۱۲ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۳:۱۳

چهره یک مرد روی ماه! +عکس

تاکنون چهره مردی را روی ماه دیده‌اید؟ اگر می‌توانید ببینید مورد عجیبی نیست چون به قابلیتی در انسان به نام «پاریدولیا» مربوط است.
کد خبر : ۲۸۴۳۷۸
صراط: تاکنون چهره مردی را روی ماه دیده‌اید؟ اگر می‌توانید ببینید مورد عجیبی نیست چون به قابلیتی در انسان به نام «پاریدولیا» مربوط است.

چهره مردی روی ماه! +عکس

پاریدولیا يك پديده روانشناختي است كه به معناي توانايي انسان در تصور نمادهاي آشنا در جاهايي است كه اصلا وجود ندارند.روی سطح ماه کامل هم می‌توانیم عوارض مختلفی ببینیم و آن‌ها را به اشکال مختلف تصور کنیم. تصوراتی که در تمام طول تاریخ در همه‌ فرهنگ‌ها وجود داشته است. از جمله ی این نمونه ها، که بستگی به جهت گیری ذهن افراد نسبت به ماه دارد، می توان به «زن روی ماه» و «خرگوش روی ماه» اشاره كرد. یکی از  مشهور ترين موردها هم «مرد روی ماه» است. در این نماد، دو تا از مناطق دایره ای و تیره ی ماه (دریاواره ها) درست بالای مرکز ماه، به عنوان چشم های مرد تصور مي‌شوند. 

چهره مردی روی ماه! +عکس

جالب است که در عكس روز ناسا واقعا یک مرد روی ماه وجود دارد. کسی که با یک تلسکوپ روی تپه ایستاده و ماه از پشت سر او طلوع کرده است. این عکس به مکان‌یابی و زمان‌بندی دقیقی احتیاج داشته تا عکاس با تلسکوپ دقیقا در مکانی قرار گیرد تا سر ساعت و دقیقه‌ مشخص، ماه از پشت این تپه و کسی که با تلسکوپ روی آن ایستاده طلوع کند. این عکس در نیمه های ماه ژانویه با اين برنامه ریزی خوب در کادالسو د لوس ویدریوس در مادرید اسپانیا گرفته شده است.