۲۲ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۶

سقوط آزاد شهید مدافع حرم در ۲۲ بهمن بر فراز میدان آزادی +تصاویر

۲۲ بهمن سال گذشته بود که شهید مسعود عسکری بر فراز میدان آزادی پرواز کرد. شاید آن روز کسی فکرش را هم نمی‌کرد که مسعود سال بعد نامش در لیست شهدای این انقلاب خوش بدرخشد.
کد خبر : ۲۸۵۳۲۶
صراط: تسنیم نوشت: ۲۲ بهمن سال گذشته بود که شهید مسعود عسکری بر فراز میدان آزادی پرواز کرد. شاید آن روز کسی فکرش را هم نمی‌کرد که مسعود سال بعد نامش در لیست شهدای این انقلاب خوش بدرخشد. حالا تصویر پرواز او برای تخستین بار منتشر می‌شود.

از کودکی دنیای او با هم‌سن و سال‌هایش فرق داشت. حتی لابه‌لای شیطنت‌های کودکانه‌اش یکجور هدف ِ منطقی پیدا می‌شد که هرکسی از آن سر درنمی‌آورد.

مادرش می‌گوید خطرهای زیادی از سرش گذشت و سلامت ماند چون خدا او را برای خودش نگه داشته بود. «مسعود عسکری» شهید 25 ساله مدافع حرمی که به جای انتخاب رشته «الکترونیک» و «حقوق» به سراغ رشته «پرواز» رفت و همین رشته سکوی پرواز حقیقی ِ او شد.

عشقش به اهل بیت(ع) از او یک مدافع واقعی ساخت تا بتواند به اندازه دست‌های خودش پرچم دفاع ازحریم آل‌الله را بالا نگهدارد. آخرین خواسته مادرش این بود که یکبار دیگر مسعود بیاید و رویش را ببیند. همین هم شد! فردایش پیکر مسعود برمی‌گردد. مادرش می‌گوید یک چشم نداشت اما چشم دیگرش باز بود. من همه حرف‌هایم را با همان یک چشم به مسعود زدم.

شهید مسعود عسکری متولد شهریور 1369 بود. او 21 آبان ماه سال جاری طی عملیات مستشاری در حلب سوریه به شهادت رسید. پیکرش 22 آبان ماه به کشور بازگشت و طی مراسم باشکوهی در 24 ابان ماه تشییع شده و در قطعه 26 گلزار شهدای بهشت زهرا(س) به خاک سپرده شد.

22 بهمن سال گذشته بود که شهید مسعود عسکری بر فراز میدان آزادی پرواز کرد. او مدت‌ها شوق مشارکت در این جشن باشکوه را داشت و علاقه مند بود تا یکی از نمایش‌های اقتدار را در سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی بر فراز برج آزادی به نمایش بگذارد و سرانجام سال 93 در پرش سقوط آزاد به همراه سایر دوستانش بر فراز میدان آزادی شرکت کرد. شاید آن روز کسی فکرش را هم نمی‌کرد که مسعود سال بعد نامش در لیست شهدای این انقلاب خوش بدرخشد.

تصاویر زیر متعلق به ٢٢بهمن سال١٣٩٣ است که شهید مسعود عسکری را در پارکینگ اتوبوس رانی در حال آماده شدن جهت پرش سقوط آزاد بر فراز میدان آزادی نشان می‌دهد. این تصاویر برای نخستین بار منتشر می‌شود. امروز در سالگرد سی و هفتمین بهار انقلاب اسلامی این پرش ساعت 9 صبح توسط همرزمان شهید در میدان آزادی تهران انجام خواهد شد:

سقوط آزاد شهید مدافع حرم در ۲۲ بهمن بر فراز میدان آزادی +تصاویر

سقوط آزاد شهید مدافع حرم در ۲۲ بهمن بر فراز میدان آزادی +تصاویر

سقوط آزاد شهید مدافع حرم در ۲۲ بهمن بر فراز میدان آزادی +تصاویر
نظرات بینندگان
میثم رسولی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۲۶ - ۲۲ بهمن ۱۳۹۴
۲۷
۴
خدا قوت دلاور
خبر فوری

علت شلیک پدافند هوایی در اصفهان و تبریز