۱۲ دی ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۴

کوثری: تحریم‌های جدید نقض برجام است

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: تحریم‌های جدید وضع شده علیه ایران دهن کجی آمریکا به توافق و برجام است.
کد خبر : ۲۷۸۱۹۶

صراط: عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: تحریم‌های جدید وضع شده علیه ایران دهن کجی آمریکا به توافق و برجام است.

اسماعیل کوثری نماینده مردم تهران و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به نقض برجام از سوی آمریکایی‌ها همچنین اعمال تحریم‌ها از جمله بی‌اعتبار کردن روادید مسافران به ایران، برداشت از حساب‌های بلوکه شده ایران و پرداخت غرامت به گروگان‌های لانه جاسوسی در سال 85 و وضع تحریم‌های تازه علیه ایران به بهانه آزمایش موشکی اظهار داشت: خود آقای روحانی نیز به این مسئله پی برده که اینگونه موارد نقض برجام است.

وی افزود: از آنجایی که ایشان بر اساس ذهن خود اینگونه موارد را دنبال می‌کرد و به مردم قول داده بود که چرخ هسته‌ای و اقتصاد بچرخد متأسفانه به تهدیدات آمریکا و اعمال تحریم‌ها علیه ایران توجهی نکرد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی همچنین تصریح کرد: اکنون آقای روحانی با این مسئله روبه‌رو شد که در مقابل گستاخی آمریکایی‌ها و نقض برجام باید پاسخ این گستاخی‌ها را بدهد.

«یکی از نکات مثبت ایشان این بود که به صورت محکم به وزارت دفاع ابلاغ کرد که کار موشکی قوی‌تر از گذشته ادامه پیدا کند ولی این اقدام کافی نیست و باید بالاتر و قوی‌تر از این مسئله را اعلام کند.»

کوثری در ادامه تاکید کرد: رئیس‌جمهور کشورمان باید به آمریکایی ها و 1+5 پیام بدهد که با توجه به اقدامات اخیر کنگره آمریکا و تأیید رئیس‌جمهور این کشور ما هم در رابطه با برجام اقدامی نمی‌کنیم تا تکلیف این مسائل دقیقا مشخص شود که این تحریم‌ها هر روز اضافه‌تر نشود چرا که اقدامات اخیر آنها یک دهن‌کجی به توافق برجام است.

منبع: فارس
برچسب ها: صراط کوثری آمریکا