۰۹ آبان ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۰

ادعای مذاکره مستقیم اسراییل و حماس

رئیس تشکیلات خودگردان در دیدار با یهودیان هلندی از دیدار مستقیم اسرائیل و حماس در یک کشور اروپایی خبر داد.
کد خبر : ۲۶۵۷۰۶
صراط: «محمود عباس» در دیدار با یهودیان هلند خبر داد، اسرائیل و حماس در یک کشور اروپایی که نامی از آن نبرد، در حال مذاکرات مستقیم هستند.

به گزارش پایگاه خبری «عاروتص شوع»، عباس روز گذشته (جمعه) در دیدار با اعضا یک سازمان یهودی هلندی که حامی رژیم صهیونیستی است، گفت: «ما هرگز نگفتیم که می‌خواهیم توافق اوسلو را لغو کنیم. تا زمانی که اسرائیل به تعهدات خود عمل کند، ما چیزی را لغو نمی‌کنیم».

محمود عباس ماه گذشته میلادی در سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل متحد گفته بود، تشکیلات خودگردان دیگر نمی‌تواند به توافقی که با اسرائیلی‌ها امضا کرده، پایبند بماند زیرا شرایط این توافق به طور کامل تحقق نیافته است.

علاوه بر موضوع فوق، رئیس تشکیلات خودگردان در دیدار با یهودیان هلندی گفت: «من و تشکیلات خودگردان هرگز از کسی نخواستیم اسرائیل را تحریم کند. ما صرفا خواستار تحریم محصولات تولیدشده در شهرک‌های اسرائیلی شدیم. ما خواستار آن چیزی شدیم که رام‌الله آن را «بازگشت حق» میلیون‌ها فلسطینی می‌داند که امروز در اختیار اسرائیل است. من خواهان حق بازگشت 6 میلیون فلسطینی نیستیم بلکه خواستار راه‌حلی برای آنها هستم».

بر اساس این گزارش، «هانا لودن» مدیر این سازمان یهودی از سخنان تحریک‌آمیز عباس مبنی بر اینکه اسرائیل قصد دارد معبد دیگری در مسجدالاقصی بسازد، ابراز نگرانی کرد که او در پاسخ گفت، در زمان میانجی‌گری آمریکا سعی کرده مانع فتنه‌انگیزی اسرائیلی‌ها و فلسطینی‌ها؛ هر دو شود اما اسرائیل مایل به این کار نیست.

رئیس تشکیلات خودگردان در ادامه سخنان خود گفت، اسرائیل از سال 2000 زمانی که «آریل شارون» نخست وزیر اسبق این رژیم به مسجدالاقصی حمله کرد، وضع حاکم بر این مسجد را نقض کرده است. اشاره عباس به بازدید شارون و جمعی از نمایندگان کنست (پارلمان اسرائیل) از مسجدالاقصی پیش از شروع حمله‌ای بود که به انتفاضه دوم منجر شد.
منبع: فارس