۱۵ دی ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۱

واکنش نوبخت به رد صلاحیت رسایی

سخنگوی دولت گفت: تعرض به سفارت عربستان اقدامی کاملا مشکوک بود که سیاست های های عربستان را تامین میکرد.
کد خبر : ۲۷۸۸۷۲
صراط: سخنگوی دولت گفت: تعرض به سفارت عربستان اقدامی کاملا مشکوک بود که سیاست های های عربستان را تامین میکرد.

محمدرضا نوبخت سخنگوی دولت در نشست هفتگی با خبرنگاران گفت: میتوان اقدامات اخیر عربستان را در جهت سنگ اندازی برجام تلقی کرد، اما برجام سند محکمی است که هم جمهوری اسلامی و هم طرف های مقابل بر اجرای آن مصمم هستند.

وی افزود: احتمالا بودجه و برنامه ششم را یک شنبه یا سه شنبه هفته آینده تقدیم مجلس میکنیم.

نوبخت تصریح کرد: شهادت شیخ نمر توسط دولت آل سعود یک اقدام غیرانسانی و داعش گونه بود و نتیجه شکست سیاست های عربستان در منطقه و بخصوص در سوریه و عراق است.

سخنگوی دولت خاطرنشان کرد: تعرض به سفارت عربستان اقدامی کاملا مشکوک بود که سیاست های های عربستان را تامین میکرد. آموزه‌های اسلامی ما این را تایید نمی‌کند و قوه قضاییه در این رابطه با قدرت وارد شده است و دست های پشت پرده شناسایی و برخورد لازم نیز صورت خواهد گرفت.

وی درخصوص قطع رابطه عربستان نیز گفت: در طول ٣٧ سال انقلاب اسلامی خیلی قدرت های بزرگ قطع رابطه با جمهوری اسلامی ایران را تجربه کردند و متضرر شدند. حالا عربستان که سیاست‌های ناپخته‌ای دارد. البته اگر دولت بزرگ جیبوتی ( خنده نوبخت و خبرنگاران) هم کنار آل سعود باشد جای خود دارد.

نوبخت درخصوص ادعای رد صلاحیت حمید رسایی توسط هیئت اجرایی نیز گفت: هنوز هیچ منبع رسمی نتیجه بررسی ها را اعلام نکرده و اینها حدس و گمان است.

سخنگوی دولت در پاسخ به سوالی هم تاکید کرد: قراردادهای نفتی محرمانه نیست و قابل دسترسی است. نمایندگان محلس میتوانند به اصل متن انگلیسی این قراردادها دسترسی داشته باشند و در جهت تامین منافع ملی است و مالکیت آن دست خارجی‌ها نخواهد افتاد.

وی افزود: خروج پتروشیمی از بورس نظر شخصی آقای نعمت زاده هست و سازمان مدیریت و برنامه ریزی موافق این نیست.اما هنوز در دولت مطرح نشده که نظر دولت را بگویم. سال آینده هم آزمون استخدامی خواهیم داشت.

منبع: تسنیم