردم شریف و متدین شاهد باشیم.

این نماینده اسبق مجلس با اشاره به برگزاری انتخابات مجلس در آینده‌ای نزدیک تأکید کرد: نماینده خوب و تراز جمهوری اسلامی نماینده‌ای است که دل در گرو اسلام، انقلاب، مصالح کشور، خدمت به مردم و گره‌گشایی از مشکلات آنان، تحقق عدالت، رشد و پیشرفت ایران، تعامل با دیگر دستگاه‌ها در عین حال نظارت دقیق و جدی داشته باشد.

حسینی در خاتمه اظهار داشت: داشتن روحیه شجاعت برای بیان حقایق و اجتناب از محافظه‌کاری و ترجیح منافع ملت بر منافع غربی، گروهی، باندی و حزبی از دیگر ویژگی‌های ضروری یک نماینده است که امیدواریم بر مبنای چنین معیارهایی که در کلام نورانی امام (ره) و رهبری تبیین شده است مردم با انتخاب شایستگان جایگاه ایرانی اسلامی را ارتقا بخشند و با حضور پررنگ خود در انتخابات مجلس حماسه‌ای دیگر بیافرینند.

*حضرتی: پیام حضور مردم وفاداری به آرمان‌های امام و پایداری در مسیر نظام است

الیاس حضرتی عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی با حضور در جمع راهپیمایان تهرانی و در پاسخ به سوال خبرنگار فارس اظهار داشت: پیام امروز حضور مردم اعلام وفاداری به آرمان‌های انقلاب، امام و خون شهدا و پایداری و استقامت در مسیر اهداف نظام است.

حضرتی درباره مشکلات معیشتی مردم و لزوم عملکرد ویژه دولت در این زمینه گفت: شرایط اقتصادی کشور از جمله بحث تولید، سرمایه‌گذاری و رفع رکود و بیکاری باید به مرور حل شود و مشکلات معیشتی مردم جزو دغدغه‌هایی است که دولت برای حل آن تلاش می‌کند.

وی افزود: مجلس نیز باید مشکلات اقتصادی را مورد توجه قرار داده و بار سنگین مشکلات را به همراه دولت حل کند.

حداد عادل: مردم بیش از همه خواهان وحدت هستند/ برنامه مفصل اصولگرایان در حوزه اقتصادی

غلامعلی حداد عادل نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در حاشیه مراسم راهپیمایی 22 بهمن پیرامون حضور مردم در راهپیمای امروز گفت: مردم بیش از همه خواهان وحدت و ادامه مسیر امام و انقلاب پشت سر مقام معظم رهبری هستند.

وی پیرامون برنامه اصولگرایان در حوزه اقتصادی گفت: اصولگرایان برنامه مفصل و جامعی در حوزه اقتصادی و معیشتی مردم دارند که در آینده‌ای نزدیک به طور مفصل این برنامه اعلام خواهد شد.

*اژه‌ای: باید به استکبارستیزی و حقوق مستضعفین توجه ویژه‌ای داشته باشیم

حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای سخنگوی قوه قضاییه با حضور در جمع راهپیمایان تهرانی با اشاره به وفاداری مردم به آرمان‌های امام و انقلاب و حضور دشمن‌شکن آنها در این راهپیمایی در جمع خبرنگاران درباره به تلاش دشمن برای ضربه به جمهوری اسلامی،‌ اظهار داشت: دشمن می‌خواهد امنیت ما را به خطر بیندازد اما با اتکا به خداوند و اقتدار نیروهای ما و حضور ملت موفق نشده و نخواهد شد.

اژه‌ای ادامه داد: ما امروز از لحاظ نیروی نظامی و قدرت سپاه و ارتش عزیزمان از لحاظ کمی و کیفی یکی از نیروهای نظامی مثال‌زدنی منطقه و جهان هستیم و از لحاظ تجهیزات و دستاوردهای نظامی نیز از تجهیزاتی مدرن و کارآمد که تولیدات بومی هستند برخورداریم.

سخنگوی قوه قضاییه حضور پرشور و گسترده مردم در حمایت از انقلاب را از موشک و تجهیزات نظامی مقتدرتر دانست و گفت: ما باید به استکبارستیزی، حقوق مستضعفین و عدالت توجه ویژه‌ای داشته باشیم.

*امیر اسماعیلی: «سماوات» جدیدترین سامانه راداری قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاست

امیر فرزاد اسماعیلی فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیا در حاشیه حضور در راهپیمایی 22 بهمن در جمع خبرنگاران اظهار داشت: انقلاب اسلامی همچنان ادامه دارد و خاتمه‌ای نخواهد داشت که این انقلاب باید جهانی شود.

وی افزود: پیام این راهپیمایی به دشمنان این است که حواسشان را جمع کنند زیرا پاسخ ما به دخالت‌های آنها پاسخی قاطع خواهد بود. مشکلات کشور به خودمان مربوط است و اگر آنها دخالت کنند با مشت آهنین مواجه می‌شوند.

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی همچنین از جدیدترین سامانه این قرارگاه خبر داد و گفت: سامانه راداری اپتیکی و هوشمند سماوات جدیدترین سامانه این قرارگاه است و این سامانه توان درگیری با دو هدف همزمان در ارتفاع پایین را داراست.

*عارف: دولت باجدیت برای پاسخگویی به مطالبات اقتصادی کار می‌کند

محمدرضا عارف عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در حاشیه راهپیمایی 22 بهمن‌ماه گفت: حضور مردم در راهپیمایی امسال مانند سال‌های قبل با شکوه است زیرا 22 بهمن بزرگترین جشن هرساله ملت ایران به شمار می‌رود.

وی افزود: مردم با حضور خود در راهپیمایی 22 بهمن نشان می‌دهند که راه انقلاب همچنان ادامه دارد.

عارف در رابطه با چگونگی رفع موانع اقتصادی پس از برجام گفت:‌ هنوز برجام به قطعیت نرسیده است که بخواهیم در رابطه با چگونگی رفع موانع اقتصادی پس از برجام نتیجه‌گیری کنیم ولی دولت با جدیدت برای پاسخگوی به مطالبات اقتصادی کار می‌کند.

عارف گفت: از لیست پیشنهادی منتسب به دولت هیچ اطلاعی ندارم ولی لیست اصلاح‌طلبان هفته آینده نهایی می‌شود اما مشخص نیست که من به عنوان سرلیست معرفی شوم.

*مهرعلیزاده: دولت باید به شکل منطقی برای حل مطالبات مردم اقدام کند

محسن مهرعلیزاده فعال سیاسی اصلاح‌طلب در حاشیه مراسم راهپیمایی 22 بهمن در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، ضمن تبریک به مناسبت سی و هشتمین سالگرد پیروزی انقلاب و حضور پرشور مردم در راهپیمایی 22 بهمن گفت: مردم به خاطر انقلاب و حرکتی که امام طراحی کرد در صحنه حاضر شدند.

وی افزود: البته کسری‌هایی در اوضاع زندگی مردم وجود دارد که مردم نیز آنها را از مسئولان مطالبه می‌کنند.

مهرعلیزاده با بیان اینکه بعد از برجام شرایط برای سرمایه‌گذاری و رونق اقتصادی فراهم شده است، گفت: با برنامه‌هایی که دولت ارائه می‌کرد باید شاهد رفع مشکلات اقتصادی باشیم.

فعال سیاسی اصلاح‌طلب در پایان گفت: البته نباید بعد از برجام توقع اقتصادی مردم را بالا ببریم بلکه باید به شکل منطقی برای حل مطالبات واقعی مردم اقدام کنیم.

*کرسی آزاداندیشی در آزادی با طعم «برجام و نفت»

جمعی از راهپیمایان تهرانی در حوالی دانشگاه شریف به گفت‌وگو پیرامون مسائل روز پرداختند.

راهپیمایان تهرانی دست‌نوشته‌هایی با مضامین انتخاباتی و گرامیداشت یوم‌الله 22 بهمن به دست گرفته و شعارهایی همچون مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسرائیل، این همه لشکر آمده به عشق رهبر آمده، می‌جنگیم می‌میریم سازش نمی‌پذیریم و ... سر می‌دهند.

جمعی از راهپیمایان تهرانی که در حوالی دانشگاه شریف گرد هم آمدند به گفت‌وگو پیرامون مسائل روز از جمله توافق هسته‌ای پرداخته‌اند. این افراد توافق هسته‌ای را نقد کرده و ابعاد مثبت و منفی آن را برشمردند.

وابستگی به نفت و سوال پیرامون قراردادهای جدید نفتی از دیگر موضوعاتی است که مورد بحث و بررسی این افراد قرار گرفت.

گفت‌وگوهای راهپیمایان در حوالی دانشگاه شریف به نوعی کرسی‌های آزاداندیشی را تداعی می‌کند که برگزاری‌ آن از جمله دغدغه‌های مقام معظم رهبری محسوب می‌شود.

*برگزاری نمایشگاه مهاجران الی الله حادثه خونین منا در مسیر راهپیمایان 22 بهمن ماه تهران

نقاشی شهدای منا و مهاجران علی الله در مراسم یوم الله 22 بهمن ماه در میدان انقلاب تهران به دید عموم گذاشته شد.

در این نمایشگاه که در مسیر راهپیمایان تهرانی برگزار شده، نقاشی چهره‌های مهاجران الی الله مانند عمار میر انصاری، داود امیرآبادی از استان فارس، نصرالله سعیدی از استان تهران، مردان احمدی‌ور ملایی از استان مازندران به نمایش گذاشته شده‌اند.

5 هزار خبرنگار و عکاس و تصویربردار مراسم یوم الله 22 بهمن را پوشش می‌دهند.

*جانبازان و ایثارگران دفاع مقدس: «هرگز تسلیم آمریکا نمی‌شویم»

جمعی از جانبازان و ایثارگران هشت سال دفاع مقدس که  در میدان توحید به خیل عظیم راهپیمایان 22 بهمن پیوستند، با سر دادن شعار «نه سازش، نه تسلیم، نبرد با آمریکا» اعلام کردند که هرگز و تحت هیچ شرایطی با آمریکا سازش نمی‌کنند.

آنها همچنین با شعار «مرگ بر آل‌سعود» و «مرگ بر اسرائیل» انزجار خود نسبت به استکبار جهانی را اعلام کردند.

*امیر نصیرزاده: حضور مردم همه نقشه‌های دشمن را خنثی می‌کند

امیر عزیز نصیرزاده معاون هماهنگ کننده نیروی هوایی ارتش در حاشیه حضور در راهپیمایی 22 بهمن در جمع خبرنگاران اظهار داشت: افتخار می‌کنیم که در کشوری عزت‌مند و بزرگ حضور داریم و ملت مان در هر لحظه که نیاز باشد در صحنه حضور پیدا می‌کنند.

وی افزود: دشمنان در جنگ سخت نمی‌توانند کاری از پیش ببرند و جبهه اصلی همین جنگ نرم است که با حضور مردم نقشه دشمنان نقش بر آب می‌شود.

نصیرزاده تاکید کرد: در نیمه دوم امسال 3 رزمایش برگزار کردیم که با موفقیت به اهدافمان دست یافتیم.

*محسن اسماعیلی: مسئولان از همه امکانات برای حل مشکلات اقتصادی مردم استفاده کنند

محسن اسماعیلی عضو حقوق‌دان شورای نگهبان با حضور در جمع راهپیمایان تهرانی و در جمع خبرنگاران حضور مردم را بسیار عالی و پرشکوه‌تر از همیشه توصیف کرد و اظهار داشت: مردم اثبات کردند که بر عهد و پیمان خود با شهیدان پایدار هستند و این روز ما باید قدردان مردم باشیم.

اسماعیلی پیام حضور میلیونی مردم را برای دوست و دشمن روشن و آشکار دانست و افزود: مردم ایران امروز نشان دادند که همچنان در راه امام و تحت هدایت‌های مقام معظم رهبری به آرمان‌های انقلاب پایبند هستند و هیچ خطری نمی‌تواند کشورمان را تهدید کند. 

عضو حقوقدان شورای نگهبان درباره لزوم توجه دولت به مسئله رکود و اشتغال خاطرنشان کرد: این مردم شایسته خدمت هرچه بیشتر هستند و رهبری نیز بارها در این زمینه صحبت کردند. بنابراین مسئولان باید همه امکانات برای خدمت به مردم استفاده کنند.

وی با بیان اینکه مسئولان نباید دچار حاشیه شوند در عین حال گفت: مشکلات اقتصادی در داخل ناشی از مسائل اقتصاد جهانی است اما ما بسیاری از مشکلات را می‌توانیم در داخل حل کنیم و راه‌حل آن نیز این است که با همدلی و همزبانی به فرمان رهبر انقلاب لبیک بگوییم.

* قطعنامه سراسری یوم الله 22 بهمن: آمریکا را همچنان دشمن شماره یک ملت ایران می‌دانیم/لزوم مهار گرانی و رفع معضل بیکاری توسط مسئولان

قطعنامه راهپیمایی سراسری یوم الله 22 بهمن ماه در میدان آزادی تهران و در جمع راهپیمایان قرائت شد.

 متن قطعنامه بدین شرح است:

وَ لَقَدْ کَتَبْنا فِی الزَّبُورِ مِنْ بَعْدِ الذِّکْرِ أَنَّ الْأَرْضَ یَرِثُها عِبادِیَ الصَّالِحُونَ

(سوره انبیgfbvاء /105)

حمد و سپاس بی‌پایان خداوند یکتای بی‌همتا را که در پرتو تعالیم پیامبر اعظم (ص) و در سایه‌سار شجره‌ی طیبه "انقلاب اسلامی"، مقاومت و ایستادگی ملت ایران را مشعل فروزان حق‌طلبی، آزادیخواهی و سربلندی ملل و جوامع جهانی قرار داد و در عصر "جاهلیت مدرن"، اندیشه‌های ناب امام(ره) و مقام معظم رهبری را نویدبخش "تمدن نوین اسلامی" گردانید و "ولایت فقیه" این یادگار ارجمند حضرت روح‌الله را محور وحدت، انسجام، استقامت، پیشرفت و سربلندی ایرانیان و هدایت‌گر جامعه بشری به قله‌های صلح، سعادت و رستگاری قرار داد.

اینک در طلیعه سی و هشتمین بهار عزت و آزادی، در حالی که "گفتمان قدرتمند انقلاب اسلامی" جغرافیای سلطه و استکبار را در نوردیده و جهانیان را محو تماشای عزت و اقتدار خیره‌کننده ملت ایران ساخته است و با برهم‌زدن محاسبات و معادلات "ساخت قدرت جهانی"، بشریت را به عبور موفق از پیچ تاریخی مهم و سرنوشت‌ساز امیدوار ساخته است و بیش از هر مقطع زمانی دیگر، بستر تحقق وعده‌ی خداوند برای تشکیل "حکومت جهانی مستضعفین " و درک عصر ظهور "موعود" مهیا شده است؛ ما شرکت‌کنندگان در راهپیمایی با شکوه، دشمن‌شکن و سراسری یوم‌الله "22 بهمن ماه" که در تقارن با پیروزی‌های شگرف و راهبردی مقاومت اسلامی سوریه برابر تروریست‌های تکفیری و حامیان منطقه‌ای و فرا منطقه‌ای آنان، حساسیت مضاعف و اهمیت معناداری یافته است، مواضع خود را با بانگ رسای توحیدی "الله اکبر" و "خامنه‌ای رهبر" به جهانیان اعلام می‌داریم:

1ـ ملت مسلمان و فهیم ایران، ضمن بیعت مجدد با آرمان‌های بلند امام (رحمت‌الله علیه)، مبانی، خطوط اساسی و اصول انقلاب اسلامی برگرفته از رهنمودهای آن امام همام را قطب‌نمای حرکت مردم و مسئولان و ضامن تداوم عزت انقلاب اسلامی دانسته و بر ضرورت توجه به اندیشه و سیره بنیانگذار جمهوری اسلامی در همه ابعاد تأکید می‌نماید.

2ـ امت مؤمن و ولایت‌مدار ایران، پیشرفت و استقلال کشور را مرهون فضل الهی و رهبری حکیمانه و با صلابت ولی فقیه زمان حضرت آیت‌الله العظمی امام خامنه‌ای (مدظله العالی) دانسته و اطاعت همه‌جانبه از معظم‌له را عامل اصلی استحکام و اقتدار ملی، تحکیم آرمان‌های انقلاب اسلامی و هم‌افزایی و وحدت در جغرافیای ایران اسلامی می‌داند.

3ـ مردم موحد و متحد ایران اسلامی، مقاومت اسلامی در منطقه، که بیش از هر زمان دیگری نظام سلطه و رژیم صهیونیستی را به وحشت انداخته است را حاصل "صدور انقلاب" و گفتمان عزت‌آفرین و رهایی‌بخش آن دانسته و با محکوم‌کردن جنگ‌های نیابتی و جنایات تروریستی داعش و گروهک‌های سلفی و تکفیری در کشورهای اسلامی و همچنین تلاش نابخردانه و انتحاری آل‌سعود که با طراحی و حمایت امریکا، رژیم اشغالگر قدس و هم‌پیمانان منطقه‌‌ای آنان، برای تأثیرگذاری بر جریان سیال مقاومت و امنیت‌سازی برای صهیونیست‌ها، صورت می‌پذیرد، پشتیبانی خود را از دولت، ارتش و نیروهای مردمی و مقاوم کشورهای سوریه و عراق اعلام داشته و برای رهایی آنان از این فتنه بزرگ از هیچ تلاشی دریغ نخواهد کرد.

4ـ ما شرکت‌کنندگان در این راهپیمایی باشکوه، عقب‌نشینی طرف‌های مقابل در پرونده هسته‌ای و رفع بخشی از تحریم‌های ظالمانه تحت "برنامه جامع اقدام مشترک" را حاصل درایت رهبری و "مقاومت" و "ایستادگی" برابر جبهه زورگویان و نیز همت بلند دانشمندان هسته‌ای کشور دانسته و ضمن قدردانی از تلاش‌های خستگی‌ناپذیر مذاکره‌کنندگان محترم هسته‌ای کشورمان، بر توجه جدی به منویات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) و اعمال نظارت و مراقبت‌های هوشمندانه در روند اجرای "برجام"، تأکید نموده و از دولت و شورای عالی امنیت ملی می‌خواهیم از خدعه و نقض عهد دولت‌های مستکبر به‌ویژه آمریکا غفلت نکرده و در صورت هرگونه پیمان‌شکنی‌ و تهدید تعهدات، راهبرد "مقابله به مثل" را به‌طور جدی و قاطعانه در دستور کار قرار دهند.

5ـ ملت استکبار ستیز ایران، آمریکا را همچنان دشمن شماره یک خود دانسته و با تأسی به منویات و هشدارهای رهبر معظم انقلاب (مد ظله العالی)، "رخنه" و "نفوذ" در حصار اراده و تصمیمات کشور و تلاش موریانه‌وار برای سست‌کردن ارکان نظام را راهبرد انکار ناپذیر دشمن در عصر "پسابرجام" دانسته و با تأکید بر ضرورت افشای سناریوهای ضد ایرانی و ضد انقلابی آمریکا، از همه دستگاه‌ها و نهادهای اطلاعاتی و امنیتی و نیز همه دلسوزان و جریان‌های معتقد به نظام می‌خواهد با هوشیاری و هوشمندی به مسئولیت‌های خطیر خود برابر توطئه "نفوذ" عمل کرده و با عبور انقلاب و جامعه‌ی اسلامی از گزند این خطر بزرگ، شکست سنگین جبهه دشمنان انقلاب و معاندین نظام در این عرصه سرنوشت‌ساز را رقم زنند.

6ـ ما مردم مقاوم و متحد ایران اسلامی، با تأکید بر اینکه باز شدن درهای کشور به روی شرکت‌ها و کمپانی‌های غربی در دوره "پسا‌ برجام"، نه تنها نباید توجه عملی به "اقتصاد مقاومتی" را به محاق فراموشی بسپارد، بلکه می‌بایست با اجرای سیاست‌های "اقتصاد مقاومتی" و راهبرد "مدیریت جهادی" در صحنه تولید ملی، با به میدان‌آوردن کار و سرمایه ایرانی و نیز اتکا به جوانان جسور، خلاق و کارآفرین، این مقطع را به فرصتی برای استحکام‌بخشی ساخت درونی قدرت جمهوری اسلامی تبدیل کند؛ لذا هرگونه کوتاهی در این زمینه را یک خطای راهبردی تاریخی دانسته و از دولت و دستگاه‌های ذیربط می‌خواهیم "تقویت تولید داخلی" را به‌عنوان یکی از ارکان مهم مقاوم‌سازی درونی اقتصاد، برای اشتغال جوانان، رفع بیکاری و بهبود فضای کسب و کار و رونق اقتصادی کشور، به‌طور جدی دنبال کرده و با هرگونه سیاست مسامحه‌کارانه در این زمینه مقابله و به شدت برخورد نمایند.

7ـ ما امت غیور و غیرتمند ایران اسلامی، دستاوردها و توانمندی‌های خود در حوزه صنعت دفاعی به‌ویژه اقتدار موشکی را نماد قدرت بازدارندگی، تضمین امنیت ملی و غیرقابل مذاکره دانسته و به قدرت‌های استکباری هشدار می‌دهیم در صورتی که بخواهند در پی تضعیف و تهدید ایرانیان برآیند و با خطای محاسباتی، امنیت و منافع ملی کشور را با خطر مواجه سازند، با "ضربه متقابل" روبرو و به مدد نیروهای مسلح و مدافعان مقتدر انقلاب و میهن اسلامی پاسخ قاطع، و غیرقابل مهاری را در تمامی موقعیت‌های دسترسی، به دشمنان خیره‌سر و ماجراجو خواهیم داد.

8ـ ملت هوشیار و آگاه ایران اسلامی، ضمن قدردانی از اقدام به‌هنگام و قاطعانه نیروی دریایی سپاه در توقیف شناورهای متجاوز امریکایی، از کمک‌های مستشاری و تعیین‌کننده "سپاه پاسداران انقلاب اسلامی" و فرمانده غیرت‌مند و ولایت‌مدار نیروی قدس که در کنار ارتش و بسیج مردمی عراق و سوریه با خنثی‌سازی توطئه‌های استکبار و فتنه تروریستی داعش و گروهک‌های تکفیری و سلفی در این کشورها، موجبات افتخار و مباهات ایرانیان نزد امت اسلامی را فراهم آورده‌اند، سپاسگزاری و حمایت کرده و بر تداوم تلاش آنان در این مسیر مقدس و انقلابی تأکید می‌نماید.

9ـ مردم مسلمان و بصیر ایران، شهادت آیت‌الله نمر باقر النمر به‌ دست مزدوران رژیم سعودی و جان‌باختن هزاران تن از حجاج بیت‌الحرام در حوادث غم‌انگیز مکه و منا در حج ابراهیمی را نشانه خوی استبدادی و بی‌کفایتی این رژیم جنایتکار دانسته و جنگ آل‌سعود علیه یمن و کشتار وحشیانه مردم مظلوم و مسلمان این کشور و نیز مشارکت با آل‌خلیفه در ظلم و جنایت علیه مردم بحرین که متأسفانه در سایه سکوت مجامع بین المللی و حمایت‌های ظالمانه هیأت حاکمه امریکا صورت می‌پذیرد را به‌شدت محکوم می‌نماید.

10ـ ما امت صبور و آزاده ایران، با توجه به توطئه‌های زنجیره‌ای نظام سلطه و استکبار از تهدید، تحریم، تحریک و تفرقه تا جنگ نرم و سناریوهای مأیوس‌سازی مردم نسبت به آینده انقلاب، تلاش‌های قوای سه‌گانه به‌ویژه قوه مجریه و دولت محترم، در توجه به حل مشکلات اقتصادی و پرداختن به دغدغه‌های فرهنگی و حرکت به سمت نهادینه‌سازی سبک زندگی اسلامی را ناکافی دانسته و از آنان می‌خواهیم با مهار گرانی، رفع معضل اشتغال و بیکاری و مشکلات فراروی معیشت مردم و همت و تدبیر برای ارتقای آسایش و زندگی توام با عزت اقشار مختلف ـ به‌ویژه قشر محروم و مستضعف ـ دشمنان انقلاب و نظام را در راهبرد "ایجاد فاصله بین ملت با نظام و انقلاب" مأیوس و نا امید سازند.

11ـ ما ملت مجاهد و شهیدپرور ایران اسلامی، با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان والامقام انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و مدافعان حرم و تجلیل از جانبازان و ایثارگران و خانواده‌های معظم آنان، تکریم و قدرشناسی آنها را وظیفه دائمی خود دانسته و از مسئولین و کارگزاران نظام می‌خواهیم با بر افراشته نگه‌داشتن پرچم ایـمان، جـهاد، مقاومت و شهادت برای تداوم راه امام راحل (ره) و شهدای عزیز و تحقق آرمان‌های بلندشان که بر پیشانی آن نام مقدس "قرآن" و" ولایت" تبلور یافته است، از هیچ تلاشی دریغ ننمایند.

12ـ مردم انقلابی و موقعیت‌شناس ایران، با آگاهی عمیق از اهمیت انتخابات آینده "مجلس خبرگان رهبری" و "مجلس شورای اسلامی"، برگزاری ده‌ها انتخابات با شکوه و توأم با آزادی و آرامش و امنیت کم‌نظیر را مظهر "مردم‌سالاری دینی"، "تجدید قوای ملت"، "بیعت مجدد با اهداف انقلاب" و از افتخارات نظام مقدس جمهوری اسلامی دانسته و با تأکید بر لزوم هوشیاری ملی برابر نقشه‌های فریبنده و پیچیده دشمن، از داوطلبین محترم مجلسین می‌خواهد ضمن رعایت موازین شرعی، اخلاقی و قانونی با تقویت فضای همدلی و روحیه مدارا، دوستی و برادری در عرصه رقابت‌های انتخاباتی، بسترهای برگزاری انتخاباتی "پرشور" و "حداکثری" را فراهم ساخته و ضمن توجه به مصالح و منافع ملی و همچنین افکار و رفتارهایی که وحدت ملی و اعتماد عمومی را مخدوش می‌سازد، از هرگونه اقدامی که موجب سوء استفاده ضد انقلاب و خرسندی بیگانگان شود، به شدت پرهیز نمایند.

13ـ ملت رشید و سرافراز ایران، با حضور حماسی و مشارکت گسترده و دشمن‌شکن خود در انتخابات اسفند ماه و انتخاب نمایندگان و خبرگانی انقلابی، متدین، خدمتگزار و متخصص بر اساس رهنمودهای حضرت امام (ره) و مقام عظمای ولایت، دشمنان انقلاب را در رسیدن به اهداف شوم خود ناکام ساخته و در روز هفتم اسفند ماه بصیرت و همدلی و همزبانی ملت ایران را با خلق حماسه‌ای دیگر در مقابل چشم جهانیان به نمایش می‌گذارد.

*راکتور آب سنگین اراک 3 الی 4 سال آینده بهره‌برداری خواهد شد

علی اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی صبح امروز (در حاشیه راهپیمایی یوم‌الله 22 بهمن)‌ در جمع خبرنگاران اظهار داشت: برجام به پایان رسید و توانستیم حقوق هسته‌ای خود را تثبیت کنیم بنابر این هم اکنون باید با امید به جلو نگاه کنیم.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار اصلاح‌طلبی که پرسید نظرتان در مورد عادلانه بودن شرایط انتخابات چیست، سکوت کرد و پاسخی نداد.

صالحی در پاسخ به پرسشی در مورد برنامه‌های سازمان انرژی اتمی، برای آب سنگین اراک گفت: ظرف 3 الی 4 سال آینده راکتور اراک مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت.

وی در مورد پیام حضور پرشور مردم در راهپیمایی امروز نیز اظهار داشت: پیام راهپیمایی امروز ملت، پیام اقتدار، و خودباوری است.

سردار وحیدی: حضور پرشکوه مردم در راهپیمایی 22 بهمن پشتوانه بزرگی برای جبهه مقاومت خواهد بود

سردار احمد وحیدی وزیر سابق دفاع در حاشیه مراسم راهپیمایی 22 بهمن با اشاره به حضور باشکوه مردم در راهپیمایی امروز گفت: این حضور پرقدرت و پرافتخار مردم نشاندهنده استحکام آنها در پیمودن راه پربرکت انقلاب اسلامی است.

وی افزود: جوهره انقلاب اسلامی استکبارستیزی و مقابله با صهیونیسم است و قطعا حضور مردم پشتوانه بزرگی برای همه مبارزان به خصوص جبهه مقاومت خواهد بود.

*هشدار دانشجویان نسبت به نفوذ در مجلس و خبرگان آینده

دانشجویان دانشگاه امام صادق (ع) با انتشار و توزیع نشریه‌ای با عنوان «فتح» در میان راهپیمایان تهرانی شرکت کننده در مراسم سی و هفتمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی نسبت به نفوذ در مجلس آینده هشدار دادند.

در این نشریه دانشجویان به نقل جمله‌ای از رهبر معظم انقلاب در باب ورود عناصر نفوذی به مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری در انتخابات آتی که منجر به جویدن ارکان نظام و سست شدن پایه‌های آن می‌شود، پرداختند.

در بخش دیگری از نشریه خود به ذکر معیارها برای انتخاب نمایندگان اصلح در انتخابات پرداخته‌اند.

همچنین در بخش دیگری از نشریه دانشجویان دانشگاه امام صادق (ع) درباره «مرض تجمل‌گرایی» در میان مسئولان و بی توجهی به مستضعفان هشدار داده شده است.

*واعظی: حزب اعتدال و توسعه با لاریجانی و عارف کار می‌کند

محمود واعظی وزیر ارتباطات صبح امروز در حاشیه مراسم راهپیمایی یوم‌الله 22 بهمن در جمع خبرنگاران اظهار داشت: مهمترین پیام راهپیمایی این است که ما به دنیا اعلام می‌کنیم که بعد از 37 سال آن میراثی که امام برای ما به یادگار گذاشته و مقام معظم رهبری پاسداری کرده است ملت ایران به آن عهد و پیمان وفادار است.

وی افزود: پیام دیگر راهپیمایی 22 بهمن این است که این ملت بعد از 37 سال یکپارچه است و ما در مقابل توطئه‌ها همه یکی هستیم و ما با این راهپیمای عظیم اعلام می‌کنیم در 7 اسفند یک انتخابات پرشور و گسترده و موفق هواهیمداش

وزیر ارتباطات در پاسخ به این پرسش که گفته می‌شود حزب اعتدال بنا دارد در انتخابات 7 اسفند از آقای لاریجانی حمایت کند و اصلاح‌طلبان پیشنهاد آنها در مورد ائتلاف را نپذیرفته‌اند، گفت: ما با همه گروه‌هایی که معتدل هستند تعامل داریم دولت نیز امروز یک دولت فراجناحی است و ما معتقدیم این کشور را یک حزب یا یک گروه نمی‌تواند اداره کنند.

واعظی خاطر نشان کرد: همه معتدلین باید دست به دست هم بدهند و ما با آن چیزی که  در حزب ائتلاف مخالف هستیم و نمی‌توانیم کنار بیاییم افراد تندرو است.

وی با بیان اینکه هم با لاریجانی کار می‌کنیم و هم با عارف گفت:‌ ما با هیچ یک از این‌ها مشکلی نداریم.

میرزاده: مردم پر شور پای اهداف انقلاب ایستاده‌اند

حمید میرزاده رئیس دانشگاه آزاد در حاشیه راهپیمایی 22 بهمن با بیان اینکه مردم امسال هم مثل همیشه در صحنه هستند، گفت: 37 سال در راهپیمایی 22 بهمن که جشن ملی انقلاب است شرکت کردم و می‌بینم که همچنان مردم پر شور پای اهداف انقلاب ایستاده‌اند و باعث خوشحالی است که پس از 37 سال مردم همچنان در صحنه هستند و این مسئله نشان می‌دهد همین مردم 7 اسفندماه نیز در پای صندوق‌های رای شگفتی می‌آفرینند.

وی افزود: حضور مردم در نظام ما بسیار موثر است و مردم ما بر ابرقدرت‌ها تکیه ندارند و برای تداوم انقلاب حضور مردم یک ضرورت سیاسی است.

میرزاده با بیان اینکه امسال نخستین حضور مردم پس از برجام است، گفت: برجام اخیراً سبب رفع تحریم‌ها شده است ولی حرکت‌های اقتصادی مانند ایجاد اشتغال، افزایش تولید ناخالص ملی که سبب رفاه اجتماعی می‌شود یک فرایند درازمدت است و نباید توقع داشته باشیم که در کوتاه مدت نتیجه دهد.

میرزاده اضافه کرد: دولت برنامه‌های خوبی دارد و سال آینده شاهد رشد تولید ناخالص ملی خواهیم بود که نشانه ایجاد رفاه اجتماعی است.

*روحانی: ملت ایران تسلیم نخواهد شد/ مشکلات را با کمک مردم حل می‌کنیم/ هیچ کس نباید با صندوق رای قهر کند

حسن روحانی رئیس جمهور طی سخنانی در اجتماع بزرگ راهپیمایان 22 بهمن در میدان آزادی تهران، با بیان اینکه مردم خواست ده‌ها ساله خود را در کلام امام و رهبری متبلور می‌بینند، اظهار داشت: جهانیان در برابر انقلاب شکوهمند و بزرگ و مردمی ایران بهت‌زده شدند و دیدند که چگونه کلام یک رهبر دینی و معنوی این همه می‌تواند در جهان معاصر در میان مردم صاحب نفوذ باشد.

وی افزود: همه ما می‌دانیم که انقلاب اسلامی تنها یک انقلاب سیاسی نیست گرچه با سیاست تنگاتنگ آمیخته است اما مسئله مهم اخلاق است و همواره اخلاق بر سیاست مقدم بوده است.

روحانی افزود: امام با اخلاق اسلامی توانست هنرمندانه انقلاب را از کنار نفرت و انتقام عبور دهد و اگر این کار هنرمندانه امام نبود، کشور سالیان دراز مبتلا به جنگ داخلی می‌شد. این مردم بودند که با راهبری امام و اخلاق اسلامی، گل را بر لوله‌های تفنگ زدند و نشان دادند چگونه انقلاب جاذبه‌ای دارد که می‌تواند همه را در مسیر حق و در مسیر عدل جذب کند.

رئیس جمهور تصریح کرد: انقلاب ما انقلاب اخلاقی، انقلاب مسالمت آمیز، انقلابی بدون بداخلاقی و بدون خشونت بود چراکه دین اسلام پیام‌آور عدالت و اعتدال و مهربانی و برادری برای همه مردم است.

وی گفت: البته مردم ما در دوران انقلاب برای تثبیت انقلاب و سالهای بعد در برابر تجاوز بیگانگان قربانی‌های فراوانی را تقدیم انقلاب کردند.

روحانی ادامه داد: کشورهایی که سالیان طولانی عادت کرده بودند تا با مردم به اصطلاح جهان سوم از دید خودشان و حتی با مردم ایران با زبان زور سخن بگویند، امروز بعد از حدود 4 دهه از پیروزی انقلاب به خوبی حس کرده‌اند که ملت بزرگ ما در برابر هیچ فشاری و تهدیدی تسلیم نخواهند شد.

وی افزود: این مردم غیور سرزمین ایران بودند که در دفاع 8 ساله خودشان در برابر تجاوز بیگانگان، به دنیا نشان دادند که با استقامت می‌ایستند و این مردم بزرگ ما بودند که در 10 سال اخیر در برابر تحریم‌های بی‌سابقه بین‌المللی سر تسلیم فرو نیاوردند.

رئیس جمهور تصریح کرد: امروز همه آنهایی که بخاطر کینه و یا بخاطر بد فهمی و یا بدخواهی به مردم ایران فشار می‌آوردند، در برابر عظمت مردم ایران سر فرود آورده‌ و از اقدامات گذشته خود مأیوس هستند.

روحانی خاطرنشان کرد: با پیروزی بزرگ ملت ایران در توافق هسته‌ای همه جهانیان فهمیدند که این ملت بزرگ و عظیم نه تنها در میدان جنگ و دفاع می‌تواند در برابر قدرت‌های جهان بایستد و آنها را وادار به شکست و سرافکندگی کند، بلکه در عرصه دیپلماسی، در عرصه منطق، در عرصه استدلال هم در برابر جهانیان قدرت تفوق دارند و می‌تواند حقوق ملی خود را به کرسی بنشاند و با استقلال حقوقی و سیاسی، انسجام و وحدت ملی در سایه تدابیر مقام معظم رهبری، تمام قطعنامه‌های ظالمانه شورای امنیت علیه ملت ایران را از بین ببرد و لغو کند و همچنین همه قطعنامه‌های شورای حکام را برای همیشه به تاریخ بسپارد و به جهانیان ثابت کند که ادعای تهدید ایران علیه جهانیان یک دروغ است.

وی ادامه داد: امروز شورای حکام آژانس و سازمان ملل متحد هم پذیرفته‌اند که ایران به دنبال سلاح کشتار جمعی و سلاح هسته‌ای نیست و افکار عمومی جهان هم به این موضوع رسیده‌اند که تبلیغات صهیونیستها و امریکایی‌ها علیه ملت ایران دروغ بوده است.

رئیس جمهور، کردم ایران را مردمی صلح‌طلب خواند و گفت: ملت ما برای ثبات و امنیت منطقه و جهان تلاش می‌کنند و ما به حول و قوه الهی با کمک مردم و رهنمودهای رهبر فرهیخته انقلاب توانستیم پروژه ایران‌هراسی را به شکست کشانده و دنیا را متوجه کنیم که مردم ایران مردمی منطقی و طالب یک زندگی مسالمت‌آمیز در کنار سایر کشورهای دوست در منطقه هستند و تهدیدهایی که درخصوص صلح و امنیت جهانی به ایران نسبت می‌داده‌اند بی‌اساس بوده است.

روحانی گفت: امروز دوران 37 ساله تثبیت انقلاب اسلامی را پشت سر گذاشتیم  و امروز روزی است که باید دوران پیشرفت همراه با عزت ملی آغاز شود.

وی تصریح کرد: بعد از 37 سال، قدرت‌های جهانی به خوبی فهمیده‌اند که دولت ایران یک دولت موقت نیست. دولت ایران دولتی نیست که قابل انزوا باشد و ملت ایران نیز ملتی نیست که بتوان اراده و تصمیم او را از صحنه اجتماعی و جهانی دور کرد.

رئیس شورای عالی امنیت ملی افزود: امروز همه قدرتهای جهانی به اشتباهات 37 ساله گذشته خود معترف هستند و همه دنیا و کشورهای بزرگ جهان مایل به تعامل و روابط خوب با ملت بزرگ ایران هستند.

روحانی ادامه داد: شما در ماه‌های گذشته دیدید رئیس جمهور روسیه به تهران آمد و با او توافقات و قراردادهای مهمی به تصویب و تائید رسید. رئیس جمهور چین کمتر از یک ماه پیش به ایران آمد و توافق برای یک همکاری بلند مدت 25 ساله با این کشور بزرگ آسیایی منعقد شد. در سفر فرانسه و ایتالیا نیز ما توانستیم توافقات و قراردادهای مهمی به نفع ایران برای پیشرفت این کشور منعقد کنیم.

وی گفت: دنیا امروز فهمیده است دوران زبان تحریم و تحقیر پایان یافته است. دنیا امروز فهمیده است با ملت ایران تنها می‌توان با زبان تعظیم و با زبان تکریم سخن گفت. امروز هدف ما ساختن ایران آباد و پیشرفته است و این کار در صورت انزوای کشور امکان‌پذیر نخواهد شد.

رئیس جمهور با بیان اینکه ما باید از سرمایه، دانش و تکنولوژی جهان استفاده کنیم، افزود: گرچه مردم ما مردمی دارای علم، فرهنگ و دارای روحیه تلاش و اراده هستند  و ما قادر هستیم بهترین صنایع را با برنامه‌ریزی درست در جهان امروز عرضه کنیم و به رقابت بپردازیم.

روحانی با بیان اینکه به حول و قوه الهی و با کمک مردم و تکیه بر اقتصاد مقاومتی، ایرانی آباد و سرافراز و بهتر از گذشته خواهیم ساخت، اظهار داشت: مردم ما مستحق یک ناوگان کهنه و فرسوده ریلی، هوایی و زمینی نیستند. بلکه ملت ما مستحق بهترین‌هایند.

وی افزود: ما با جمعیت 80 میلیونی و با مردمی تحصیلکرده، با جوانانی غیور و فارغ‌التحصیل از دانشگاه‌های بسیار معتبر در این کشور، می‌توانمی در عرصه اقتصادی و صنعتی با دنیا رقابت کنیم.

رئیس قوه مجریه گفت: امروز شرایط بین‌المللی برای مشارکت و فعالیت دیگران با ملت ایران فراهم شده و این راه را به حول و قوه الهی ادامه خواهیم داد.

روحانی با بیان اینکه امروز روز تقابل جناح‌ها و احزاب با یکدیگر نیست، گفت: امروز همه باید متحد شویم، امروز همه باید دست به دست هم دهیم و بدانیم که هرگونه تقابل و منازعه، خلاف مصالح و منافع ملی است.

وی با تاکید بر اینکه ما برای توسعه و پیشرفت کشور نیاز به اجماع داخلی داریم، ادامه داد: ما باید «برجام 2» را اجرا کنیمم و باید برای ساختن ایران به یک اقدام مشترک ملی دست بزنیم.

رئیس جمهور با بیان اینکه در برنامه 5 ساله ششم باید به رشد 8 درصدی برسیم، افزود: برای تحقق این منظور باید تمام سرمایه داخلی ما در این زمینه فعال شود و علاوه بر آن ما نیاز به 30 تا 50 میلیارد در سال برای جذب سرمایه خارجی هستیم و این کار امکان‌پذیر است و دلیل آن نیز تحولاتی است که در همین 3-2 سال اخیر در کشورمان رخ داده است.

روحانی افزود: دولت با همه توان در کنار مردم می‌تواند معضلات را حل کند و سال آینده، سال شکوفایی و پیشرفت کشور ایران به حول و قوه الهی خواهد بود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به انتخابات آینده گفت: ما در آستانه یک انتخابات سرنوشت ساز هستیم و انقلاب ما، انقلاب میدان دادن به زن و مرد، پیر و جوان بوده است.

رئیس جمهور با بیان اینکه اساس انقلاب، آزادی، آراء مردم، حقوق اساسی ملت، اخلاق و قانونمداری بوده است، افزود: این انقلاب، انقلاب همه مردم است و تعلق به هیچ جناح یا حزب خاصی ندارد.

روحانی گفت: این انقلاب در ذیل ایران، اسلام و وحدت ملی تعریف می‌شود و این میراث گرانبها تعلق به جناح خاص نداشته و از آن همه ملت ایران و همه آزادیخواهان جهان است.

وی افزود: ما طی این سالها در برابر همه مشکلات ایستادگی کردیم چون به هویت ایرانی و اسلامی خود بازگشتیم و چون امام، عزت واقعی را برای ما تعریف کرد.

رئیس جمهور با بیان اینکه انقلاب ما در سایه وحدت و یکپارچگی توانست از همه مشکلات عبور کند، گفت: اسلام، پناه همه ایرانیان و همه آنهایی است که در این کشور زندگی می‌کنند و اگر کسی مسلمان هم نباشد، احساس می‌کند که اسلام پناه اوست.

روحانی خاطرنشان کرد: امروز وظیفه تک تک ما این است که از این انقلاب شکوهمند و از آرمانهای آن به خوبی دفاع کنیم. بین انقلاب و اعتدال، انقلاب و اصول فاصله‌ای وجود ندارد، اصولگرای واقعی، اصلاح طلب واقعی اعتدالگرای واقعی، همه انقلابی هستند و باید زبان انقلاب را روز‌آمد کنیم..

وی تصریح کرد: ما امروز باید با یک اقدام مشترک ملی در جهت وحدت، آشتی ملی، اقتدا و اراده انقلابی و با هدایت‌های مقام معظم رهبری کار را به پیش ببریم و انتخابات پیش رو نیز مصداقی از همین گفت‌وگوی ملی است.

رئیس جمهور با بیان اینکه انقلاب ما پای صندوق آرا تبلور پیدا می‌کند، گفت: هیچکس نباید با صندوق رای قهر کند و همه مردم باید پای صندوق آرا بشتابند.

روحانی ادامه داد: همانطور که رهبری معظم فرمودند، فرضاً اگر کسی به نظام و حکومت هم نقد دارد نباید با صندوق آرا قهر کند. این صندوق، حق‌الناس است و همه ما باید به آن احترام کنیم چراکه سرمایه اجتماعی ما در کار این صندوق خواهد بود و ایی رای ملت است که حرف آخر را می‌زند.

وی گفت: رای ملت ایران در 7 اسفند، رای به امید، عقلانیت، قانون و  دفاع از حقوق ملت است. رای 7 اسفند ملت بزرگوار ما، رای به ساختن ایران عزیز بر پایه گفت‌وگو و اعتماد است.

رئیس جمهور تصریح کرد: رای ما «نه» به آنهایی است که می‌خواهند به قانون پشت کنند، «نه» به آنهایی است که اهل منازعه و افراط هستند و ما عظمت این ملت و کشور را با اتحاد و وحدت به نقطه مطلوب خواهیم رساند.

*زنگنه: نمی‌توانم قیمت نفت در پسابرجام را حدس بزنم

 بیژن زنگنه وزیر نفت در حاشیه مراسم یوم‌الله 22 بهمن در جمع خبرنگاران اظهار داشت: امسال خوشبختانه مردم حضور چشمگیری در راهپمایی داشتند و به نظر من این بخشی از این حضور به موفقیت ملت ایران در مسائل هسته‌ای بازمی‌گردد.

وی افزود: در یک مرحله سنگین کشور ما توانست از گردنه مخالفت‌های دشمن عبور کند اما مخالفت‌ها و شیطنت‌هایی علیه ما در منطقه وجود دارد.

وزیر نفت خاطر نشان کرد: امیدواریم کشور وارد یک مرحله توسعه جدی شود تا زندگی مردم و جوانان بهبود یابد.

وی درمورد قیمت نفت در پسابرجام نیز گفت: نمی‌توانم قیمت نفت را حدس بزنم.

*غفوری فرد: بالاترین مطالبه مردم حفظ عزت و اقتدارشان است

حسن غفوری فرد رئیس خانه احزاب در حاشیه مراسم راهپیمایی روز 22 بهمن در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی با اشاره به حضور پرشور مردم در راهپیمایی این روز گفت: اولین مطالبه مردم در این روز اقتدار نظام و انجام به هرچه که این اقتدار را افزایش می‌دهد، است.

وی افزود: مردم با حضورشان نشان دادند که نباید با آنان با زبان تهدید و گزینه نظامی سخن گفت.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه تصریح کرد: این حضور به مسئولین نیز این پیام را می‌دهد که زیر بار هر قراردادی که عزت و اقتدار نظام را خدشه‌دار می‌کنند نروند چراکه بالاترین مطالبه مردم ما عزت و اقتدارشان است.

غفوری‌فرد با اشاره به انتخابات 7 اسفند نیز گفت: همه مردم باید در انتخابات پیش رو نیز شرکت کنند. آنچه که رهبری بارها بدان اشاره کرده‌اند سطح بالای مشارکت مردم در انتخابات است. به همین خاطر باید همه سلیقه‌ها در انتخابات حضور یابند.

*رحماندوست: مسئولان مشکلات معیشتی مردم را سوژه شماره یک خود قرار دهند

مجتبی رحماندوست عضو لیست 30 نفره ائتلاف اصولگرایان و نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی امروز از خیابان بهبودی به جمع راهپیمایان تهرانی پیوست و حضور مردم را بسیار پرشور و گسترده ارزیابی کرد.

رحماندوست با اشاره به مشکلات معیشتی مردم خاطرنشان کرد: یک دعا این است که خداوند مسئولان را به راه خیر هدایت کند اما حالا باید بگوییم که ان‌شاءالله خداوند مسئولان را به راه مردم هدایت کند.

نماینده مردم تهران در مجلس تأکید کرد: مسئولان باید مشکلات معیشتی مردم را سوژه شماره یک خود قرار دهند چرا که این مردم با این وضعیت رکود و مشکلات معیشتی و بسته شدن کارخانه‌ها و بیکاری این طور پای کار انقلاب آمده‌اند.

وی تصریح کرد: این حضور مردم علیرغم مشکلات اقتصادی نشان می‌دهد این حضور مردم برای حمایت از انقلاب اسلامی و نظام است و مسئولان باید ذره ذره مردانگی این مردم را جبران کنند و پاس بدارند.

*حسینیان: عملکرد دولت‌ها باعث نمی‌شود مردم دست از ارزش‌‌های انقلاب بردارند

روح الله حسینیان نماینده مجلس شورای اسلامی در حاشیه راهپیمایی 22 بهمن در جمع خبرنگاران گفت: مانند سال‌های گذشته حضور مردم پر شور است حتی امسال جمعیت بیشتری آمده است که نشان می‌دهد عملکرد دولت‌ها نیز باعث نمی‌شود که مردم دست از ارزش‌های انقلاب بردارند.

وی افزود: این حضور پر شکوه در راهپیمایی نشان می‌دهد که انتخابات آینده نیز مانند انتخابات گذشته صد در صد پرشور است.

وی ادامه داد: به مردم توصیه می‌کنیم به لیست‌هایی که روی آن‌ها شناخت دارند رای دهند تا افرادی که در زمان‌های خاص برای ارزش‌های انقلاب سینه سپر کردند، رای بیاورند.

*هشدار نسبت به نفوذ عنوان بزرگ‌ترین غرفه در مسیر راهپیمایی یوم‌الله 22 بهمن

بزرگ‌ترین غرفه شهرداری تهران ممهور  به مهر «اجازه نفود نمی‌دهیم» امروز پنجشنیه 22 بهمن و در مسیر راهپیمایی برزگداشت سالروز پیروزی انقلاب اسلامی برپا شده است.

در این غرفه که حاوی بخش‌های متنوع است قسمتی به تهیه عکس شخصی و یا دسته‌جمعی با پس زمینه مخالفت با نفوذ اختصاص داده شد. همچنین در بخش دیگر سنگ‌های مختص به شعارهای انقلابی که در معرض دید راهپیمانان گذاشته شده و از شهروندان خواسته می‌شود نظرات خود را درباره بهره‌گیری کشور از انرژی صلح‌آمیز هسته‌ای و ابعاد انقلاب اسلامی ثبت کنند.

در دیگر بخش‌های غرفه بزرگ شهرداری تهران مزین به شعار «اجازه نفوذ نمی‌دهیم»، پخش زنده صدا جمهوری اسلامی ایران، و شعار نویسی و دیوارنویسی برپا شده است.

*امیری: حضور مردم در جهت ارتقای امنیت و انسجام ملی است

حسینعلی امیری سخنگوی وزارت کشور در حاشیه راهپیمایی 22 بهمن در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه احزاب خبرگزاری فارس، با بیان اینکه مردم در مراحل حساس انقلاب هر جا که حضورشان در صحنه لازم بوده همه اقشار، اقوام، گروه‌های سیاسی در صحنه حضور داشته‌اند،‌ اظهار داشت: ما امروز هم که 22 بهمن است شاهد حضور پرشور پرشکوه مردم در صحنه هستیم.

امیری با اشاره به حضور همه گروه‌ها و جریانات سیاسی در راهپیمایی امروز 22 بهمن خاطرنشان کرد: حضور افراد به هر شکل و پوششی در این راهپیمایی نشان می‌دهد که با گذشت بیش از 36 سال از انقلاب اسلامی، مردم با آرمان‌های امام مأنوس هستند و سیر پرشکوه خود را طی می‌کنند.

سخنگوی وزارت کشور تأکید کرد: حضور پرشور مردم در راهپیمایی امروز نوید این موضوع را می‌دهد که ما در 7 اسفند نیز انتخاباتی پرشور خواهیم داشت و مردم حماسه سیاسی دیگری را خلق خواهند کرد.

وی یادآور شد: حضور مردم در صحنه در جهت ارتقای امنیت و انسجام ملی و نیز برگ زرین دیگری در تاریخ انقلاب محسوب می‌شود.

*بذرپاش: دولت باید بر روی مسائل اقتصادی و معیشت مردم متمرکز باشد

مهرداد بذرپاش نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در حاشیه مراسم یوم‌الله 22 بهمن در حاشیه راهپیمایی 22 بهمن و در جمع خبرنگاران  اظهار داشت: مردم همیشه در صحنه هستند اما مهم این است که ما قدری تدبیر بیشتری برای  حل مشکلات کشور داشته باشیم.

وی با بیان اینکه دولت باید بر روی مسایل اقتصادی و معیشت مردم متمرکز باشد افزود: همه چیز در این کشور فراهم است اما متاسفانه بخش کشاورزی مغفول مانده و سیاستی با نام کشاورزی هراسی در حال اجرا است.

نماینده مردم تهران در مجلس گفت: با سیاست کشاورزی هراسی واردات بی‌رویه را سامان می‌دهند بنابراین روز به روز کشاورزی ما به محاق می‌رود و این بزرگترین خیانت در این بخش است.

بذرپاش ادامه داد: وقت آن رسیده که دولت تمرکز خود را در بخش کشاورزی بگذارد تا این بخش رونق و تحول ویژه یابد.

سردار اشتری: حضور میلیونی مردم دشمنان نظام و انقلاب را ناامید کرد

سردار سرتیپ پاسدار حسین اشتری فرمانده نیروی انتظامی در مراسم راهپیمایی 22 بهمن اظهار داشت: حضور میلیونی مردم، دشمنان نظام و انقلاب را ناامید کرد.

فرمانده نیروی انتظامی اظهار امیدواری کرد که انشاءالله شاهد این حضور باشکوه در صحنه انتخابات نیز باشیم.

سردار اشتری تاکید کرد: مردم ما همیشه در صحنه و مدافع نظام و انقلاب هستند.

محصولی:دولت برای حل مشکلات فرافکنی نکند

صادق محصولی عضو شورای ائتلاف اصولگرایان با حضور در جمع راهپیمایان تهرانی  و در پاسخ به سوال خبرنگار فارس، حضور مردم را بسیار عالی و پر شکوه ارزیابی کرد و اظهار داشت: مردم امروز با بصیرت خود نشان دادند که پایدار و مقاوم ایستاده‌اند و همچون روزهای اول انقلاب حماسه دیگری را خلق کرده‌اند.

محصولی با اشاره به مشکلات معیشتی مردم اشاره کرد: از دولت انتظار می‌رود که به جای فرافکنی و صرفا مطرح کردن این مشکلات برای حل آن قدم بردارد و اینکه چرا این مشکلات اقتصادی وجود دارد دولت باید پاسخگوی آن باشد.

وزیر اسبق کشور با بیان اینکه کسی از دولت انتظار ندارد که مشکلات را حل کند اما باید در مسیر حل مشکلات قدم بردارند خاطرنشان کرد: بدون توجه به ظرفیت‌های داخلی و استفاده از متدهایی همچون اقتصاد مقاومتی این مشکلات حل نخواهد شد. اگر به دنبال نتیجه رفتن هستیم نباید نگاهمان به خارج و دشمنان باشد.

وی درباره برخی اظهارنظرها مبنی بر جامعیت نداشتن لیست اصولگرایان تهران تصریح کرد: باید این مسئله را از کسانی که چنین اظهارنظری می‌کنند پرسید اما ما از تصمیم شورای ائتلاف اصولگرایان حمایت می‌کنیم.

محصولی با تاکید بر اینکه هر کس خودش مختار است که تصمیم بگیرد یادآور شد: از کسانی که میثاق‌نامه شورای ائتلاف را امضا کرده‌اند انتظار می‌رود که به عهد خود وفادار باشند. اما اگر کسانی آن را امضا نکرده‌اند می‌توانند بگویند که آن‌را امضا نکرده‌ایم.

عضو شورای مرکزی جبهه پایداری یادآور شد: کسانی که گفته بودند چنانچه در لیست نباشیم انصراف می‌دهیم اکنون باید انصراف دهند البته عدم وجود بسیاری نامزدها در لیست نه این معنا که آن‌ها شایستگی لازم را ندارند بلکه به این معناست که انتخاب واقعا کار سختی بود و ما باید از بین 300 نفر به 30 نفر می‌رسیدم و رسیدن از 50 نفر به بعد کار بسیار سختی بود.

وی در پایان مشکلات معیشتی مردم را مشکل اصلی کشور عنوان کرد و گفت: نامزدهای مجلس و دولتمردان باید به معیشت مردم و اقتصاد اولویت بدهند.

امین‌زاده: برای رفع و حل مشکلات کسی نباید اهداف سیاسی و شخصی داشته باشد

الهام امین‌زاده در حاشیه راهپیمایی 22 بهمن و در جمع خبرنگاران اظهار داشت: مردم باید بتوانند نمایندگان کارشناس، با تجربه، مردمی و دردآشنا انتخاب کنند.

وی افزود: کسی نباید اهداف سیاسی و شخصی داشته باشد تا مشکلاتمان بتواند حل و رفع شود.

*پورذهبی: دولتمردان با غنیمت شمردن حضور مردم برای رفع مشکلات اقتصادی آنها تلاش کنند

حجت‌الاسلام پورذهبی مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه شهید بهشتی در حاشیه راهپیمایی پرشکوه 22 بهمن در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، گفت: ملت فهیم ایران با حضور در راهپیمایی باشکوه 22 بهمن نشان دادند حمایت آنان از انقلاب، نظام و ولایت فقیه همیشگی است.

وی افزود: مردم ما با این حضور بار دیگر به دنیا ثابت کردند که سختی‌ها و مشکلات آنها را نمی‌تواند از آرمان‌های انقلاب دور کند.

پورذهبی تأکید کرد: امروز مردم با مشکلات اقتصادی فراوانی مانند تورم، گرانی و بیکاری روبه‌رو هستند و انتظار می‌رود مسئولان حضور پرشور مردم را غنیمت شمارند و ببینند که مردم با این همه مشکلات از ‌آرمان‌های انقلاب دفاع می‌کنند پس برای رفع مشکلات اقتصادی آنها تلاش کنند.

وی ادامه داد: مردمی که امروز در راهپیمایی 22 بهمن شرکت کردند آمده‌اند تا نشان دهند توطئه‌های استکبار و دشمنان داخلی و خارجی بر روی آنها تأثیر نداشته و مسلماً اگر مشکلات این مردم حل شود هر ساله با توان بیشتری برای دفاع از انقلاب و آرمان‌های امام قدم برمی‌دارند.

وی در خاتمه گفت: انتخابات مجلس و خبرگان نزدیک است و ان‌شاءالله مردم مانند همیشه با شکوه هر چه تمام‌تر در پای صندوق‌ها حاضر خواهند شد و به نمایندگان شایسته رأی خواهند داد. 

*حضور پرشور امروز مردم وظیفه مسئولان را برای حل مشکلات اقتصادی چند برابر کرد

علیرضا احمدی دبیر اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل در حاشیه راهپیمایی باشکوه 22 بهمن گفت: پس از برجام و مذاکرات حضور پر شور و باشکوه مردم را در راهپیمایی 22 بهمن شاهد بودیم و مردم بار دیگر آمدند تا بگویند به آرمان‌های انقلاب پایدارند و با شعارهایی که سر دادند انزجار خود را نسبت به نظام سلطه و استکبار اعلام کردند.

احمدی ادامه داد: با وجود تمام مشکلاتی که مردم امروز با آن درگیر هستند مانند مشکلات اقتصادی، بیکاری، تورم و گرانی ولی باز هم دیدیم که باشکوه‌تر از سال‌های گذشته به خیابان‌ها آمدند تا نشان دهند مشکلات اقتصادی و مشکلات دیگر آن‌ها را از آرمان‌های انقلاب و دفاع از این نظام مایوس نمی‌کند.

این فعال دانشجویی گفت: امروز مردم با حضور خود وظیفه مسئولان را دو چندان کردند و امروز نباید تا زمانی که مشکلات اقتصادی مردم رفع نشده خواب به چشم مسئولان بیاید.

دبیر اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل در خاتمه اظهار داشت: در روزهای آینده ما شاهد برگزاری انتخابات مجلس و خبرگان هستیم و ان‌شاءالله مردم مانند همیشه با چشمانی باز نمایندگانی در خور نظام و شایسته ملت انتخاب خواهند کرد و با حضور میلیونی خود پای صندوق‌های رای حاضر خواهند شد.

*زینلیان: امروز مردم نیازمند برنامه‌ریزی و اجرای پروژه‌های عمرانی،‌اجتماعی و زیربنایی در کشور هستند

حسین زینلیان دبیر کل اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان در حاشیه راهپیمایی باشکوه 22 بهمن اظهار داشت: مردم امروز پرشورتر و پرتعدادتر از همیشه به جشن انقلابی آمدند و به پاس امنیتی که در سایه خون شهدا و جانفشانی فرزندان ایران و دوستان انقلاب و شاگردان مکتب امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری در منطقه ما به دست آمده همواره شکرگزار این انقلاب و این نعمت خدادادی و مقام معظم رهبری هستند.

وی افزود: به جرأت می‌توان گفت امروز از تهران تا کپرنشین‌ترین نقاط کشور مردم پای آرمان‌های اولیه انقلاب مانند استقلال در زمینه سیاسی، اقتصادی و فرهنگی ایستاده‌اند و شعارهایی که امروز سر می‌دهند این نکته را به مسئولین یادآوری می‌کند که نباید دستشان را به سوی خارج دراز کنند.

زینلیان اضافه کرد: امروز که برخی تحریم‌ها حداقل از روی کاغذ برداشته شده مردم بیش از هر زمان دیگری نیازمند برنامه‌ریزی و اجرای پروژه‌های عمرانی،‌ اجتماعی و زیربنایی در کشور هستند.

*طلا: هنوز منتظر برنامه اقتصادی دولت هستیم

حسین طلا نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در حاشیه مراسم راهپیمایی روز 22 بهمن اظهارداشت: آنچه که امروز دشمن از آن می‌ترسد حضور مردم در صحنه دفاع از انقلاب است چه در راهپیمایی و چه در انتخابات پیش رو.

وی افزود: حضور مردم در صحنه دفاع از انقلاب و همراهی آنان با رهبری ضامن بقاء و دوام انقلاب بوده و است.

این نماینده مجلس با اشاره به لزوم اقدامات موثر دولت در بهبود وضعیت اقتصادی مردم گفت: رئیس جمهور برای امور اجرایی توسط مردم انتخاب می‌شود حال ما منتظریم دولت امروز که برجام و مذاکرات به اتمام رسید در حوزه اقتصاد اقدامی کند.

طلا ادامه داد: مجلس طبق وظیفه خود لایحه‌ای که دولت در رفع موانع تولید ارائه داد را به تصویب رساند.

وی با اشاره به مشکلات موجود در حوزه سیاست‌گذاری اقتصادی گفت: دولت ابتدا برای کم کردن تورم تمام پول‌ها را با بالا بردن سود به بانک‌ها کشاند. حال امروز این موضوع بلایی برای تولید و صنایع کشور شده است.

طلا در پایان گفت: امیدواریم دولت برای حل این مشکل برنامه‌ای تنظیم کند.

*سروری: نباید مشکلات اقتصادی کشور را به برجام گره زد

پرویز سروری عضو شورای شهر تهران پس از شرکت در راهپیمایی 22 بهمن در پاسخ به سوالی مبنی بر ضرورت توجه دولت به موضوع اشتغال، بیکاری و و تورم پس از اجرایی شدن برجام گفت: با حل برجام تمام مشکلات اقتصادی کشور حل نمی‌شود و این از حقایقی است پیش از اجرای برجام نیز گفته می‌شد که همه سرنوشت اقتصادی کشور را نباید به برجام گره بزنیم و اکنون شاهد هستیم که مشکلات اقتصادی بسیاری چون رکورد، تورم و بیکاری در کشورمان وجود دارد.

وی ادامه داد: دولت باید اجرای اقتصاد مقاومتی و تقویت تولیدات داخلی و کاهش واردات و تشویق‌های صادراتی می‌تواند زمینه را برای اشتغال جوانان، رونق اقتصادی و خارج شدن کشور از رکود فراهم کند در غیر این صورت شرایط بدتری برای کشور رقم می‌خورد.

سروری با بیان اینکه حضور مردم در راهپمایی 22 بهمن نشانه اعتقاد و شیفتگی مردم به نظام جمهوری اسلامی است، خاطرنشان کرد: این امر بر این دلالت نمی‌کند که مردم نسبت به ضعف‌های اقتصادی در کشور وجود دارد، معترض نباشند اما قدردانی دولت و مجلس از مردم اقدامات اساسی برای رفع مشکلات مردم است و حضور مردم نشان داد که انتخاباتی حداکثری وپرشور را خواهیم داشت.

عضو شورای شهر تهران در پایان اظهارداشت: اگر اصولگرایان همین روند وحدت را ادامه دهند،می‌توانند در انتخابات مجلس پیروز شوند و امیدواریم که این پیروزی مقدمه‌‌ای برای حل مشکلات اقتصادی کشور شود.