۱۱ آبان ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۱

اسراییل F35 و F15 جدید می‌خرد

جنگنده‌های F-35s، F-15s و هواپیماهای عمود پرواز از جمله تجهیزاتی هستند که در فهرست خرید رژیم صهیونیستی از آمریکا قرار دارند.
کد خبر : ۲۶۶۱۳۱
صراط: جنگنده‌های F-35s، F-15s و هواپیماهای عمود پرواز از جمله تجهیزاتی هستند که در فهرست خرید رژیم صهیونیستی از آمریکا قرار دارند.

گفته شده رژیم صهیونیستی فهرست خرید تجهیزات نظامی دلخواه خود از آمریکا را نهایی کرده است.

به گزارش پایگاه خبری «تایمز اسرائیل»، این اقدام بخشی از توافق جدید میان واشنگتن و تل‌آویو برای ارائه کمک دفاعی آمریکا به منظور ارتقاء برتری کیفی رژیم صهیونیستی در خاورمیانه است.

بر اساس این گزارش، این فهرست پیش از دیدار 9 نوامبر «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی و «باراک اوباما» رئیس‌جمهور آمریکا در کاخ سفید، در نشست مقامات نظامی ارشد دو طرف ارائه شده است.  

«موشه یعلون» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی هفته گذشته در واشنگتن بود تا با «اشتون کارتر» وزیر دفاع آمریکا دیدار کند و توافق امنیتی جدید را مورد بررسی قرار داد؛ توافقی که قرار است جایگزین توافق قبلی شود. طبق توافق قبلی که قرار بود در سال 2018 به پایان برسد، آمریکا قصد داشت 30 میلیارد دلار کمک نظامی به رژیم صهیونیستی اعطاء کند.

طبق این گزارش، اسرائیل در حال حاضر قراردادی برای دریافت بیش از 30 جنگنده F-35 منعقد کرده است که در نهایت ممکن خواستار 50 یا 75 جنگنده شود. رژیم صهیونیستی همچنین به دنبال دریافت تعدادی جنگنده F-15 از آمریکاست.

بر اساس این گزارش، گفته شده، آمریکا درخواست اسرائیل برای هواپیمای «V-22 Ospreys» را تایید کرده است؛ هواپیمایی که مانند بالگرد به طور عمود پرواز می‌کند و فرود می‌آید اما مانند هواپیما با بال ثابت پرواز می‌کند و قادر است به ایران برسد.

ماه گذشته نیز روزنامه «وال‌استریت ژورنال» گزارش داد، اسرائیل خواستار بمب‌های بتن‌شکن 30 هزار پوندی آمریکا شده است.

با این حال، دولت آمریکا مایل به سرمایه‌گذاری در سیستم‌های دفاع موشکی رژیم صهیونیستی است تا اطمینان یابد این رژیم می‌تواند با تهدیدات از غزه‌، سوریه، لبنان و ایران مقابله کند.
منبع: فارس
خبر فوری

رئیسی عزیز خستگی نمی‌شناخت/ پنج روز عزای عمومی اعلام میکنم