۲۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۳

پروژه هاشمی در ۲۲ بهمن چیست؟

در سال‌های اخیر از حاشیه‌های ثابت راهپیمایی روز قدس و ۲۲ بهمن شعار راهپیمایان علیه هاشمی رفسنجانی بوده است و حضور وی تحت الشعاع این شعارها قرار گرفته است. لیکن به نظر می‌رسد امسال و در آستانه انتخابات خبرگان برای این مساله برنامه ریزی‌هایی صورت گرفته است.
کد خبر : ۲۸۵۲۵۷
صراط: فردا نیوز نوشت: در سال‌های اخیر از حاشیه‌های ثابت راهپیمایی روز قدس و ۲۲ بهمن شعار راهپیمایان علیه هاشمی رفسنجانی بوده است و حضور وی تحت الشعاع این شعارها قرار گرفته است. لیکن به نظر می‌رسد امسال و در آستانه انتخابات خبرگان برای این مساله برنامه ریزی‌هایی صورت گرفته است.

مواضع اخیر آیت‌الله رفسنجانی در سال‌های اخیر موجب گردیده است تا پیکان نقد و اعتراضات مردمی به سوی او نشانه گرفته شود. حضور وی در راهپیمایی‌ها یکی از معدود موارد مواجه او با مردم است. محافظان پرشمار وی امکان سخن گفتن مردم را فراهم نمی‌کند لذا تنها امکان بروز نظرات مردم به وی شعارهایی می‌گردد که خبرنگاران با عنوان شعار علیه هاشمی در حاشیه حضور وی در انتخابات پوشش می‌دهند.

سال گذشته پس از راهپیمایی پرشکوه ۲۲بهمن فیلمی با عنوان گاف صدا و سیما در پوشش راهپیمایی در شبکه های اجتماعی موبایلی منتشر گردید. در این فیلم خانمی در هنگام مصاحبه زنده تلویزیون شعار مرگ بر هاشمی رفسنجانی سر می‌دهد. هر چند این گاف سیما متعلق به سال ۹۳ نبود و حاشیه راهپیمایی ۹ دی ۸۸ یکی از شهرهای کشورمان بوده ولی همین فیلم دست‌مایه‌ای شد که چهره‌های سیاسی نزدیک به دولت در رسانه‌ها به مظلوم نمایی بپردازند و همین شائبه در اذهان ایجاد گردد که انتشار این فیلم در آن زمان با انگیزه‌های سیاسی صورت گرفته باشد.

تحلیلگران سیاسی نتایج انتخابات خبرگان را برای هاشمی مهم ارزیابی می‌کنند و از رقابت وی با حسن روحانی در جلب تعداد بیشتر آرا خبر می دهند و سخنان تند هاشمی رفسنجانی در دفاع از حجت‌الاسلام سیدحسن خمینی را هم در همین راستا می‌دانند. چرا که این سخنان و هجمه بی سابقه وی به شورای نگهبان راه‌ها را برای تعامل و تایید صلاحیت خمینی جوان بست. تا هاشمی خود را رای اول تهران بداند.

جریانات مشکوک و نفوذی در بدنه‌ حزب‌الله بارها با برهم زدن تجمعات و برنامه‌های سیاسی بهانه را برای مظلوم‌نمایی و هجمه رسانه‌ای به نیروهای انقلابی فراهم کرده‌اند. برای روز ۲۲ بهمن نیز برنامه‌ریزی‌هایی صورت گرفته است تا میوه پروژه مظلوم‌نمایی هاشمی در روز ۷ اسفند و در صحنه انتخابات چیده شود.