۰۳ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۲

سکوت اسراییل در خصوص سقوط هواپیمایش

رژیم صهیونیستی بالاخره عبور یک فروند پاراگلایدر از اراضی اشغالی به سوریه را تایید کرد اما درباره سقوط آن سکوت اختیار کرد.
کد خبر : ۲۶۴۶۸۲
صراط: بعد از ساعت‌ها سکوت، رژیم صهیونیستی بالاخره عبور یک فروند پاراگلایدر از اراضی اشغالی به سوریه را تایید کرد اما سخنی درباره سقوط آن نگفت.

به گزارش سی‌ان‌ان، وزارت جنگ رژیم صهیونیستی با انتشار بیانیه‌ای در حساب کاربری توئیتر خود نوشت، یک اسرائیلی با استفاده از پاراگلایدر از بلندی‌های جولان عبور کرده و وارد سوریه شده است.

این در حالی است که شاهدان عینی گفته بودند شاهد عبور یک هواپیمای سبک از اراضی اشغالی به سوریه بوده‌اند.  

در این بیانیه آمده، تحقیقات اولیه نشان داده این فرد به عمد از اراضی اشغالی عبور کرده و وارد سوریه شده است.

رسانه‌های اسرائیلی نیز مدعی شدند، این فرد که 23 سال دارد، از اعراب اراضی اشغالی بوده و قصد داشته به داعش یا سایر گروه‌های شورشی مخالف بشار اسد رئیس‌جمهور سوریه بپیوندد.

شنبه شب منابع محلی در استان درعا سوریه اعلام کردند که یک هواپیمای رژیم صهیونیستی در این منطقه سقوط کرده و خلبان یا به گفته برخی منابع دو خلبان آن زنده مانده‌اند و به دست نیروهای مستقر در این منطقه بازداشت شده‌اند.

ابتدا گفته شد که یک هواپیمای سم‌پاش به دلیل نقص فنی سقوط کرده و بعد هم منابع نزدیک به ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کردند که پرنده مد نظر یک گلایدر بوده که در حال پرواز بر فراز مرز جولان، کنترل خود را از دست داده و در خاک سوریه سقوط کرده است.

ا وجود اینکه منابع صهیونیستی در لحظات اولیه تائید کردند که در مرز جولان وضعیت امنیتی صادر شده و جنگنده‌ها و بالگردهای رژیم صهیونیستی، مرتب در حال پرواز به سمت سوریه هستند، اما دقایقی بعد با صدور فرمان «منع انتشار خبر»، رسانه‌های این رژیم سکوت محض اختیار کردند.

فرمان منع انتشار خبر بیشتر زمانی صادر می‌شود که حادثه امنیتی مهم رخ داده باشد.

با این حال شاهدان و فعالان رسانه‌ای مستقر در سوریه گزارش داده‌اند که چندین فروند پهپاد، بالگرد و هواپیمای رژیم صهیونیستی  همچنان در حال گشت‌زنی در آسمان سوریه هستند.

تصاویر و ویدئوهایی هم از هواپیماهایی که گفته می‌شود از پایگاه هوایی «تل نوف» ارتش رژیم صهیونیستی برخاسته‌اند، منتشر شده است.

با توجه به مدت طولانی‌ گشت‌زنی صهیونیست ها برفراز سوریه و منع رسانه‌ها از انتشار خبر در این باره، گمانه‌زنی‌هایی درباره دلایل این مسئله شکل گرفته است، که اهمیت فرد یا افراد مفقود شده در حادثه شنبه شب یکی از آن‌هاست.

اما اکنون بعد از ساعت‌ها سکوت خبری در این باره، به یکباره همه رسانه‌های صهیونیستی همگام با وزارت جنگ این رژیم مدعی شدند یک اسرائیلی که از منطقه عرب‌نشین بوده با استفاده از پاراگلایدر به عمد از اراضی اشغالی عبور کرده و وارد سوریه شده تا به داعش بپیوندد.
منبع: فارس
خبر فوری

رئیسی عزیز خستگی نمی‌شناخت/ پنج روز عزای عمومی اعلام میکنم