۱۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۹

وعده حجتی درباره طلب گندمکاران

وزیر جهاد کشاورزی گفت: تکلیف خرید شیرخام به قیمت هزار و ۴۴۰ تومان به ستاد تنظیم بازار واگذار شده و معاونت اجرایی ریاست جمهوری و سازمان حمایت از مصرف‌کننده و تولیدکننده مسئول آن هستند.
کد خبر : ۲۵۷۴۳۷
صراط: وزیر جهاد کشاورزی گفت: تکلیف خرید شیرخام به قیمت هزار و ۴۴۰ تومان به ستاد تنظیم بازار واگذار شده و معاونت اجرایی ریاست جمهوری و سازمان حمایت از مصرف‌کننده و تولیدکننده مسئول آن هستند.

محمود حجتی امروز در حاشیه سومین گردهمایی مدیران وزارت جهاد کشاورزی در آستانه سال زراعی جدید و در جمع خبرنگاران در مورد تعیین تکلیف خرید شیر خام به قیمت لیتری هزار و 440 تومان، گفت: موضوع خرید شیر خام به قیمت مصوب به ستاد تنظیم بازار واگذار شده و معاونت امور اجرایی ریاست جمهوری و سازمان حمایت از مصرف‌کننده و تولیدکننده مسئول آن هستند.

وی افزود: قیمت شیر خام همان هزار و 440 تومان است و امیدواریم به زودی این قیمت اجرایی شود.

وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به خرید تضمینی 8 میلیون گندم در سال جاری، اظهار داشت: در سال 92، 4 میلیون و 700 هزار تن گندم از کشاورزان خریداری شد و سال 93 این عدد به 6 میلیون و 700 هزار تن رسید.

حجتی بیان داشت: میزان گندمی که شرکت بازرگانی دولتی باید به نانواها تحویل دهد، کم‌تر از میزان 8 میلیون تن گندم خریداری شده است، بنابراین امسال با توجه به اینکه شرکت بازرگانی دولتی متعهد است به 70 هزار نانوایی گندم بدهد، نیاز نانوایی‌های کشور از طریق تولید داخل تأمین می‌شود.

وزیر جهاد کشاورزی درمورد مطالبات معوق کشاورزان اظهار داشت: از 9 هزار و 200 میلیارد تومان ارزش گندم خریداری شده تا روز گذشته حدود 8 هزار و 200 میلیارد تومان به کشاورزان پرداخت شد و امیدوار هستیم با کمک دولت، بانک‌ها و سایر دست‌اندرکاران مربوطه مابقی مطالبات نیز پرداخت شود.

حجتی تصریح کرد: طی چند روز آینده حدود 500 میلیارد تومان دیگر به گندم‌کاران دیگر پرداخت می‌شود و احتمالاً تا پایان هفته بدهی دولت به کم‌تر از 400 میلیارد تومان برسد.
منبع: فارس
برچسب ها: صراط حجتی گندم