۲۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۲
اختصاصی/

لاریجانی قطعا در تهران لیست نمی‌دهد/ رئیس مجلس با دعوت مراجع و علما در قم می‌ماند

لاریجانی و جمعیت رهروان ولایت، تشکل نزدیک به او، قصدی برای اعلام لیست مستقل انتخاباتی در تهران ندارند. حتی شایعات مربوط به احتمال حمایت آنها از برخی لیست های انتخاباتی اعم از اعتدالگرا و اصولگرا در تهران، کذب محض است.
کد خبر : ۲۸۵۲۳۲
"گروه سیاسی صراط" - اخبار رسیده حکایت از آن دارد که شایعه تغییر حوزه انتخابیه علی لاریجانی و کاندیدا شدن او از تهران صحت ندارد.

به گزارش گروه سیاسی صراط، بر این اساس، علی لاریجانی که با دعوت مراجع عظام تقلید و درخواست علما، همچون دوره های هشتم و نهم انتخابات مجلس شورای اسلامی، از قم کاندیدا شده بود، امسال نیز در همین حوزه انتخابیه در انتخابات شرکت خواهد کرد.

بر اساس این گزارش، لاریجانی و جمعیت رهروان ولایت، تشکل نزدیک به او، قصدی برای اعلام لیست مستقل انتخاباتی در تهران ندارند. حتی شایعات مربوط به احتمال حمایت آنها از برخی لیست های انتخاباتی اعم از اعتدالگرا و اصولگرا در تهران، کذب محض است.

گفتنی است برخی منابع غیررسمی در روزهای اخیر احتمال تغییر حوزه انتخابیه لاریجانی به تهران را مطرح کرده بودند. این شایعات پس از آن مطرح شد که از طرفی، حامیان دولت روحانی برای سرلیست انتخاباتی خود به نامزدی دارای وزن و رای آوری بالا نرسیدند و زمزمه های حمایت برخی از آنان از لاریجانی همچنان به گوش می رسید.

از سوی دیگر، لیست اصولگرایان در تهران به دلیل شائبه های مربوط به عدم رعایت وزن تشکل های اصولگرا در آن، با انتقادات فراوانی مواجه شد؛ به دنبال این موضوع، شایعاتی در خصوص رایزنی با علی لاریجانی برای متقاعد کردن او به تغییر حوزه انتخابیه خود و نامزد شدن از تهران و یا اعلام حمایت او از لیست اصولگرایان منتشر شد.

گفتنی است علی لاریجانی پس از ثبت نام در انتخابات با بیان اینکه "این بار هم بسیاری از علما و مراجع و اقشار مختلف مردم به اینجانب لطف داشته و به این دلیل از حوزه انتخابیه قم برای حضور در مجلس ثبت نام کردم"، گفته بود: "من مستقل وارد این اتخابات شده‌ام و آنچه مهم است اصول و اهداف انقلاب و حرکت در این راستا است."

همچنین کمال الدین پیرموذن 3 روز پس از نام نویسی لاریجانی به صورت مستقل گفته بود: لاریجانی در جلسه امروز [رهروان ولایت] اعلام کرد: "گروه‌های اصولگرا از بنده برای حضور در انتخابات دعوت نکردند و به دلیل اینکه با دعوت مردم و علما و گروه‌های مختلف اجتماعی به عرصه انتخابات وارد شدم، اعلام کردم که به صورت مستقل وارد انتخابات شده‌ام."

او گفته بود: "آقای لاریجانی اعلام کرد در صورتی که اصولگرایان از بنده دعوت کنند که در ائتلاف آنها حضور یابم، درخواست آنان را در شورای مرکزی فراکسیون رهروان به رأی می‌گذارم و هر چه شورای مرکزی تصمیم گرفت عمل می‌کنیم."