۱۹ دی ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۸

رکود شدید در صنعت سیمان

معاون امور معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان‌رضوی گفت: برخی از واحدهای تولید سیمان در خراسان‌رضوی با نیمی از ظرفیت خود فعالیت می‌کنند.
کد خبر : ۲۷۹۷۵۰

صراط:  معاون امور معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان‌رضوی گفت: برخی از واحدهای تولید سیمان در خراسان‌رضوی با نیمی از ظرفیت خود فعالیت می‌کنند.

مهدی اعتمادی‌مقدم اظهار داشت: هم‌اکنون 5 واحد تولید سیمان در خراسان‌رضوی فعالیت دارند که به علت رکود بازار دچار انباشتگی محصول در انبارها هستند.

وی سهم تولید سیمان خراسان‌رضوی از تولید کل کشور را در حدود 8 درصد عنوان کرد و افزود: برای افزایش تولید سیمان در خراسان‌رضوی هیچ مشکلی وجود ندارد چراکه مواد اولیه مورد نیاز برای آن در خراسان‌رضوی موجود است.

معاون امور معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی با اشاره به اینکه میزان صادرات واحدهای تولیدی سیمان در خراسان رضوی کاهش چشمگیری داشته است، خاطرنشان کرد: با وضعیت رکود کنونی نمی‌توان اقدام زیادی برای رونق صنعت سیمان انجام داد و برای خروج از رکود بر بخش صنایع مرتبط با ساختمان، به‌ویژه گروه کانی‌های غیرفلزی باید برای رونق ساختمان‌سازی اقداماتی در دستور کار قرار گیرد.

وی با بیان اینکه تنها دو نوع سیمان خاکستری و پرتلند در واحدهای خراسان‌رضوی تولید می‌شوند، خاطرنشان کرد: تنوع دادن به محصولات و اضافه‌کردن سیمان سفید به تولیدات، یکی از روش‌هایی است که می‌تواند از انباشت محصول در انبارها پیشگیری کند.

منبع: تسنیم
برچسب ها: صراط سیمان
خبر فوری

رئیسی عزیز خستگی نمی‌شناخت/ پنج روز عزای عمومی اعلام میکنم