۲۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۹:۵۴

بودجه دو دوازدهم فعلا منتفی شد

عضو هیات رئیسه کمیسیون تلفیق بودجه ۹۵ با بیان اینکه باید آمادگی لازم را برای بودجه دو دوازدهم داشت، گفت: تلاش خواهیم کرد و عزم این است که لایحه بودجه۹۵ تا پایان سال تصویب شود و فعلا موضوع و مبنای بودجه دو دوازدهم نداریم.
کد خبر : ۲۸۵۲۶۴
صراط: تسنیم نوشت: عضو هیات رئیسه کمیسیون تلفیق بودجه ۹۵ با بیان اینکه باید آمادگی لازم را برای بودجه دو دوازدهم داشت، گفت: تلاش خواهیم کرد و عزم این است که لایحه بودجه۹۵ تا پایان سال تصویب شود و فعلا موضوع و مبنای بودجه دو دوازدهم نداریم.

احمدرضا دستغیب در مورد برگزاری جلسه مشترک اعضای هیات رئیسه کمیسیون تلفیق لایحه بودجه 95 با رئیس و معاونین سازمان مدیریت و برنامه ریزی، اظهار داشت: علت این جلسه با توجه به شرایط برای بودجه سال 95 ایجاد شده و برخورد آن با زمان انتخابات، لازم است هماهنگی‌هایی برای برنامه ریزی و بررسی این لایحه انجام شود.

وی افزود: اولین جلسات کمیسیون تلفیق بودجه95 قبلا تشکیل شده بود و تصمیم گرفته شد که در طول تعطیلات مجلس هم با اعلام آمادگی دولت، این آمادگی را داریم که جلسات و نشست‌هایی را با دستگاه و مسوولین سازمان مدیریت و برنامه ریزی برگزار کنیم.

نایب رئیس دوم کمیسیون تلفیق بودجه95 گفت: جلسه امروز براساس درخواست دولت و برای هماهنگی بیشتر و استفاده از فرصت‌های موجود برای تنظیم بودجه سال95 بود و برنامه و جدول زمان بندی رسیدگی به لایحه بودجه95 را با دولت به توافق رسیدیم که این برنامه را به اعضای کمیسیون تلفیق بودجه خواهیم کرد.

دستغیب با بیان اینکه امروز برخی نکات مورد نظر در ارتباط ساختار بودجه95 و نکاتی که در جلسه مشترک می‌تواند مطرح شود، تا دولت در مورد آن بررسی داشته باشد، بررسی شد، بیان کرد: تبادل نظر در باره نحوه بررسی لایحه بودجه و همچنین در مورد برخی از ابهامات که در بعضی از تبصره‌ها و جداول بودجه وجود داشت، بحث شد.

وی ادامه داد: امیدواریم و تلاش و مبنای ما بر این است که با عزم جدی و تلاش گسترده یک روز زودتر از جلسه علنس مجلس ( یکشنبه 9 اسفند ماه) جلسه کمیسیون تلفیق را اعلام و برگزار کنیم و کلیات بودجه را در همان جلسه بررسی و تصویب کنیم و بعد از آن بررسی درآمدها و مخارج را آغاز کنیم.

عضو هیات رئیسه کمیسیون تلفیق بودجه 95 با اشاره به برنامه زمان بندی بررسی لایحه بودجه95، گفت: بررسی و تصویب بودجه فشار کاری جدی را می‌طلبد  و قرار بر این شد که به اعضای کمیسیون تلفیق بودجه اطلاع داده و در خواست شود که جلسات کمیسیون در سه شیفت کاری برگزار و حضور داشته باشند تا بتوانیم نهایت استفاده از زمان کمی را که در اختیار داریم، داشته باشیم.

دستغیب با بیان اینکه باید نهایت دقت را در بررسی لایحه بودجه داشته باشیم، اظهار داشت: اقدامات کارشناسی و مطالعات و بررسی‌های اولیه در ارتباط با دستگاه را در طول این مدت انجام می‌دهیم که نمونه آن جلسه امروز بود که با همدلی و همراهی هم مسوولین سازمان مدیریت و برنامه ریزی و هم بخشی از اعضای هیات رئیسه کمیسیون تلفیق برگزار شد.

این نماینده مردم در خانه ملت در مورد بودجه دو دوازدهم، گفت: تلاش این است که بودجه تا حد امکان یعنی آنچه که از جانب ما است تلاش خواهیم کرد که این کار انجام شود که بودجه تا پایان سال به تصویب برسد و مبنایی برای بودجه دو دوازهم نداریم.

عضو کمیسیون تلفیق بودجه 95 با بیان اینکه باید آمادگی لازم را هم برای بودجه دو دوازدهم داشت، ادامه داد: مبنای کمیسیون تلفیق این است که 9 اسفند ماه سال‌جاری بررسی گزارش کمیسیون‌های مجلس را آغاز کنیم، زیرا این گزارش‌ها در حالی نهایی شدن است.

دستغیب با اعلام اینکه فعلا موضوع بودجه دو دوازدهم را در حال حاضر نداریم، بیان کرد: امیدواریم بتوانیم بودجه را به نحو شایسته مورد بررسی قرار دهیم، و فعلا بحث بررسی دقیق لایحه بودجه و همچنین افزایش تعداد جلسات بررسی کمیسیون تلفیق در اسفند ماه در دستور کار جلسه امروز بود و جدول زمان بندی دقیقی را آماده کردیم و پیشنهادها آماده شده و اصلاحات را روی این جدول خواهیم داشت و از اعضای کمیسیون تلفیق خواستیم با عزم و اراده جدی ورود کنند.

وی با بیان اینکه پیش بینی شده که انشا‌ا... در دو هفته ( از 9 اسفند ماه) برای بررسی درآمدها و هزینه‌ها را بررسی کنیم، اضافه کرد: امیدواریم در همان دو هفته بتوانیم جمع بندی در مورد لایحه بودجه سال 95 داشته باشیم و هفته پایانی سال ( هفته آخر اسفند ماه) لایحه را به صحن علنی ارسال و بررسی کنیم.

عضو هیات رئیسه کمیسیون تلفیق بودجه 95 با تاکید بر اینکه نمایندگان مجلس باید در سه شیفت کاری لایحه بودجه را همانند کمیسیون تلفیق بررسی کنند و زمان لازم را برای آن اختصاص دهند، گفت: عزم ما جدی است برای اینکه بتوانیم لایحه بودجه را بررسی کنیم و برای تصویب بودجه تا پایان سال همکاری دولت و مجلس را می‌طلبد.

دستغیب تصریح کرد: البته یک فشار کاری جدی خواهد بود، اما این اقدام باید انجام شود و علت آن هم این است که بودجه فقط بحث یک نظام برای درآمدها و هزینه‌ها نیست، بلکه علائم و نشانه‌هایی برای حوزه اقتصادی دارد و بسیاری از بخش های اقتصادی جامعه منتظر علائم  بودجه سالانه وجود دارد، و اولویت وجود دارد که بودجه را به تصویب برساند.
برچسب ها: صراط بودجه مجلس