۲۱ دی ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۴

هلاکت یک عنصر آمریکایی در جنوب یمن

یک مزدور اروپایی دیگر که در کنار نظامیان عربستانی علیه مردم بی دفاع یمن به جنگ می پرداخت، درجنوب این کشور و در حمله رزمندگان جنبش انصارالله به هلاکت رسید.
کد خبر : ۲۸۰۲۰۷
صراط: یک نظامی اروپایی که اصلیتی فرانسوی داشت و در صفوف نظامیان عربستان علیه مردم مظلوم یمن، در جنگ حضور داشت، در جنوب این کشور و طی حملات اخیر رزمندگان یمنی به هلاکت رسید.

منابع خبری حوثی با اعلام این خبر، اظهار داشتند، هنگامی که جسد این نظامی فرانسوی در روستای "السینیه” در نزدیکی شهر استراتژیک "تعز” یافت شد، به همراه او پاسپورت و کارت های شناسایی فرانسوی که متعلق به آن نظامی بود، نیز کشف شد.

سخنگوی جنبش انصارالله نیز با تایید انی خبر، تاکید کرد که این نظامی فرانسوی، یکی از اعضای یک گروه مزدور آمریکایی موسوم به «بلک واتر» بود و این گروه، متشکل از متخصصان امور نظامی و جنگجویان حرفه ای از کشورهای مختلف است.

هنوز اطلاعات بیشتری در این زمنیه منتشر نشده است ولی انتظار می رود در روز های اینده، در این باره اطلاعات کاملی نشر یابد.

برخی آمارهای حاکی از این است که حدود هزار تا دو هزار جنگجوی مزدور خارجی در یمن علیه مردم این شکور به جنگ می پردازند که این مزدوران توسط رژیم آل سعود و یا امارات اجیر شده اند و از جمله گروه بلک واتر آمریکایی است که وظیفه آنان اجیر شدن برای قتل و کشتار است.

منبع: ابنا