۲۳ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۳:۱۱

پيام لاريجاني‌به احمدي‌نژادبراي عيدفطر

کد خبر : ۲۸۴۲۴

معاون پارلماني رئيس جمهور با بيان اينكه ‌براي تكريم و بزرگداشت ‌عيد فطر پيشنهاد افزايش تعطيلات آن به 2 روز را ارائه داديم، گفت كه چند هفته پيش آقاي لاريجاني رئيس مجلس پيامي ارائه داد تا اين موضوع را با رئيس جمهور در ميان بگذاريم و با او صحبت كنيم.

به گزارش صراط نیوز به نقل از فارس، حجت‌الاسلام سيدمحمدرضا ميرتاج‌الديني معاون پارلماني رئيس جمهور در جلسه علني صبح امروز (يكشنبه) كه به عنوان نماينده دولت در دفاع از دوفوريت لايحه افزايش تعطيلات عيد فطر به 2 روز در صحن علني صحبت مي‌كرد، اظهار داشت: عظمت عيد فطر و آثار و نتايج آن براي همه روشن است و بايد اين عيد مورد تكريم قرار گيرد.

وي با اشاره به علت فوريت داشتن اين لايحه، گفت: هم‌اكنون فرصت كمي تا پايان ماه مبارك رمضان باقي است و به همين دليل بهتر است دو‌فوريت اين لايحه بررسي شده و به تصويب برسد.

معاون پارلماني رئيس جمهور در بخش ديگري از سخنانش عيد فطر را عيد اهل ايمان و جشن امت در پيروزي و غلبه به شيطان دانست و گفت: عيد فطر جشن يك ماه بندگي طاعت و عبادت است و از گذشته تاكنون عيد فطر در ميان امت اسلامي داراي آئين‌ها و برنامه‌هاي خاصي بوده است.

حجت‌الاسلام مير‌تاج‌الديني همچنين متذكر شد كه مردم در عيد فطر در استان‌هاي مختلف فرهنگ‌هاي‌هاي خاص خودشان را دارند و برنامه‌هاي مختلفي را در اين روز برگزار مي‌كنند و به ديد و بازديد يكديگر مي‌روند.

معاون پارلماني رئيس جمهور اضافه كرد: براي تكريم و بزرگداشت اين عيد اسلامي و ايجاد و تقويت همبستگي و وحدت ملي، بهتر است تعطيلات عيد سعيد فطر را افزايش دهيم چرا‌كه موضوع گسترش نشاط معنوي و نهادينه شدن بيشتر برنامه‌هاي اسلامي مطلب مهمي است و به همين دليل دولت پيشنهاد افزايش يك روز به تعطيلات عيد فطر را ارائه داده است.

به گفته وي، موضوع افزايش تعطيلات عيد فطر از سال‌هاي قبل مطرح بوده و به همين دليل لازم بود تصميم جديد دراين زمينه اخذ شود.

معاون رئيس جمهور در امور مجلس در ادامه سخنانش با بيان اينكه چند هفته پيش آقاي لاريجاني رئيس مجلس پيامي ارائه داد تا اين موضوع را با رئيس جمهور در ميان بگذاريم و با او صحبت كنيم، گفت: بر اساس آن در دولت راجع به افزايش تعطيلات عيد فطر صحبت و پيشنهاد شد كه تعطيلات عيد فطر يك روز افزايش يابد كه اميدواريم مجلس اين لايحه را هر چه سريعتر مورد رسيدگي قرار داده و تكليف آن را مشخص كند.

برچسب ها: لاریجانی عید فطر
نظرات بینندگان
reza
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۲۲ - ۲۳ مرداد ۱۳۹۰
۰
۱
بابا مجلسی ها تعطیلی فصلی دارند و دلشون نسوخته که بخواهند با تعطیلی عید فطر موافقت کنند