۱۵ دی ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۴

حمله عربستان به مرکز نابینایان در صنعاء

حمله جنگنده های سعودی به یک مرکز نابینایان و اتاق بازرگانی در صنعاء در ادامه حملات خود به مناطق مختلف یمن و مقابله ارتش و کمیته های مردمی از جمله مهمترین تحولات در عرصه یمن است.
کد خبر : ۲۷۸۹۷۳
صراط: به نقل از خبرگزاری یمن، جنگنده های سعودی بامداد امروز در حملات شدیدی شماری از مناطق مسکونی صنعاء پایتخت یمن را هدف قرار دادند.

یک منبع امنیتی در شهرداری صنعاء گفت: جنگنده های سعودی منطقه مسکونی «الحصبه» در بخش الثوره را با دو موشک هدف گرفتند که اولی به ساختمان اتاق بازرگانی و صنعتی شهرداری صنعاء اصابت و موجب تخریب کامل آن شد. موشک دوم نیز به نزدیکی بیمارستان الامین اصابت کرد اما منفجر نشد.

این منبع اعلام کرد که بمباران منطقه «الحصبه» تلفات زیادی را به منازل شهروندان، ساختمان های مسکونی و مغازه های تجاری وارد نمود و موجب شکستن پنجره ها شد.

منبع مذکور همچنین از بمباران مرکز نابینایان «النور» در بخش مسکونی «الصافیه» خبر داد که در پی آن سه شهروند یمنی زخمی و شمار زیادی از ساختمان های مسکونی و محلات پیرامون این مرکز دچار خسارت شد.

در همین حال صندوق رسیدگی و بازپروری معلولان، تجاوز ناجوانمردانه سعودی به مرکز نابینایان النور در صنعاء را محکوم کرد.

وزارت صنعت و تجارت نیز تجاوزات دامنه دار سعودی به کارخانه ها و تاسیسات تجاری در یمن را به شدت محکوم کرد.

جنگنده های سعودی همچنین منطقه النهدین را در حملات موشکی خود هدف قرار دادند که این حملات به شماری از ساختمان های مسکونی و محلات مجاور خسارت وارد نمود.

منبع مذکور تداوم بمباران مناطق مسکونی توسط جنگنده های سعودی و کشتار تعمدی شهروندان را محکوم کرده و از جامعه بین الملل، سازمان ملل متحد، شورای امنیت و سازمان های بین المللی حقوق بشر خواست به مسئولیت های قانونی و اخلاقی خود در قبال تداوم تجاوز سعودی به مردم یمن و تخریب زیرساخت های آن عمل کنند.

جنگنده های سعودی امروز (سه شنبه) استان های الضالع، تعز، صعده، لحج و اب را در سلسله حملات هوایی بمباران کردند.

در حمله هوایی جنگنده های سعودی به بخش «دمت» در استان الضالع ۲ شهروند یمنی زخمی شدند.

متجاوزان سعودی یک خانه در بخش «صاله» و یک خانه در بخش «حیفان» استان تعز را هدف قرار گرفتند.

جنگنده های سعودی پایگاه الحمزه در استان اب را نیز بمباران کردند.

ادامه حملات ارتش و کمیته های مردمی علیه تجاوز سعودی

نیروهای ارتش و کمیته های مردمی امروز (سه شنبه) مانع از پیشروی نیروهای متجاوز سعودی در گذرگاه الطوال در منطقه مرزی جیزان شدند و شماری از نظامیان سعودی را به هلاکت رساندند.

در همین حال یک خودروی نظامی متعلق به سعودی ها از نوع برادلی در «جبل الدخان» جیزان مورد اصابت یک موشک هدایت شونده قرار گرفت و منهدم شد.

منابع یمنی همچنین از کشته شدن نظامیان سعودی در بمباران توپخانه ای مواضع نظامی در الخوبه جیزان توسط ارتش و کمیته های مردمی خبر دادند.

منبع: مهر